We zijn er uit!!
- V700 register
- Nieuw lid
-

We zijn er uit!!! Ik heb een nieuwe baan, met daarbij horend leasehok. Na veel wikken wegen en rekenen toch besloten een privé Volvo te blijven rijden en dan mooi boekjes volschrijven voor diegen die het niet leuker willen maken.
Helaas voor mij heb ik mijn 964 vorig jaar laten voorzien van z'on fijne LPG G3 instalatie. Maar nu de zakelijke kilometers uitvallen wordt dat een stuk minder intressant. Nu kan ik een 945 2.3(geen turbo) op benzine aanschaffen uit 1994 met 300000 km op de klok. Mijn eigen wagen heeft er 251000 opzitten en is full option. De 940 is een Polar uitvoering met stoffen bekleding, airco een mooi spoilertje deels gespoten dus prachtig in de lak. Maar verder redelijk basic.
Nu is mijn vraag is dit een goede ruil, en zo ja waar moet ik bij de 940 op letten, wat zijn zwakke punten. Wat is het gemiddelde verbruik van z'on apparaat? Is hij waardevaster als mijn eigen auto, en hoeveel km plezier staat mij nog te wachten?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
MVG
Erwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
op basis waarvan?
je hebt nu de top van delijn zo'n beetje.
dan heb je de bodem.
Ik weet niet uit welk jaar jouw 960 is maar zo te zien is hij nieuwer.
dus de 940 ouder. EN meer Km's
Ja de 2.3 is praktisch onverwoestbaar ,maar ook voor een 960 hoef je niet een revisie te verwachten.
je hebt nu leer, dan niet
verbruik zal iets zuinger zijn met de 940 maar veel zal het niet zijn.
Ik zou er nooit voor gaan, maar ja, als jij er gelukkig van wordt...
Wat kost uitbouw van je LPG trouwens?
- V700 register
- Nieuw lid
-

Uitbouwen schiet ik niet veel mee op volgens mij. Ik dacht dat een 940 station wellicht waardevaster blijkt in de toekomst, maar dat is misschien mijn kromme gedachte.
Erwin

- V700 register
- Nieuw lid
-
En mijn eigenste ervaring zegt dat 960 rijden fijner is.
En iets duurder met mrb, brandstof en verzekering.
Maar lekker rijden dattie doet !
Wij gaan weer van A naar C, want B is gewoon te dichtbij.
Ik zou die 960 gewoon houden en op G3 is die net zo goedkoop of duurkoop als op benzine, want de mrb op G3 is een fractie hoger terwijl de brandstofprijs de helft lager is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Erwin,
In de afweging verkopen / iets nieuws kopen, is het rationeel van belang hoeveel kilometers je privé rijdt. Er zit een break-even punt dat je kunt berekenen, zodat je weet hoeveel het je scheelt en bij welk kilometrage het omslagpunt ligt.
Daarnaast heb je nu een auto die je kent en je moet maar afwachten wat je krijgt.
Verder is het gevoel bij je auto erg belangrijk: "Ik rij in een limousine met leer en fully loaded en ik heb een grijns op m'n kop" en je maakt het helemaal bij je schoonouders, als je begrijpt wat ik bedoel....
Kortom: bezint eer gij verkoopt!
Groet, Lieme Huib
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ik heb dit jaar dezelfde overweging moeten maken. Mijn s90 ging van zakelijk naar privé vanwege de aanschaf van een s80 D5 voor zakelijk gebruik.
Ook mijn s90 is voorzien van een dampgas G-3 installatie. Het omslagpunt ligt rond de 12000km. De gasinstallatie is immers betaald en bij doorverkoop krijg je daar geen pepernoot extra voor. En bij een 960 maakt het niet veel uit of ie nou 150000 of 400000 km heeft gelopen. Ze blijven gewoon doorgaan.
Hoewel de 940 ook een fijne auto is zou ik toch de 960 houden. Je weet wat je hebt en 12000 km zijn vlug gereden privé. En een 960 rijdt toch nog een klasse beter.
Veel succes met je nieuwe baan en met je beslissing.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-

Tja we zijn er nu echt uit, de 960 blijft, mede dankzij jullie opmerkingen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad weet wat ik nu heb. (een fijne limo) We gaan deze voorzichtig in topstaat brengen. (ik begin al te dromen van cognac leer bij mijn donkergroene kleur ) Ik ga volgende week bij Timen de puntjes op de I zetten op technisch gebied, nieuwe waterpomp, radiateur, automaat flushen, en nieuwe standen schakelaar monteren. Iemand enig idee wat die schakelaar bij Volvo kost?? Dan is ie voorlopig weer goed. Blijft over de lakschades op de bumper te verhelpen..maar dat kan altijd nog als het spaarvarken weer wat vet begint te krijgen
Bedankt voor de tips, iemand nog enig idee hoe ik mijn te koop advertentie weer kan verwijderen???
Oh ja als 480 gek moet en zal ik natuurlijk z'on C30 als leasewagen nemen.
Bedankt
Erwin

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Erwin,
verstandige beslissing naar mijn idee. Wat die standenschakelaar betreft, als je de schakelaar op de automaat bedoelt, ik heb deze net vervangen. Wel lastige plek, je moet de uitlaat demonteren om de schakelaar te vervangen. De prijs die ik er bij de dealer voor betaald heb is € 117,= ex. BTW.
Aangezien ik gediplomeerd digibeet ben, kan ik je helaas niet helpen met het verwijderen van je advertentie.
Groeten, Jan.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
ErwinE schreef : iemand nog enig idee hoe ik mijn te koop advertentie weer kan verwijderen???
Hoi Erwin,
Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen door hem te houden.
De advertenties heb ik alvast voor je 'unpublished' gezet en ik kan ze voor je verwijderen. In principe zou je het zelf ook hebben kunnen door op 'verwijderen' te drukken bij de 'bewerken' optie (maar nu zijn ze niet meer zichtbaar). Zal ik het afmaken en ze verwijderen?