APK keuring 780

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2007 21:52 #1060958 door V700 register
APK keuring 780 is gemaakt door V700 register
Afgelopen week moest de 780 voor een APK keuring. Ook al heb ik hem in de verkoop, moet hij wel gewoon goed zijn. Alles was OK (kreeg de opmerking dat de auto in uitstekende staat verkeerde) echter de uitlaat moest vervangen worden. Het midden en eindstuk is vervangen. Natuurlijk origineel laten monteren. Verder is de airco weer geheel nagekeken en afgevuld, en is de overdrive knop nu op de juiste wijze vastgezet.
Verder hebben we het gehad over de montage van een nieuw raamrubber bij het achterraam aan de bestuurderszijde. De garage was niet zeker of dit nog leverbaar was, maar is het aan het nagaan. Het kost in ieder geval € 170 ex BTW en montage. Best veel zal ik maar zeggen.

Nu zit het rubber niet geheel juist gemonteerd. Nu zit ik te denken het rubber op de juiste wijze te monteren, en de "hapjes" die eruit zijn te repararen. De vraag is alleen: is dit mogelijk?

Als dit is gedaan is de auto helemaal perfect! Ik stond er weer naast vanmiddag, en het gevoel bekroop me toch weer om de verkoop maar in te trekken....... Zo mooi zie je ze niet vaak meer (zweimel....)

Wie heeft advies over het raamrubber?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2007 22:21 #1172804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das

mooi Hans weer apk erop.


Ik laat morgen de 960 ook even apk afmelden.


Kunnen we weer een jaar voorruit (en als het doorgaat zelfs twee jaar) 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 00:39 #1172840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wikken en wegen
Hans, Vraag het in ieder geval ook aan Hedwig die zal daar ervaring mee hebben. Mijn algemene kennis van deze raamrubbers is nul komma nul. Normaal gesproken is mijn redenatie dat het uiteindelijk gaat om de vraag of het beter is het raamrubber te vervangen of niet. Het huidige zit er nu niet goed in en moet er in ieder geval uit. Vooropgesteld dat je het oude rubber zonder nieuwe beschadigingen eruit krijgt, hoeveel tijd/kosten is er dan gemoeid met de reparatie en hoe zeker kun je zijn dat het niet gaat lekken? Ik denk dat je dit moet afzetten tegen de kosten van een nieuw rubber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 10:27 #1172864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij zijn wij bij

Volgens mij zijn wij bij dezelfde garage geweest..  Onder mijn 780 moet namelijk ook een nieuwe einddemper. Ik heb nog even gekeken bij jouw 780 en hij ziet er werkelijk schitterend uit. Niet twijfelen gewoon houden of voor het dubbele te koop zetten..


Een rubber dat niet goed is of niet goed gemonteerd kan behoorlijk suizen, dus misschien is een nieuwe de beste optie. Persoonlijk vind ik windgeruis namelijk een hoge irritatiefactor hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 11:38 #1172871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carclass

Hallo


Kunnen de mensen bij carclass( o.i.d.) jou niet helpen ( informeren kost niets)


Volvo garage mensen hebben net zo veel ervaring met een 780 als bijna niets. (zij zoekken het ook maar op in de boeken da,s 1 voordeel)


Ik bedoel te zeggen voor de "handigheid"kun je misschien beter naar iemand toegaan die dagelijks met ramen bezig is.


Zie maar ,....


Groeten ûût Epe


De Dalhaussertjes.


 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 11:44 #1172872 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Carlo
Het beste advies kan je krijgen van Carlo Schmidt.
De raamframes van de achterzijruiten zijn een berucht roestpunt in de 780.

De frames zelf laat Carlo namaken in RVS, maar ik meen me van Alexander Satter te herinnenren, dat de feitelijke oorzaak het niet overeenkomen van de afwateringsgaten in het frame en het rubber is. Misschien zijn die gaten bij jou bewust gemaakt?

Overigens, het restauratieverslag van Alexander's 780 heeft in de Factor gestaan, misschien zegt hij daar nog iets over de modificatie die hij heeft gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 11:56 #1172874 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Eenvoudig?

Dacht ik niet.


Om het rubber, dat uit 1 stuk bestaat en volledig rond het achterraampje zit, te vervangen dient het hele interieur achteraan verwijdert te worden.
Als je het zijraampje er wil uitnemen moet het zijpaneel en het plafondzijpaneel verwijdert worden. Daarvoor moet de zetel er uit (het gemakkelijkste) de hoedenplank, zelfs de luidsprekers, anders kun je nooit het plafondzijpaneel (C stijl) verwijderen. Het verwijderen van dit paneel moet met grote zorgzaamheid gebeuren want die durven wel eens te breken.
Ook met het zijpaneel moet je voorzichtig omspringen om te vermijden dat er stukken uit het paneel getrokken worden door vastzittende pluggen.


Nieuwe rubbers (L en R) heb ik wel liggen maar zijn niet te koop, bestemd voor m'n blauwe.
Misschien heb ik wel tweedehandse maar dan moet ik eens kijken of ze wel goed zijn.


Groeten.
Hedwig


 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 12:36 #1172882 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ikke jaloers...
Donna bianca moet nog... Tijdens het ophalen te veel vertraging gehad en bij het vervangen van de achterdempers (de schokdempers) ontdekt dat de achterremmen afkeur zouden zijn. ('men' wil geloof ik dat ze het doen) DIt weekend eens tracteren op verse klauwen en dan gaan...

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 12:37 #1172883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar spreekt een liefhebber
Dat Hedwig een liefhebber in hart en nieren is wisten we natuurlijk allemaal al, maar als je dit leest:

hlambrechts schreef : Het verwijderen van dit paneel moet met grote zorgzaamheid gebeuren want die durven wel eens te breken.


In de woorden "zorgzaamheid" en "durven te breken" zit zoveel respect voor het materiaal, je gaat haast denken dat het over z'n kinderen gaat! Hedwig, klasse!

groet

Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 22:09 #1172930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt!

sdijkstra schreef :
Volgens mij zijn wij bij dezelfde garage geweest..

 Onder mijn 780 moet namelijk ook een nieuwe einddemper. Ik heb nog even gekeken bij jouw 780 en hij ziet er werkelijk schitterend uit. Niet twijfelen gewoon houden of voor het dubbele te koop zetten..


Een rubber dat niet goed is of niet goed gemonteerd kan behoorlijk suizen, dus misschien is een nieuwe de beste optie. Persoonlijk vind ik windgeruis namelijk een hoge irritatiefactor hebben.



Klopt Siebren. Ik heb de jouwe ook zien staan. APK is goed gegaan meen ik? Adri wil eigenlijk de kap van m'n 780 spuiten, maar ik weet het nog niet. Ook al was die van jou aan een wasbeurt toe, ik kon alleen op het rechterportier een oneffenheid vinden, maar verder zag hij er strak uit! Velgjes stralen en de auto is als nieuw. Of moet er onderhuids e.e.a. gebeuren?


Is het je goed bevallen in Alblasserdam?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD