De droom om zelf de ideale baksteen te bouwen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu het er op lijkt dat er aan Harald, mijn '91 944 B230FB Aut/LPG, minimaal E 900,= kosten aan zitten te komen, zit ik wel eens te denken aan vervanging. Een '86er scoren ligt dan uit financieel oogpunt voor de hand. Wat veiligheid en accesoires betreft is een latere 9-serie waarschijnlijk de betere keuze.
En dan ga je denken; Zou je een complete 945 in een 745 kunnen bouwen? En dan inclusief Airbags, ABS, AC, Cruise Controle, SIPS. Kun je zonder problemen de deuren van een 9 in een 7 zetten? Lijkt mij prachtig; een oude neus met alle doorontwikkelingen van een '97er.
En dan komen de dromen: Gedeeltelijk 780 interieur. Zou je een multilink as van een 960 er onder kunnen schroeven? En zo ja; welke bak past daar dan weer het beste bij.
PATS! En dan ontwaak je weer... Oja, je bent met een complete renovatie van een huis bezig, waar ga je het geld en de tijd vandaan halen? En de ruimte?
Het zal er wel op neer komen dat ik die ouwe trouwe Harald weer oplap en hem verder weer als bouwauto ga misbruiken. Maar af en toe moet je kunnen dromen... En wie weet een project voor de toekomst.
Groet, Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goedkoper rijden kan niet...
aanschaf 740: 1000 euro (DU)
aanschaf v90: 2 tot 6000 euro
inbouw G3: 1500 euro
ombouwen: 1 intensieve week (5 x 10 uur = 2000 euro)
totaal: minder dan 11.000 euro.
belasting: niks nada noppes
km heffing; niks nada noppes
verzekering: 30 euro per jaar
km prijs: nog geen 6 cnt
Als er gegadigden zijn hoor ik het wel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Ik ben geen rekenwonder, laat ik dat vooropstellen, maar deze berekening stelt de feitenlijke kosten wel wat al te rooskleurig voor. Want in Duitsland zijn ze inmiddels ook bij de tijd, en niet alleen voor wat betreft de prijzen van 740-ers tot en met '86. En een echt goede V90 : "2 (zal wel 2000 zijn) tot 6 mille? Ik moet het nog zien. En ja, die verzekeringspremie? En je urencalculatie: 50 uren? Enfin, Tel er maar gerust een 10 mille bij.

av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Men kan iets zo duur maken als men zelf wil. Mijn versie in wording:hjkort schreef : aanschaf 740: 1000 euro (DU)
aanschaf v90: 2 tot 6000 euro
inbouw G3: 1500 euro
ombouwen: 1 intensieve week (5 x 10 uur = 2000 euro)

totaal: minder dan 11.000 euro.
belasting: niks nada noppes
km heffing; niks nada noppes
verzekering: 30 euro per jaar
745 2.0 TIC = 500€ --> ze is weliswaar 'maar' van 01/87 maar hier (België dus) zitten wij (nog) niet gekloot met jullie probleem (afschrijving 87), dus binnen minder dan 2 jaar is ze oldtimer.
965/V90 = 500 à 1000€ --> dit is dan wel enkel voor de plaatwerk- (portieren, spatborden voor, bumpers V+A, glazen zonnedak) en interieurdelen (zetels leder, tapijten, hemel). De 2.0 -motor wordt niet vervangen door een 6-cilinder.
Ombouwen: zelf doen, buiten het schilder- en laswerk (aanpassen spatborden en oude 'bril', zijnde het gedeelte waar de lichten in passen en een gedeelte van de binnenspatborden, vervangen door jongere) = 1000€ (misschien minder)
Belasting: vanaf 02/2012 = 31€/jaar
km heffing; hier ook niks nada noppes
verzekering: 90 euro per jaar
Van de upgrades zullen ten gepaste tijde foto's genomen en gepost worden. Werkzaamheden aan het uiterlijk beginnen volgende maand.
Wolwo
ben benieuwd welke verzekering dat is.hjkort schreef : verzekering: 30 euro per jaar
....
daar heb ik ook wel oren naar

tevens ben ik benieuwd hoe je het dashboard/ecc/verstelbaarstuur en schermen erop heb gekregen

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm