Positieve kwik-fit ervaring

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 20:59 #1072613 door V700 register
Positieve kwik-fit ervaring is gemaakt door V700 register

Naar aanleiding van mijn <a href="/node/24052" target="_blank">lekke band</a> heb ik veel tips gekregen, waaronder de tip van geejee om naar de kwik-fit in Maarssen te gaan. Zijn overbuurman werkt hier en hij zou de band goed kunnen repareren. Ik geef toe dat ik - mede door de andere reacties - twijfelde om naar de kwik-fit te gaan. Uiteindelijk toch gegaan en daar naar buiten gestapt met een goed gevoel. De monteurs die ik gezien heb leken mij allemaal ervaren en goed met hun vak bezig. De overbuurman van geejee heeft mijn bandje goed voorbehandeld en met een paraplu van binnenuit geplakt. Verder gaf hij me nog wat tips bruikbare tips mee. Bijvoorbeeld dat de spanning van een winterband 0,2 tot 0,3 bar hoger moet zijn dan de spanning van een zomerband. Kortom, ik ben een positieve kwik-fit ervaring rijker. Dat wilde ik even kwijt als tegengas op de wat negatievere kwik-fit uitlatingen hier op het forum.
Groet,
Jan-Willem  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 21:49 #1228618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filialen verschillen
Ik ben oprecht blij voor je.
Ik was echter ook niet echt negatief tot vorige maand. Bij een velgenwissel werd mijn 740 opgekrikt met een garagekrik aan de  bestuurderszijde achter het voorwiel ter hoogte van de kriksteun.
Van een afstand leek het goed tot ik  dichterbij kwam: Die idioot had zijn krik onder de velsrand gezet op het punt waar het afwaterigngsgat zit ipv van 10 cm dieper. En als er nu nog een dik rubber tussenzat... Neen koud erop. Ik zei nog dat gaat niet goed maar dat werd weggewuifd, ik zie nogmaals dat gaat echt  niet goed maar toen was het wiel er al af en de schade ontstaan.
Achteraf zag de monteur natuurlijk dat het hele  zaakje was verbogen."dat is me nog nooit gebeurd" zei hij. Ik heb geklaagd bij de filiaalchef en toen is door hun :"schadehersteller" e.e.a. weer in orde gemaakt. Tja, hersteld, ik zie het nog steeds, het word nooit meer hetzelfde en de tectyl was er voor een groot gedeelte vanaf. Dat heb ik gelukkig tijdens de sleuteldag in Emmeloord weer in orde gemaakt.
Maar kortom---&gt; Ik ga NOOIT meer naar Kwik Fit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 22:15 #1228625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed.

Jan-Willem schreef : Dat wilde ik even kwijt als tegengas op de wat negatievere kwik-fit uitlatingen hier op het forum.

Inderdaad is het goed om de zaak van beide kanten te belichten, goed dat je die tijd even nam.
@Rudiger: Sorry, maar voind je niet dat je het dan niet een beetje zelf hebt laten gebeuren?Ik bedoel: je ziet dat het mis gaat, je zegt er iets van, ze nemen je niet serieus, dan duw je die krikdraaier toch aan de kant en ruk je die krik eronderuit of zie ik dat fout......???Nee, wachten tot de deuk er goed en wel in zit, en dan zeggen: Tsja, er zit een deuk in.......Maar goed, ik denk misschien te simpel. (Soms is dat maar goed ook.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 22:44 #1228629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het verschilt inderdaad per
Het verschilt inderdaad per filiaal... maar wij hebben geen goede ervaringen.
Bij de winterbanden een keer een band verkeerd er op. Zat verkeerd om, dwz: niet de juiste draairichting aangehouden die op de band stond.
Lijkt mij toch niet bepaald veilig. Maar ok, laat dit geen discussie worden over kwik-fit. Het verschilt per filiaal..
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 23:10 #1228635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic simpel

Baseman schreef :

Jan-Willem schreef : Dat wilde ik even kwijt als tegengas op de wat negatievere kwik-fit uitlatingen hier op het forum.

Inderdaad is het goed om de zaak van beide kanten te belichten, goed dat je die tijd even nam.@Rudiger: Sorry, maar voind je niet dat je het dan niet een beetje zelf hebt laten gebeuren?Ik bedoel: je ziet dat het mis gaat, je zegt er iets van, ze nemen je niet serieus, dan duw je die krikdraaier toch aan de kant en ruk je die krik eronderuit of zie ik dat fout......???Nee, wachten tot de deuk er goed en wel in zit, en dan zeggen: Tsja, er zit een deuk in.......Maar goed, ik denk misschien te simpel. (Soms is dat maar goed ook.)

Niet te simpel maar te kort door de bocht: ik zet mijn auto neer, ga een kopje koffie halen, kom terug en het is eigenlijk al gebeurd.Het ging gewoon te snel, de krik eronder vandaan rukken had wat meer schade veroorzaakt vrees ik zo ...De krikdraaier fysiek het werken onmogelijk maken was waarschijnlijk ook niet echt zonder gevolgen gebleven.
Helaas een vervelende les,  ik denk trouwens dat,  de snelheid in acht genomen waarmee  e.e.a. gebeurde, jij ook niet (fysiek) had kunnen ingegrijpen..

Groet Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 23:22 #1228636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk het wel.

rudiger schreef : Ik denk trouwens dat,  de snelheid in acht genomen waarmee  e.e.a. gebeurde, jij ook niet (fysiek) had kunnen ingegrijpen..

Dat denk ik wel, ik laat mijn auto niet alleen bij keuring of werkzaamheden die ik zelf niet zou uitvoeren, en al helemaal niet bij de kwik-fit.
Jij nu ook niet meer denk ik.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 00:17 #1228641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mij is precies hetzelfde
Mij is precies hetzelfde overkomen bij de Kwik-fit. Alleen was dat met een 2 koloms brug. M`n auto staat op z`n plek, de monteur plaats zorgvuldig de "liggers" zal ik maar zeggen, dus ik denk, dat doet ie goed. Op het moment dat ik de auto een beetje omhoog zie komen zie ik dat hij dus toch de boel op de rand heeft staan. Ik zeg meteen, dat kan niet. Toch verder om hoog. Waarop ik een serieus stap richting de bediening van de brug doe en zeg, nee, dat gaat niet goed. Nee, zo doe ik dat altijd, dat is geen probleem. Toen raakte ik geirriteerd en heb gezegd dat direct de auto omlaag ging omdat de boel aan het verbuigen was. En toen ging hij dus toch omlaag. Daarna de boel goed gezet en weer omhoog. Inderdaad verbogen. Dat is helaas in een paar seconden gebeurd....
Filiaalchef er bij, wel wat vergoeding gehad, maar je het zit er wel....
Dus ja, Rudiger heeft wel een beetje gelijk. Je bent er wel bij, maar hoe snel je ook ingrijpt, het is dan al te laat. Tenzij je precies controleert of ze het wel goed doen, nog voor de auto omhoog gaat. Maar goed, die gelegenheid krijgen ze niet meer bij mij.......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2009 23:54 #1228828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer...

EndlessQuest schreef : Mij is precies hetzelfde overkomen bij de Kwik-fit. Alleen was dat met een 2 koloms brug. M`n auto staat op z`n plek, de monteur plaats zorgvuldig de "liggers" zal ik maar zeggen, dus ik denk, dat doet ie goed. Op het moment dat ik de auto een beetje omhoog zie komen zie ik dat hij dus toch de boel op de rand heeft staan. Ik zeg meteen, dat kan niet. Toch verder om hoog. Waarop ik een serieus stap richting de bediening van de brug doe en zeg, nee, dat gaat niet goed. Nee, zo doe ik dat altijd, dat is geen probleem. Toen raakte ik geirriteerd en heb gezegd dat direct de auto omlaag ging omdat de boel aan het verbuigen was. En toen ging hij dus toch omlaag. Daarna de boel goed gezet en weer omhoog. Inderdaad verbogen. Dat is helaas in een paar seconden gebeurd....
Filiaalchef er bij, wel wat vergoeding gehad, maar je het zit er wel....
Dus ja, Rudiger heeft wel een beetje gelijk. Je bent er wel bij, maar hoe snel je ook ingrijpt, het is dan al te laat. Tenzij je precies controleert of ze het wel goed doen, nog voor de auto omhoog gaat. Maar goed, die gelegenheid krijgen ze niet meer bij mij.......

Jammer inderdaad...Als ik van opzij onderlangs mijn auto kijk is ook duidelijk te zien dat er niet altijd even netjes een krik onder geparkeerd is...Zelf neem ik altijd alle tijd om een krik te plaatsen zodat je geen schade veroorzaakt aan je auto.Er zijn monteurs die letterlijk overal een krik onder durven zetten...
Voor de liefhebbers heb ik hier nog wat Kwikfit leesvoer:<a href=" forum.fok.nl/topic/1135368 "> forum.fok.nl/topic/1135368
&#160;

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2009 01:12 #1228834 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Filiaal chef
Die maakt binnenkort promotie!
Die paar keer dat er noodgedwongen ben geweest, heb ik 80% van het werk maar zelf gedaan.
Ik laat ze m'n auto nog niet op de brug zetten........

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2009 06:44 #1228841 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic bestaan
Vind het uberhaubt vreemd dat ze nog bestaan. Ik hoor alleen maar negatieve verhalen over de kwik-fit. Ben er zelf een keer geweest met een VW golf 2 GTI, mijn toenmalige hobby-auto. Kreeg gelijk een hoop commentaar dat ie helemaal afgeragd was en dat er vaak met koude motor volgas was gegeven. Vond het toen al knap dat iemand dat van onderaf op de brug kon zien na een volledige motorrevisie...
&#160;
Onder mijn 940 is door de vorige eigenaar 2 jaar geleden een uitlaat vanaf kat bij de kwik-fit gemonteerd. Het eerste wat ik na aanschaf heb moeten doen is een gaatje dichten in die uitlaat. Na 2 jaar! Echt never nooit geen kwik-fit meer voor mij.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC