blokjesgrille met of zonder chrome?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onze IJsbeer kwam met een blokjeschrille met chromen rand.
Mooi, dat zwart op een witte 945, maar ik heb mijn twijfels bij het chrome.
Als ik het wel heb, heeft de blokjegrille op de 940 standaard een chromen rand,
maar deze IJsbeer heeft verder helemaal nèrgens chrome.
Ik heb dan ook het gevoel dat een geheel zwarte grille nog passender zou zijn. Mee eens?
Vraag is dan natuurlijk ook : bestaat er überhaupt een geheel zwarte grille voor een 940 ?
En zo ja, wie heeft er één ter overname ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jammerrr, het moet natuurlijk wel een beetje op die fraaie IJsbeer passen...Michael Oud schreef : ik heb nog wel twee zwarte randen liggen, maar die zijn niet zo fraai meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb net voor mijn 940 een blokjesgril met zwarte/antraciete rand gekocht, afkomstig van een 740, neus 940.
Voor zover ik heb kunnen nagaan is bij de 740 de blokjes gril alleen geleverd bij een hpt én een glt: een 16V blok. In zwart/zwart of zwart/antraciet.
Niet geblazen 940's hebben/hadden voor zover ik weet allen een chrome gril. (chroom/chroom). De laatste 940 lpt's alleen een blokjes/chrome gril. Ik ga mijn blokjes hangen in de chrome rand van mijn lpt model '96... Of een 940 hpt een zwarte of chrome rand gehad heeft is mij volledig onbekend, maar er zullen vast 940 hpt bezitters zijn die daar weer het antwoord op weten... (overigens, ook mijn antraciete rand is niet netjes meer..)
echter... wat je zelf mooi vindt is volgens mij doorslaggevend.. (ja, kom maar op met puristisch commentaar.... )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Puristisch ben ik best. Ik ga niet voor witte knippers op een '93 estate.hans dus schreef : Ik heb net voor mijn 940 een blokjesgril met zwarte/antraciete rand gekocht, afkomstig van een 740, neus 940. Niet geblazen 940's hebben/hadden voor zover ik weet alle een chrome gril. (chroom/chroom)(ja, kom maar op met puristisch commentaar....
)
Ook niet voor grotere velgen dan destijds standaard geleverd, enz.
Maar dat een ongeblazen 940 altijd blokjes met chrome had, zal mij toch een zorg zijn.
Zeker op die witte IJsbeer volg ik dan graag mijn eigen smaak
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes,
Groet, Roderik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch grappig dat de witte knippers dan niet kunnen (wat mij persoonlijk een zorg zou zijn), en dat een grille die heel duidelijk aan de turbo's (en een enkele GLT) refereert zonder problemen op een '93-er ongeblazen estate mag verschijnenHenk van Winkel schreef :
Puristisch ben ik best. Ik ga niet voor witte knippers op een '93 estate.hans dus schreef : Ik heb net voor mijn 940 een blokjesgril met zwarte/antraciete rand gekocht, afkomstig van een 740, neus 940. Niet geblazen 940's hebben/hadden voor zover ik weet alle een chrome gril. (chroom/chroom)(ja, kom maar op met puristisch commentaar....
)
Ook niet voor grotere velgen dan destijds standaard geleverd, enz.
Maar dat een ongeblazen 940 altijd blokjes met chrome had, zal mij toch een zorg zijn.
Zeker op die witte IJsbeer volg ik dan graag mijn eigen smaak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is dus eigenlijk toch niet zozeer purisme, alswel mijn esthetisch gevoel,Wouter1973 schreef : Toch grappig dat de witte knippers dan niet kunnen (wat mij persoonlijk een zorg zou zijn), en dat een grille die heel duidelijk aan de turbo's (en een enkele GLT) refereert zonder problemen op een '93-er ongeblazen estate mag verschijnen
dat pleit
tegen witte knippers op en witte auto
en
vóór een chrome-loze zwarte grille op een witte auto zonder (ander) chrome