Verzekering en taxatierapport
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Als iemand dus mijn auto aan barrels rijdt, dan heb ik zeker wat aan dat rapport.
Maar als ik mijn auto all risks wil verzekeren, dan ontstaat er een probleem. Er zijn weinig of geen verzekeraars die een ' jonge' dagelijkse auto tegen taxatiewaarde willen verzekeren. Bij oldtimers is een taxatierapport zo ongeveer verplicht (logisch, hoe bepaal je anders de waarde van dergelijke auto's?), maar bij een jongere auto is dat ineens onmogelijk.
Vanwege de kosten weet ik niet of ik zo'n all risks verzekering wil, mede omdat ik pas 4 jaar een eigen auto heb en dus nog maar 4 schadevrije jaren heb opgebouwd. Maar ik was wel eens benieuwd.
Weet iemand hoe dat zit en waarom verzekeraars zo moeilijk moeten doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
wees daar maar niet zeker van.jdutman schreef : Als jouw verzekering je in de all risk neemt dan moeten ze de taxatiewaarde uitbetalen bij eigen schuld schade. En de dagwaarde wordt aan de hand van de afschrijving bepaald.
in je polis staat dat je de dagwaarde uitgekeerd krijgt omdat je daarvoor verzekerd bent.
echter kan je de taxatie wel als argument gebruiken bij total los om dat dagwaarde omhoog te krijgen.(kan effect hebben)
taxatiewaarde is een vervangingswaarde(incl. alle ass. zoals alu velgen radio ed).
daar heeft de verzekering meestal maar een klein bedrag voor mee genomen in de dagwaarde.
dus lees je polis er maar goed op na.
gio geeft aan voor klassieker verzekering voor recreatief gebruik:
1. Vaste taxatieVaste taxatie volgens artikel 7: 960 Burgerlijk Wetboek (BW)GIO verzekert klassiekers op basis van een vaste taxatie volgens art. 7: 690 BW. Daarin staat “ De verzekerde zal krachtens de verzekering geen vergoeding ontvangen waardoor hij in een duidelijk voordeliger positie zou geraken. De vorige zin mist toepassing bij voorafgaande taxatie van de waarde van een zaak tot stand gekomen krachtens een aan een deskundige opgedragen beslissing of krachtens een beslissing van partijen overeenkomstig het advies van een deskundige.”Voor u houdt dit het volgende in. Bij schades die gedekt zijn door beperkt casco- of de volledig cascoverzekering wordt altijd uitgegaan van de getaxeerde waarde in plaats van de dagwaarde. Het artikel houdt dus in dat de verzekeraar niet van een ander bedrag mag uitgaan dan de taxatiewaarde
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
met alles erop en eraan? Hoeveel km's max?Kakes010 schreef : Voor een all risk verzekering van mijn 960 Estate 3.0 uit 1995 kon ik terecht bij Diksdirect. Zij leveren een oldtimerverzekering voor taxatiewaarde. Ik heb de auto laten taxeren door de heer Dol uit Den Haag.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Hans Kakes
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Dutman
- Nieuw lid
-