Demontage 960, het was weer gezellig!!

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 13:04 #1072832 door Miquel Engelen (GAST)
Demontage 960, het was weer gezellig!! is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Hallo Volvoïsten,

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten hebben we gisteren een 960, die Richard had gekocht, gedemonteerd.
In het pittoreske Doornenburg stond de wagen gereed om uit elkaar gehaald te worden. Met een aantal mensen na kennismaking en een bak koffie, een plan van aanpak gemaakt en aan de slag gegaan...
En god, wat komen er toch veel onderdelen af van zo'n Volvo! Iedereen was lekker bezig zijn spulletjes eruit en eraf te halen, en in mum van tijd stond er alleen nog een kaal karkas. Foto's en misschien zelfs een filmpje volgen.
Ik wil graag Bouke, een voortreffelijke gastheer én Richard de organisator van het geheel, bedanken voor een leerzame en gezellige middag. Ik heb er een hoop van opgestoken en een leuk doosje met onderdeeltjes aan over gehouden.
En mensen, zoek je nog wat voor je Volvo..... vraag het aan Richard, hij heeft vast nog wel wat liggen!!!
Nogmaals mijn dank en wie weet tot een volgende keer.....

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 14:12 #1229761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik sluit me er volledig bij
Ik sluit me er volledig bij aan
Het was een top dag, Richard en Bouke bedankt voor de organisatie en de rest voor de gezelligheid!
Ben ik helemaal vergeten een foto te schieten van die ene Renault tussen al die bakstenen!!
Groeten,
Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 14:52 #1229767 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bouke en Richard,
bedankt voor de gezellige dag. Weer heel wat opgestoken van een 960. Wat gaan er een hoop onderdelen in (uit) in zo'n auto. Leuk om te ontdekken waarom de derde zuiger geen compressie had. Qua interieur nog vele bruikbare delen over gehouden. Al twijfel ik nog steeds of ik de tellers mee had moeten nemen. Als blijkt dat ik toch geen VDO heb kom ik nog even bij je terug.
Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 15:20 #1229769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leerzaam en gezellig
Bouke en Richard het was weer leerzaam en gezellig ondanks de wat mindere opbrengst dan gedacht. Dat het niet direct lukt is nu juist de charme van het rijdend en fraai houden van ons exclusief Zweeds blik. Het is gewoon wachten tot de volgende mogelijkheid om de juiste spullen te verzamelen.
Gr. Cees

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 18:20 #1229796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvoliefhebbers
Het was erg leuk de mensen achter de aliassen in levende lijve te ontmoeten, en om een Volvo 960 in de diverse stadia van ontmantelen te zien.
Richard en Bouke bedankt voor het organiseren en jullie allen voor de gastvrijheid/kennis/gezelligheid!
Groet,
Mischa

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 19:35 #1229815 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Toffe Dag
Ja het was genieten om met zoveel volvo-liefhebbers bezig te zijn. Ik heb in ieder geval heel veel lol gehad en heb het zeker de moeite waard gevonden. Het was ook erg mooi om te zien dat er wel 10 volvo's op de oprit stonden. De buurt had ook zo iets van: "He, is daar een volvoclub aan het werk".
Richard en ik hebben vandaag de laatste dingen uit de auto gehaald en het is nu nog alleen maar een karkas met een achterklep. Maarten heeft mooi beeldmateriaal gemaakt (foto's en een filmpje) waar hij nu mee aan het monteren is. Deze week zullen we ze nog op de site zetten. Ik heb de voormontage al gezien en het is erg lollig zoveel volwassen mannen met hun grote doos mecano bezig te zien.
Ik wil iedereen die geholpen heeft bedanken voor de goede zin en sfeer die iedereen meebracht en ik hoop dat er in de toekomst meer van dit soort initiatieven genomen kunnen worden.
Richard, ook bedankt voor het initiatief!

Groetjes Bouke (nu behoorlijk moe, maar erg voldaan!)

p.s., De auto is in ieder geval niet voor niets gesloopt. Toen we aan het slopen waren kwamen we brokken aluminium tegen. Het bleek dat er een drijfstang gebroken was en dat deze een gat in de cilinderwand/carter had geslagen. Toen we de krukas probeerden rond te draaien ging dat zo zwaar dat we vermoeden dat deze ook een hele stevige tik had gehad. Zware motorschade dus.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 19:52 #1229818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heren, hartelijk dank voor
Heren,
hartelijk dank voor alle complimenten aan mijn adres.
Toch wil ik jullie ook allemaal hartelijk bedanken, want dankzij jullie is de auto in een dag tijd gereduceerd tot een kaal karkas met alleen nog een voorruit, achterruit, achterwielophanging en benzinetank.
Die laatse onderdelen (met uitzondering van de voor en achterruit) zijn er vandaag nog van af gehaald. Man wat weegt zo`n blok ongelooflijk veel, en wat te denken van een complete multilink-II. Daar kun je je een aardige dwarslaesie aan tillen
Ook ik heb er enorm veel plezier aan beleefd en het was echt een leuk projectje om zo met z`n allen te doen. Zoals Miquel al aangaf, ik heb nu wel een leuk voorraadje onderdelen opgebouwd. Maar wacht aub even met onderdelen vragen, want ik moet eerst die enorme berg onderdelen uitsorteren en opruimen
Het filmpje is echt geweldig, zal er nog niet te veel over zeggen, dat zien jullie nog wel. Maar blijft het forum in ieder geval maar in de gaten houden!
Bouke, hartelijk dank voor de gastvrijheid en het beschikbaar stellen van de ruimte en je gereedschap. Alle anderen, hartelijk dank voor het helpen met slopen en vooral natuurlijk voor het meehelpen deze sloopactie tot een enorm leuk, leerzaam en gezellig project te maken!!
Groeten,
Richard

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 22:09 #1229835 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Left-overs

Miquelangelo1969 schreef : En mensen, zoek je nog wat voor je Volvo..... vraag het aan Richard, hij heeft vast nog wel wat liggen!!!

Okay,daar gaan we dan.
Richard, wat heb je nog liggen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 07:45 #1229852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou het niet weten. Er
Ik zou het niet weten. Er ligt een hele grote berg onderdelen in m`n garage....

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 11:20 #1229869 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Graven

EndlessQuest schreef : Ik zou het niet weten. Er ligt een hele grote berg onderdelen in m`n garage....

Misschien mag ik dan een keer langskomen, of zijn deze onderdelen niet meer de moeite waard? Het is natuurlijk wel voor een 960 type I, dus niet alles zal passen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC