Import V90 vanuit Engeland is gelukt.

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 17:54 #1071155 door Henk Huisman (GAST)
Import V90 vanuit Engeland is gelukt. is gemaakt door Henk Huisman (GAST)
Heb de V90 het afgelopen weekend opgehaald uit Engeland en staat inmiddels thuis in Gorredijk de reis verliep als een trein vrijdag avond met de trein van 19:01 uit Heerenveen een keer overstappen in Rotterdam en aankomst om 23:01 in Antwerpen precies volgens het spoor boekje ( het kan dus wel het op tijd rijden ) daar heeft Willem mee af gehaald met zijn 960 van het station hij is ook lid van de 700 vereniging  en zijn naar zijn huis gereden en heb daar geslapen en zijn de volgende morgen met zijn auto naar Calais gereden daar de auto geparkeerd en zijn als voetgangers met de 11:00 boor naar Dover over gestoken daar waren wij om 11:50 Engelse tijd en ik had met de verkoper om een uur afgesproken dus even wachten als de man ook op de afgesproken tijd zou arriveren en klokslag een uur kwam daar de V90 het haventerrein oprijden,  na even wat gegevens uitwisselen over hoe en wat over de auto  de betaling afhandelen zijn wij na twee uur en een kwartier in Dover te zijn geweest de boot weer op gereden dat voelde toch wel weer goed om met een auto te reizen in plaats van als voetganger. Wij hebben een boot eerder genomen dan dat ik had geboekt en dat kon maar moest dan wel 10,00  pond bij betalen terwijl er ruimte zat was op de boot. Na de aankomst in Calais en Willems 960 weer opgepikt te hebben zijn we weer richting zijn huis vertrokken en dat rijden moet wel even wenen heb wel eens in huur wagen gereden in Engeland tijden een vakantie maar dat was al vrij lang geleden dus de spiegels een beetje anders instellen ging het verder prima de auto rijd gewoon goed daar is niks mis mee ook het onderstel is rammel vrij dat kan ik met die 965 van mij niet zeggen die hoor ik op drempels en weg aanzettingen soms, maar deze V90 is echt stil ook de motor loopt mooi rond en 200.000 mills gelopen. De auto is van april 1997 en voorzien van  Andromeda velgen,  auto kleur is 417 en voorzien van beige leer en nog een bankje achter in ook van beige leer verder heeft hij een glazen schuifdak roof rails zitten er echter niet op. Het plaat werk is nog netjes maar de vorige eigenaar was een honden liefhebber en dat kun je zien in het interieur helaas,.... dat verdient een goede schoon maak beurt, dus om het weer te kunnen gebruiken de deur bekleding is daar in tegen nog vrij netjes voordeuren aan beide kanten een kleine rimpel achter bijna helemaal nog strak plafon ook nog goed. Na de auto goed te hebben bekeken bij Willems huis in Boom en een goede maaltijd te hebben heb genoten mee dank daar voor de gastvrijheid ben ik naar huis gereden en was om twee uur zondag morgen weer in Gorredijk met toch nog een netjes verbruik van 1 op 10.3  want de auto had al een geruime tijd stilgestaan. Ik had de auto al verzekert op chassisnummer en kenteken wat bij mijn verzekering maatschappij geen probleem op leverde.   Groeten Henk          

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 18:20 #1220178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En nu?
Mooi, valt allemaal best wel mee dus. Wat is je plan? Ga je 'm zelf gebruiken, of verkopen? 't Lijkt mij namelijk superonhandig, een rechtsgestuurde auto. Met inhalen, parkeergarage's, straatjes in kijken.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 00:21 #1220236 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic ik zou graag de in kleur
ik zou graag de in kleur gespoten strips en handgrepen willen, ben ook in de markt voor de knopjes voor de elec ramen

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 00:34 #1220237 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Panelen anders
Hallo Boris
Hou er wel rekening mee, dat het paneel waar de knopjes in zitten bij de 960-II/90 anders van vorm is dan dat van andere modellen?
Het paneel van de 940 is overigens (zonder knoppen) nog bij de dealer te krijgen voor nog geen 20 euro.
groetjes
Mathy
PS de knoppen zitten ook andersom. Op de knop voor het raam van de bestuurdersdeur staat waarschijnlijk "AUTO". Maar die knop zit dus in een Engelse auto rechts in het paneel en in een Europese auto links. Demontage van de knoppen zonder beschadiging van het paneel is bijna onmogelijk.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 00:44 #1220239 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Ohjah!

Mathy schreef : Hallo Boris
Hou er wel rekening mee, dat het paneel waar de knopjes in zitten bij de 960-II/90 anders van vorm is dan dat van andere modellen?
Het paneel van de 940 is overigens (zonder knoppen) nog bij de dealer te krijgen voor nog geen 20 euro.
groetjes
Mathy
PS de knoppen zitten ook andersom. Op de knop voor het raam van de bestuurdersdeur staat waarschijnlijk "AUTO". Maar die knop zit dus in een Engelse auto rechts in het paneel en in een Europese auto links. Demontage van de knoppen zonder beschadiging van het paneel is bijna onmogelijk.

Natuurlijk dit is een MKII, ja nuttloos voor mij dan inderdaad bedankt voor de tip! de rest overigens wel nogsteeds intressen in :D

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 01:33 #1220240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achterwisserarm en de
achterwisserarm en de handgreep ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 07:27 #1220243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sloper?

Het is dus een sloper? Zo ja, heb ik interesse voor:
- Acherlichtunits indien in goede staat (op foto lijken ze wazig)
- Sidemarkers
- Bedieningspaneel ECC
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 09:08 #1220244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als we toch aan het slopen
Als we toch aan het slopen zijn, dan heb ik interesse in de velgen, als die in goede staat zijn.

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 12:12 #1220255 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Hij is voor de onderdelen.
   Ik heb hem gekocht ( een bod gedaan kun je beter zegen ) met niet het idee dat het ook wat zou worden. En sjah wie A zegt moet dan ook B zegen niet waar. De reden was dat mijn 965 wat parkeerschade heeft aan 2 deuren en een scherm en twee deuken in de motor kap en was dus op zoek  naar net plaat werk in de zelfde kleur en dat wou maar niet echt vlotten vond weleens wat zoals deuren in de goede kleur gevonden maar meestal waren dat deuren van een 960 sedan met chromen omlijstingen en dat kun je wel om zetten maar is een lastig klusje en je wilt  ze ook nog mooi te houden.  En ik was wat aan het rond struinen op Ebay en kwam toen deze v90 tegen in de goede kleur en met mooie velgen met nog banden van nog wel 90% profiel er op. En dacht hé dat is wel wat voor mij.   Het is wel een beetje zonde om hem of haar ja wat is het eigenlijk uit elkaar te halen ik behoud ze liever dan dat ik er een sloop en of  het om een 740 of v90 en alles wat er tussen zit doet er niet toe ze hebben voor ieder een bepaalde gevoel;s  waarde voor ons als liefhebbers, maar ombouwen gaat niet tenzij er iemand handig is met  in het ombouwen is van een schutbord. Ik ga zelf de velgen en het plaat werk gebruiken en de radio met cd speler er in, en de Nivomat;s en de   Sidemarkers  en verder is er al voor dat de auto hier al was  iemand geweest die dan de rest wou overnemen maar dat staat nog ondervoorbehoud. Mocht het anders lopen dan meldt ik dat zeker even, zelf heb iegelijk geen ruimte  om een auto hier bij mijn huis te slopen heb weliswaar een hok maar daar staat nog een  Volvo 765 GLE   in en die wil ik nu liever niet buiten op straat zetten in deze tijd,  kan trouwens ook niet  om dat daar nog geen kenteken bij zit.  Groet Henk          

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 15:29 #1220182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gezien
Vanmiddag even bij Henk wezen kijken naar zijn engelse v90. Het is de zelfde uitvoering dan die van mij met alleen een lichte bekleding. Er zijn zat onderdelen af te halen en te gebruiken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC