Ik wil een 760 kopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 16:34 #1060572 door V700 register
Ik wil een 760 kopen. is gemaakt door V700 register
Hallo ik zal me even voorstellen:
Ik ben Toon van den Berg en op dit moment een 360 rijder.(deze auto is eigenlijk voor mijn vrouw bedoeld)
Ik wil graag een 760 kopen en heb er een gevonden denk ik. Heb de auto nog niet echt gezien alleen op foto.
Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij deze auto`s want ik koop eigelijk alleen auto`s bij onze huisdealer volvo Rutten Boxmeer.
Ik heb daar al meer dan 20 jaar klant en nooit geen problemen.
Alleen hebben ze nooit dit soort auto`s.
Ik heb tot vorig jaar 5 jaar in een 960 gereden maar moest deze wegens persoonlijke reden verkopen.
Nu ben ik geintereseerd in <a href=" zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?model...p;id=200723294572069 " target="_blank">deze auto:
mijn e-mailadres is <a href="mailto:tmmvandenberg@zonnet.nl">tmmvandenberg@zonnet.nl
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met tips enz.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 17:13 #1169625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet doen
Deze is helemaal niks!
vorig jaar naar gekeken. was toen 600 euro (en 600 teveel)
 kwam zwarte hoest uit. En olie uit de pijp. liep niet mooi.
Roest (en dat voor een &#39;88 er ) kortom, echt een om te laten staan! Is nu 300 Euro
en nog steeds 600 teveel)
Als je toch wil gaan kijken naar een mooie 760:
occasion.topproduct.nl/zoekauto.asp   zoeken op Volvo 760

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 17:42 #1169628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok dan ben ik daar snel mee
ok dan ben ik daar snel mee klaar bedankt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 19:02 #1169635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 tips
....Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij deze auto`s want ik koop eigelijk alleen auto`s bij onze huisdealer volvo Rutten Boxmeer... Ik heb daar al meer dan 20 jaar klant en nooit geen problemen. Alleen hebben ze nooit dit soort auto`s....
Dat laatste is niet zo vreemd, er rijden er niet veel meer in NL. Vandaar. Durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken maar misschien 30? Na werkelijk heel lange tijd zag ik eindelijk weer eens een mede weggebruiker in een 760 rijden. Ik spreek van dik 4 maanden geleden...
Zoals er al werd verteld heeft de vermelde auto roest. Dat MAG niet voor het modeljaar want deze zijn geheel verzinkt. Waarschijnlijk schade gehad en slecht gerepareerd? Laten staan in dat geval. Voor een net exemplaar betaal je rond de 1000 euro.
Waar met je op letten?
Ten eerste smaak.. Koop er 1 met een leren interieur. Kost niks meer dan een stoffen interieur en is gemakkelijk schoon te houden en als het niet beschadigd is weer op te poetsen naar bijna nieuw. Is de wagen werkelijk in heel mooie staat kun je overwegen om achterafeen leren interieur in te zetten. Maar dat is allemaal smaak. Prijs voor een leren interieur is niet meer dan de helft van de aanschafwaarde van de wagen.
Zoek eens op deze site bij aankoop tips. Staat vast iets vermeld op "zwakke" punten, maar er zijn er niet veel bij de 760.
Probeer als je een exemplaar gevonden hebt de automaat uit. Rij bijvoorbeeld 80km/u en schakel handmatig terug naar 2 en 1. De automaat moet goed terug schakelen en niet in vrij vallen of zo.
Airco: zal voor 99% niet werken. Geen nood, ALLE airco&#39;s zijn niet betrouwbaar. Dat geldt niet alleen voor Volvo. 
Motor: controleer koelwaterniveau. Nadeel van deze motor: eens in de tijd begeeft de koppakking het. Heeft niks met km stand te maken maar gewoon ouderdom! Ze rotten soms gewoon weg. Kwestie van vervangen en je rijdt er weer 15 jaar mee. Klinkt raar maar is niet zo erg als je denkt. De koppakkingen zijn niet zo best maar dan rij je er weer 15 jaar mee.
Koop een model van 88 of ouder. Deze hebben de onafhankelijke achteras. Modellen daarvoor de starre achteras laten staan!
Laat je voorkeur uitgaan naar een B280E motor (zonder katalystator). Hiermee kun je heel goed met het verkeer meekomen en meer dan dat (170pk). De kat versie (B280F) heeft beslist een lagere top. De B280E doet het bijzonder goed op de snelwegen, hij heeft veel adem (moeiteloos optrekken tot 170km/h).
Ik heb er al drie gehad, en 2 nog in gebruik door mij, ken ze van binnen en van buiten. Koppakking is het zwakste punt. Maar als je er 1 gevonden hebt en je bent lid van de club moet het lukken de boel te vervangen voor onderdelen kostprijs met wat hulp.
Nadeel van de auto: als je er 1 hebt wil je hem helemaal weer tip top in orde brengen want ze rijden geweldig dus ga je zaken vervangen en kost geld :-)
Succes,
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 20:18 #1169640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aankooptips
Kijk <a href="/?q=node/777&amp;highlight=aankooptips" target="_blank">HIER</a> maar eens

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 20:43 #1169646 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Meer tips

960 estate 1996 schreef : Kijk <a href="/?q=node/777&amp;highlight=aankooptips" target="_blank">HIER</a> maar eens

Precies! En <a href="/?q=node/10789" target="_blank" title="aankooptips">hier </a> ook. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 21:43 #1169665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor jullie info
Ik ga rustig door zoeken het heeft niet super veel haast (als ik er morgen maar een heb ...Geintje)
Van die bekleding ben ik het mee eens dat had ik ook in de 960 ledere bekleding.
Had ik die maar nooit verkocht zo`n mooie krijg ik nooit meer terug..snik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 21:49 #1169669 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggestie
Er staat er nog een op marktplaats.
995 euri, op het oog ziet ie er wel oke uit, maar ja, vanaf een foto beoordelen valt niet mee.
Wellicht kun je eens gaan kijken, afhankelijk van waar je woont natuurlijk.
De advertentie <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...r6%252F4%252BQft1XAV " target="_blank">staat hier. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 22:22 #1169686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Delft
In Delft staat cq stond er een te koop.
760 estate opzich mooie wagen. Advertentie stond ook hier op de site.
Zou zelf ooit gaan kijken maar is er nooit van gekomen.
Je kunt hem eens bellen.
Je hebt PB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 20:38 #1169828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starre Achteras
Even een vraagje gezien ik ook zit te kijken voor een 760, om deze dan binnen een paar jaar als mooie oldtimer te gaan rijden.
Wat is er mis met de starre achteras? Mis je erg veel comfort of breekt de wagen veel sneller uit of....
Mijn huidige 740 heeft ook een starre en ik heb er geen problemen mee.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC