driepuntsgordels achter
- V700 register
- Nieuw lid
-
(Oh, en hoe zijn de automaat bakken in zijn algemeenheid?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om meteen met de deur in huis te vallen: de V90 (en waarschijnlijk dus ook de 960 vanaf 1995 - deze twee modellen zijn nagenoeg identiek) heeft drie 3-puntsgordels achterin. Van de andere modellen weet ik het niet. Heb je de derde gordel nodig voor een kinderzitje? Er zijn namelijk ook V90/960/940's die in plaats van een middenarmsteun een kleuterzitje hebben.
Het mindere nieuws is dat de V90/960 (allen 6-pitters) automaat toch qua verbruik richting de 1 op 8 gaat (er zullen mensen zijn die nu gaan opveren en roepen dat het zuiniger kan, ik haal de 1 op 7 net momenteel dus ik denk dat als ik gemiddeld 1 op 8 roep behoorlijk goed zit). Overigens hebben behoorlijk wat Volvo 7/9 rijders een LPG-installatie laten zetten zonder verlies van bagageruimte. Met een dergelijk verbruik, heb je die er snel uit en de motoren zijn er sterk genoeg voor.
De AW40-43 automaten die erin zitten zijn goed van kwaliteit en gaan lang mee naar het schijnt. Laaiend enthousiast ben ik er persoonlijk niet over maar vergeleken met de automaat van de XM (ik meen een ZF 4HP20) is het geen achteruitgang. De Jeep-automaten ken ik niet.
Succes met je keuze.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even voor de volledigheid: Dat heet een zitverhoger, geen kinderzitje en die laaste titel mag het ook echt niet hebben.Het is een groep 2 maar waarschijnlijk zelf groep 3 verhogingszitje.Ik had hem in mijn 940 sedan uit 1994 (zelf ingezet) en nu ook weer in mijn 940 Estate.mbroeren schreef : Er zijn namelijk ook V90/960/940's die in plaats van een middenarmsteun een kleuterzitje hebben.
Ik denk dat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel kunt stellen, dat alle 940's minimaal 2 stuks driepunt-gordels hebben en ik vermoed zelfs dat dat bij de 740 ook zo is. De 240 daarentegen, vind je ook nog met tweepuntsgorels.
Stoeltje mag trouwens, als het daarom gaat, ook voorin, mits je geen uitvoering koopt met airbags.Meer info over het (naar mijn mening beste) stoeltje: <a href="/node/14754">Kinderen achterwaarts vervoeren</a>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of gewoon een zitverhoger gebruiken. Als je de kinderen niet achterstevoren vervoerd kan dat toch ook met airbag voor.Baseman schreef : Stoeltje mag trouwens, als het daarom gaat, ook voorin, mits je geen uitvoering koopt met airbags.Meer info over het (naar mijn mening beste) stoeltje: <a href="/node/14754">Kinderen achterwaarts vervoeren</a>
Airbag is alleen gevaarlijk met het vervoeren van kinderen tegen de rij richting.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
..........correct.Bert N schreef : Airbag is alleen gevaarlijk met het vervoeren van kinderen tegen de rij richting.
Ik ging hier gemakshalve uit dat de driepuntsgordel was om een groep 0 stoel in te hangen, die kunnen alleen achterwaarts.Wellicht een misvatting, dat zal de topicstarter wel verduidelijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mijn weten hebben alle 740's twee driepuntsgordels achterin. Dat weet ik vrij zeker. Of in ieder geval onze 89er Black Line had dat wel en andere 740's die ik gezien heb hadden dat ook. Het gaat me ook niet om twee driepuntsgordels, maar ik wil er drie hebben.We hebben twee dochtertjes in kinderstoelen en ik wil de flexibiliteit hebben om nog iemand op de achterbank te zetten. En als er maar twee driepuntsgordels in de auto zitten, dan kun je alleen iemand in het midden zetten, want de stoelen werken niet lekker met heupgordels. Zodoende.
Ik heb overigens eens even het Image '91 boek er bij gezocht dat Volvo heeft uitgegeven aan de dealers bij de lancering van de 940/960. Daar zie ik wel een foto van een achterbank staan met 3 driepuntsgordels, maar volgens mij is dat de sedan. Van de estate weet ik het dus niet zeker. Van de 850 wel.
De zescilinders klinken met 1:8 niet echt erg aantrekkelijk voor de meesten, maar wij stappen uit een Jeep waarin de zescilinder met mazzel 5,5km haalt op een liter haalt. Overigens nog wel in 2wd, want met 4 wielen aan de bak loopt dat nog eens extra op. De Borg-Warner bak is wel absoluut niet te slopen en de Jeep is in een hele goede staat, maar dat weegt niet op tegen een tekort aan ruimte en een torenhoog gebruik. Wij zoeken een automaat met lpg onderbouw en als het een beetje wil een g3 installatie. Dus zo rond 96 zitten we al snel. Overigens wil ik vooral een 96 vanwege die prachtige neus. Maar een 2.3 turbo in een 940 is ook mooi natuurlijk.
Dus, de zoektocht kan rustig aan beginnen. Maar eerst nog eens uitzoeken of we voor het comfort en de achterwielaandrijving van de 9 serie gaan, of voor de sportiviteit en de voorwielaandrijving van de 850/v70 classic. Dat wordt dus gewoon rijden.
(Oh, en als iemand nog iemand weet voor een goede Jeep Cherokee met bijna 3,5 ton aanhangergewicht en een bullitproof motor en bak, dan hoor ik het graag. )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





