APK keuring 780
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder hebben we het gehad over de montage van een nieuw raamrubber bij het achterraam aan de bestuurderszijde. De garage was niet zeker of dit nog leverbaar was, maar is het aan het nagaan. Het kost in ieder geval € 170 ex BTW en montage. Best veel zal ik maar zeggen.
Nu zit het rubber niet geheel juist gemonteerd. Nu zit ik te denken het rubber op de juiste wijze te monteren, en de "hapjes" die eruit zijn te repararen. De vraag is alleen: is dit mogelijk?
Als dit is gedaan is de auto helemaal perfect! Ik stond er weer naast vanmiddag, en het gevoel bekroop me toch weer om de verkoop maar in te trekken....... Zo mooi zie je ze niet vaak meer (zweimel....)
Wie heeft advies over het raamrubber?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mooi Hans weer apk erop.
Ik laat morgen de 960 ook even apk afmelden.
Kunnen we weer een jaar voorruit (en als het doorgaat zelfs twee jaar)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zijn wij bij dezelfde garage geweest.. Onder mijn 780 moet namelijk ook een nieuwe einddemper. Ik heb nog even gekeken bij jouw 780 en hij ziet er werkelijk schitterend uit. Niet twijfelen gewoon houden of voor het dubbele te koop zetten..
Een rubber dat niet goed is of niet goed gemonteerd kan behoorlijk suizen, dus misschien is een nieuwe de beste optie. Persoonlijk vind ik windgeruis namelijk een hoge irritatiefactor hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo
Kunnen de mensen bij carclass( o.i.d.) jou niet helpen ( informeren kost niets)
Volvo garage mensen hebben net zo veel ervaring met een 780 als bijna niets. (zij zoekken het ook maar op in de boeken da,s 1 voordeel)
Ik bedoel te zeggen voor de "handigheid"kun je misschien beter naar iemand toegaan die dagelijks met ramen bezig is.
Zie maar ,....
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
De raamframes van de achterzijruiten zijn een berucht roestpunt in de 780.
De frames zelf laat Carlo namaken in RVS, maar ik meen me van Alexander Satter te herinnenren, dat de feitelijke oorzaak het niet overeenkomen van de afwateringsgaten in het frame en het rubber is. Misschien zijn die gaten bij jou bewust gemaakt?
Overigens, het restauratieverslag van Alexander's 780 heeft in de Factor gestaan, misschien zegt hij daar nog iets over de modificatie die hij heeft gedaan.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Dacht ik niet.
Om het rubber, dat uit 1 stuk bestaat en volledig rond het achterraampje zit, te vervangen dient het hele interieur achteraan verwijdert te worden.
Als je het zijraampje er wil uitnemen moet het zijpaneel en het plafondzijpaneel verwijdert worden. Daarvoor moet de zetel er uit (het gemakkelijkste) de hoedenplank, zelfs de luidsprekers, anders kun je nooit het plafondzijpaneel (C stijl) verwijderen. Het verwijderen van dit paneel moet met grote zorgzaamheid gebeuren want die durven wel eens te breken.
Ook met het zijpaneel moet je voorzichtig omspringen om te vermijden dat er stukken uit het paneel getrokken worden door vastzittende pluggen.
Nieuwe rubbers (L en R) heb ik wel liggen maar zijn niet te koop, bestemd voor m'n blauwe.
Misschien heb ik wel tweedehandse maar dan moet ik eens kijken of ze wel goed zijn.
Groeten.
Hedwig

Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
hlambrechts schreef : Het verwijderen van dit paneel moet met grote zorgzaamheid gebeuren want die durven wel eens te breken.
In de woorden "zorgzaamheid" en "durven te breken" zit zoveel respect voor het materiaal, je gaat haast denken dat het over z'n kinderen gaat! Hedwig, klasse!
groet
Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
sdijkstra schreef :
Onder mijn 780 moet namelijk ook een nieuwe einddemper. Ik heb nog even gekeken bij jouw 780 en hij ziet er werkelijk schitterend uit. Niet twijfelen gewoon houden of voor het dubbele te koop zetten..
Volgens mij zijn wij bij dezelfde garage geweest..
Een rubber dat niet goed is of niet goed gemonteerd kan behoorlijk suizen, dus misschien is een nieuwe de beste optie. Persoonlijk vind ik windgeruis namelijk een hoge irritatiefactor hebben.
Klopt Siebren. Ik heb de jouwe ook zien staan. APK is goed gegaan meen ik? Adri wil eigenlijk de kap van m'n 780 spuiten, maar ik weet het nog niet. Ook al was die van jou aan een wasbeurt toe, ik kon alleen op het rechterportier een oneffenheid vinden, maar verder zag hij er strak uit! Velgjes stralen en de auto is als nieuw. Of moet er onderhuids e.e.a. gebeuren?
Is het je goed bevallen in Alblasserdam?