the beast, back on the road

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 00:07 #1062006 door V700 register
the beast, back on the road is gemaakt door V700 register

Na 509000 km's was het tijd voor groot onderhoud van "the beast", hij heeft een nieuwe achteras gekregen met een kortere overbrenging, een verse M47-bak en een verse VX3 nokkenas, allen gedoneerd door een 940 van 1992 die een aanvaring met een motorrijder moest bekopen met een Total loss en welke ik had aangeschaft om te repareren, alleen de balkjes waren een beetje vervelend en wilden niet meer in model ook niet met 60 ton op de pers, hierna werd deze voiture gestript en zijn de onderdelen in mijn persoonlijke magazijn beland, toen mijn trouwe beast eigenlijk ook deze weg zou moeten volgen dacht ik, ach, waarom ook niet en heb alle donordelen in de dooie uurtjes weer onder de 740 gefreubeld, van de week een verse APK erop met als enige aanmerking de wissertjes (die ik over het hoofd had gezien en inmiddels vervangen zijn).

Hij heeft nu nog slechts een kleine onhebbelijkheid die ik maar aan zijn wat bejaarde leeftijd zal wijten,hij wil niet hoger dan 4000 toeren op gas, jammer want dan begint ie eigenlijk net goed te trekken, op benzine doet ie het perfect en gaat zo naar de 7000 toeren, ik denk dat de gasverdamper gewoon te kort capaciteit heeft voor de VX3 nokkenas, voor de rest trekt ie de stenen uit de straat als dat zou moeten. Op naar de volgende 500.000 km's zou ik zeggen.

Overigens is mijn andere beest de 240 estate met 641.648 erop vandaag ook weer goedgekeurd, alleen met wat extra's, zoals een nieuwe LMM een nieuwe gasverdamper en een stuurkogeltje, viel dus kwa werk wel mee, alleen moest er weer een flinke stuiver in worden geinvesteerd, maar ach na zo'n klap km's mag er wel eens wat sneuvelen. kan ook weer een jaartje, mag ook wel want mijn spaarpot is leeg na 2 van deze klussen.

Rij en kilometer ze Groeten,Co. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 01:17 #1179874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou nou.........

nvliet schreef : Hij heeft nu nog slechts een kleine onhebbelijkheid die ik maar aan zijn wat bejaarde leeftijd zal wijten,hij wil niet hoger dan 4000 toeren op gas, jammer want dan begint ie eigenlijk net goed te trekken, op benzine doet ie het perfect en gaat zo naar de 7000 toeren, ik denk dat de gasverdamper gewoon te kort capaciteit heeft voor de VX3 nokkenas, voor de rest trekt ie de stenen uit de straat als dat zou moeten.

Flinke klus geweest Co, maar dat is jou wel toevertrouwd.

Overigens ben ik met mijn B230FB (dus ook met VX3-nokkenas) bij 5500 toeren gestopt met gasgeven, maar het voelde niet als eindpunt.

Ik heb gewoon een gereviseerde Vialle AMS met F-verdamper, moet bij jou dus ook kunnen.

Filtertje (op de verdamper) verstopt of deukje in de leiding misschien? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 21:49 #1179929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas, Ik ben er verder

Bas,

Ik ben er verder nog niet ingedoken, maar de verdamper is 2 maanden oud, dus ik denk niet dat die verstopt zit ergens, het lijkt eigenlijk net alsof ie in een soort van toerenbegrenzing gaat bij 4000 rpm, vanmiddag z'n eerste lange rit gemaakt naar Marknesse, en hij heeft geen verkeerde klap gegeven, morgen naar Assen, zal ik de gasklep ietje wijder open zetten, ik heb overigens gewoon een C4 verdamper, als ie niet goed wil zet ik er een Landi op, de 240 loopt ook spektakulair beter op de nieuwe Landi dan op die Vialle. en voor 120 Euro kan ik het altijd proberen.

Groeten,Co. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 22:08 #1179931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic historie op assen?
historie op assen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 20:19 #1179996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

Ja, ben nu net weer terug uit Assen, leuk zo'n daggie, ik had kaarten gekregen van mijn Physiotherapeut die ze weer van DeltaLloyd had gekregen, die vond dat ik er eens een daggie uit moest, vanwege de ontspanning, nou ik heb genoten, hoor, lekker eten, Vip-parkeerplaats, alles goed geregeld en voor niets, ik moest er alleen even heen, ook nu weer geen verkeerde klap gegeven the beast, en loopt op zijn gemakkie over de 170, alleen bij de 4000toeren nokt ie ermee. ik zal wel eens kijken morgen. Ik ben nu te ontspannen daarvoor.

Groeten,Co. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 20:31 #1180001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb je vandaag niet
ik heb je vandaag niet gezien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 10:13 #1180068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed!

das mooi Co,

maar we willen foto's!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 10:53 #1180074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto's van de dag kun je

foto's van de dag kun je zien op <a href=" www.anderefoto.nl/ "> www.anderefoto.nl , ik ga ze natuurlijk niet zelf lopen schieten, zeker niet als het regent, ik zat overigens prima in de VIP-lounge, gast van Delta Lloyd, het was goed voor elkaar, lekker eten, gezellig en nog racerij toe, wat wil je nog meer. De foto's kun je in 13x18cm gratis bestellen.

Groeten,Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 10:58 #1180076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan-Geert, Kan kloppen

Jan-Geert,

Kan kloppen ik zat in de VIP-lounge, ik had de kaartjes van mijn physio-therapeut gekregen, dus genieten maar, later heb ik nog een rondje bij de antieke auto's/motoren/vrachtwagens gelopen, effe kijken of ik nog kennissen zag, en wat dacht je met de prijsuitreiking, Frank van Mill, die gewonnen had dat was vroeger een werknemer van de bandenhandel in Heerhugowaard, dus die kende ik wel, kun je zien dat de wereld heel klein is.

Groeten Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2007 00:04 #1180547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en

welke is dan de beauty?

de 960 of de turbo?

Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC