compaq 18,5V 3,5A 65W
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een nieuwe universele kost 70 euro veel voor een jongen van 15.Is er een goedkopere oplossing of heeft een van jullie er een over.Het is een Compaq laptop en de adapter is van hp output is 18,5V 3,5A 65W is dit voldoende of zijn er meer gegevens nodig.
Groeten

peter M
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
je moet de winkelier aansprakelijk stellen (dat hoort nou eenmaal zo) dat hij ondeugdelijke materiaal heeft verkocht.
Hij moet dan zijn leverancier weer aansprakelijk stellen.
en vervanging of je geld terug eisen (of een redelijk deel daarvan).
www.postbus51.nl/nl/home/themas/consumen...consumentenkoop.html
arno.unimaas.nl/show.cgi?fid=350
www.rechtsgeleerd.nl/index.php?option=co...;id=26&Itemid=26
In het kader van de consumentenbescherming is in de wet (Burgerlijk Wetboek) vastgelegd dat een consument <u>6 maanden garantie</u> heeft op een product. Als in die tijd blijkt dat het product niet deugt, gaat de wet er in principe van uit dat er al iets mis was op het moment dat het product is gekocht. Als de verkoper het daar niet mee eens is, dan zal hij moeten aantonen dat het defect door de consument is veroorzaakt (zogenoemde omkering van de bewijslast). De wettelijke garantie geldt alleen tussen de (oorspronkelijke) koper en de verkoper en kan dus niet aan een ander worden overgedragen. Dit laatste kan wèl bij de fabrieks- of verkopersgarantie, dus ook bij tweedehands verkoop.
Wat nu als er na het verstrijken van de fabrieks- of verkopersgarantietermijn iets stuk gaat, kunt u dan de leverancier niet meer aanspreken ? Het uitgangspunt is dat er een deugdelijk product wordt geleverd en dat het product een bepaalde tijd (de verwachte levensduur) zonder mankeren werkt. Bij een defect kan daarom de leverancier zelfs na afloop van de garantietermijn worden aangesproken. Wel zal men dan moeten aantonen dat het product te snel defect is geraakt. Het spreekt bovendien van zelf dat een apparaat volgens de garantievoorwaarden is gebruikt en goed is onderhouden. Een voorbeeld: er is begin 2005 een televisie van een bekend merk gekocht, met een garantie van 2 jaar. De gerechtvaardigde verwachting was dat het apparaat zonder mankeren zeker een jaar of vijf zou meekunnen. Half 2008 echter is de beeldweergave qua kleurencompositie opeens onherstelbaar slecht. Gelet op de verwachte levensduur bij normaal gebruik had dit niet mogen gebeuren. Als de eigenaar niets is te verwijten, zal hij de leverancier op de levering van een andere, soortgelijke, t.v. kunnen aanspreken*. Het is daarbij wel zo dat de t.v. 2 1/2 jaar goed heeft gefunctioneerd en dus gedeeltelijk is afgeschreven. Uitgaande van een gemiddelde levensduur van 5 jaar betekent dit dat de leverancier maar 'een halve' nieuwe t.v. hoeft te vergoeden. Anders gezegd: u zult zelf voor de helft aan de nieuwe t.v. dienen bij te dragen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet niet welke universele je gezien hebt, maar koop gewoon een nieuwe Compaq adapter, net zo makkelijk.peter 54 schreef : Een nieuwe universele kost 70 euro veel voor een jongen van 15.Is er een goedkopere oplossing of heeft een van jullie er een over.Het is een Compaq laptop en de adapter is van hp output is 18,5V 3,5A 65W is dit voldoende of zijn er meer gegevens nodig.
Duur? Nee hoor, <a href=" link.marktplaats.nl/214213263 " target="_blank">30 tientjes <klik>.
- V700 register
- Nieuw lid
-
30 euro is wel een leukere prijs,bedankt voor de tip Bas.

Groeten Peter.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn gemakzuchtige kant zegt:Een nieuwe kopen voor 30 euro en geen gesoebat verder.30 euro valt nog mee.Anderzijds is het vreemd dat een adapter het na 1 jaar al niet meer doet.
Ik laat weten welke keuze ik maak ,gemakzuchtig en betalen of opkomen voor mijn recht en misschien minder betalen.

bedankt

Peter M

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou beiden doen. Kan jouw zoon weer verder, daar is ie het meest mee geholpen.Ga jij zelf daarna lekker in gevecht met je recht en als je alsnog een nieuwe krijgt, hou je die en verkoop je die van marktplaats weer.Maar als dat 2 maanden duurt (als het meezit) kan in de tussentijd tenminste ge-laptop-ed worden.peter 54 schreef : Ik laat weten welke keuze ik maak ,gemakzuchtig en betalen of opkomen voor mijn recht en misschien minder betalen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 peter 54 schreef : Hallo even geen VOLVO probleem maar een laptop probleem.Althans het gaat om de adapter van een laptop en wel om die van mijn zoon.Hij doet het niet meer.Een jaar geleden kocht hij de laptop maar op de adaptor zit maar een half jaar garantie.
Een nieuwe universele kost 70 euro veel voor een jongen van 15.Is er een goedkopere oplossing of heeft een van jullie er een over.Het is een Compaq laptop en de adapter is van hp output is 18,5V 3,5A 65W is dit voldoende of zijn er meer gegevens nodig.
Groeten
peter M
<a href="/taxonomy/term/1738"><acronym>740</acronym></a> GL benz. 2316 Midnight bleu sedan.
hoi. wat voor een compaq is het? heb hier nog een adapter liggen met die waardes. moet alleen even kijken of ik hem nog terug kan vinden na de verhuizing. als ik je hier mee blij kan maken mag je hem voor noppes hebben. wel zelf ophalen dan.hoor het wel. en van mij of ik het nog terug kon vinden
- V700 register
- Nieuw lid
-

hoi. wat voor een compaq is het? heb hier nog een adapter liggen met die waardes. moet alleen even kijken of ik hem nog terug kan vinden na de verhuizing. als ik je hier mee blij kan maken mag je hem voor noppes hebben. wel zelf ophalen dan.
hoor het wel. en van mij of ik het nog terug kon vinden

Hoi Sebastiaan
Het is de Compaq pressario c 500.
Het stekkertje dat in de laptop gaat is 5 mm dik en 10 mm lang.
groeten

peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat Sebastiaan Scorpio zijn adapter kan vinden, dat zou helemaal mooi zijn.

Groeten

peter

- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
<a href=" cgi.ebay.nl/AC-Adapter-Charger-for-Compa...C39%3A1%7C240%3A1318 " title="Link naar Compaq C300 enz. adapter">Leon's link
Een tweedehands PC-boer in Nederland moet er eentje voor rond de 10 euro kunnen leveren, meer zou ik er niet voor uitgeven...
Greets, Leon.
[edit moderator: link ingekort]