Rally: Zweedse GroepH VOC

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 16:39 #1074171 door V700 register
Rally: Zweedse GroepH VOC is gemaakt door V700 register
HEEL vet filpmje! Who needs Turbo anyway! ;-)
<a href="
">

Dit is Zweeds VOC GrH rally, deze auto's hebben sper, veel betere wielen, banden, remmen bakken en opgefokte normaal aanzuigende blokken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 18:23 #1236995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jeetje
Wat hebben die gasten met die blokken gedaan????
Dat wil ik ook!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 18:45 #1236997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic - gepoorte 531-kop - grotere
- gepoorte 531-kop
- grotere diameter kleppen
- grotere diameter klepstoters 
- zwaardere klepveren (tot 8500tpm)
- 2x webers of 4x Mikuni of 4x throttlebody injectie
- rally-nokkenas met grotere lifthoogte, meer duratie en meer overlap
- hogere compressie zuigers
- afgedraaid vliegwiel
- speciale sinterplaat koppeling
- speciale versnellingsbak (M47000 van Sellholm bijvoorbeeld)
- korte achteras overbrenging bv 5,??:1 om lekker toeren te kunnen draaien.
- LSD van 50% in de achteras
- set oversized remmen + rembalansregelaar + hydraulische handrem
- setje speciale heavy duty rally wielen + rallybandjes voor diverse ondergronden.
Daar kan je je vakantiegeld (plus dat van de 4 komende jaren!) wel aan uitgeven.
Maar klinkt wel vet, of niet dan? ;-)
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 19:05 #1236999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou.

JanV schreef : Daar kan je je vakantiegeld (plus dat van de 4 komende jaren!) wel aan uitgeven.

Dan moet je wel een geweldig goed betaalde baan hebben en navenant vakantiegeld.
Een rug of 8 heb je zo gespendeerd, als ik het zo lees.
Is wel leuk, voor erbij.
Is een V700V-rallyeteam niet een idee? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 19:59 #1237007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aardige discussie
Wordt dan vast nog wel een aardige discussie wie er achter het stuur mag kruipen :) Of gaat dit zo bloedsnel dat er bij voorbaat mensen al niet meer durven ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 20:35 #1237010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 780
ik had de V6 moeten houden...
ziet er plezierig uit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 21:38 #1237015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic super
Wel super gaaf om te zien en horen!!!
Maar niet voor dagelijks gebruik!!
Wat betekent gepoorte 531 kop?? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 22:28 #1237018 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Jammer
dat je bij de VOCH niet zoveel mag aanpassen........een hydraulische handrem en een LSD zijn al taboe

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 23:00 #1237024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van binnen

scaniar164 schreef : Wel super gaaf om te zien en horen!!!


En zo ziet het er van binnen uit...


(Blijf ik toch vaak de mooiste beelden vinden van het rallyrijden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 23:20 #1237027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kop poorten

scaniar164 schreef : Wat betekent gepoorte 531 kop?? 

Dat wil zeggen dat men de overgangen van spruitstuk naar kop en in de poorten de overgangen van poort naar klepzetel netjes glad maakt, dus alle opstaande randjes en gietoneffenheden wegfrezen/schuren. Het doel is om een zo goed mogelijke 'flow' door die poorten te krijgen. Het is echt een stukje handwerk waar nog echt ambachtelijk vakmanschap en ervaring bij komt kijken om het beste resultaat te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD