Sleuteldag terugblik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan mijn eerste bezoek aan de sleuteldag het ik een zeer prettig gevoel overgehouden, duidend op het feit dat er veel technische weetjes zijn die daar toch uit de mouw komen, de aanwezigheid van clubleden die enige assistentie verlenen, daar waar nodig.
Emo, Mathy en Rob bedankt.
Arjan en deze of gene die ik vergeten ben natuurlijk ook en met name Carlo bedankt voor het beschikbaar stellen van gereedschap bruggen en materialen (en natuurlijk de rekening....

De handrem blijft tenminste weer zitten, dat wil zeggen hij remt, en blijft in aangetrokken stand weer stilstaan in plaats van langzaam wegglijden.
De kleppendeksel is weer mooi geluidloos en de motor loopt weer prima soepel en ik meen ook te merken dat er meer vermogen beschikbaar is, maar als ik me dat alleen maar inbeeld is dat voor mij ook genoeg.
De rubbers van de stabilisatiestang (of hoe heet dat ding, Mathy?) heb ik ook maar gelijk meegenomen, wat die zagen er niet te best uit, handremblokken voor de linkerkant moeten nog, ergens volgende week een keer.
Over de brandstofpomp ben ik ook redelijk gerustgesteld, maakt wel wat meer geluid dan normaal, maar niet zorgelijk, met dank aan Arjan voor de diagnose.
Al met al, een gezellige dag, veel gezichten gezien, er namen aan kunnen koppelen, maar eigenlijk is 1 dag gewoon te kort.
Volgende keer een weekend van maken?
Bas (die zich weer prinsheerlijk in zijn Volvo voelt, met een geluidloos werkende 8-klepper.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Herinner me eens even, hoe ik je geholpen heb? Kan ik me namelijk al niet meer herinneren.
Ik geloof dat het reactiestang heet.
Groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ondanks dat het wat erg koud was buiten, was het weer een geweldige sleuteldag. Alweer wat nieuwe gezichten gezien, waarvan een fors aantal ook een bekende naam had.
Ik had m'n extra bankje in willen bouwen. Maar ja, buiten was het te koud en binnen te vol. En ondanks dat ik het op mijn briefje (to-do lijstje) had geschreven, ben ik toch vergeten, Carlo om een bobinekabel te vragen. De kabel die er nu op zit, staat wat strak. Maar een aantal van m'n schakelaars is nu ook in het donker zichtbaar en de conische rubbers zijn vervangen. Met dank aan Hein en Jan (vergeet ik nu iemand te noemen?). Bij nader inzien, is dit soort klusjes toch niet echt iets voor mij. Ik doe liever het wat fijnere werk. Dashboardrandjes terug plaatsen ligt mij een heel stuk beter. Ik had graag nog hulp gehad bij het eruit halen van de rand rond om mijn klokkenwinkel. Maar helaas. Dat moet dan maar wachten tot Marknesse. Hopelijk is het dan wat warmer. Zoniet, dan is binnen denk ik wel plaats.
Nu alleen de volgende keer op de heenweg even opletten waar ik zo snel mogelijk op de N279 kan. Daar ben ik namelijk op de terugweg overheen gereden, en dat scheelde bijna een kwartier met de route via Helmond. Moet net achter sluis 9 zijn.
Groetjes
Mathy
PS Eric, bedankt voor het ophalen van mijn bagagenet.
Edit: Volgens Willem V heb ik toch nivomaten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Bas
Herinner me eens even, hoe ik je geholpen heb? Kan ik me namelijk al niet meer herinneren.
Ik geloof dat het reactiestang heet.
Groetjes
Mathy
Euh.....ja, bedankt voor de leut en zo, en de reactie over de reactiestang.
Waarom ik jouw naam opgeschreven heb terwijl ik Willem van S. bedoelde is mij nog niet duidelijk.
Anyway, Willem bedankt dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb anders een groot gedeelte van de dag buiten in de zon om dezelfde redenen (binnen te vol) prima kunnen sleutelen! Toegegeven, af en toe even naar binnen gegaan om op te warmen met een kop koffie...Mathy schreef : Maar ja, buiten was het te koud en binnen te vol. .
Groet, Wouter
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Anyway, ik heb een leuke dag gehad, al had ik meer tijd aan Bas z'n kleppen willen (en moeten!) besteden. Maar ik geloof wel, dat hij het trucje nu zelf ook kent. Bas, bewaar het lijstje met maten klepstelplaatjes die er nu in zitten. Dan kan je eventueel volstaan met klepspeling meten in de toekomst, en daarna de juiste plaatjes aanschaffen bij de automaterialenshop.
Dag eindigde wat duurder dan verwacht voor me: uitlaat voor de 760 bij John Pezie opgehaald, dat was verwacht, maar hij had nog een set electrische 940-spiegels over die ik ook heb gekocht. Nu nog de el. achterramen inbouwen (liggen klaar) en dan wordt het eeb beetje een luxe auto

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb in mijn vorige auto verschillende keren, uit noodzaak, het achterste bankje (of wat daar voor door moest gaan) weggehaald en teruggeplaatst. Dat kan nooit moeilijk zijn

Met de gevleugelde woorden van een zekere Herman van V: Een and're keer misschien.
Volvo 940 B200FT 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook dat stelt niets voor. Heb nu al een paar keer lampjes gewisseld en ben er een expert in gewordenMathy schreef : Ik had graag nog hulp gehad bij het eruit halen van de rand rond om mijn klokkenwinkel. Maar helaas. Dat moet dan maar wachten tot Marknesse.

Links en rechts in de rand zit een uitsparing. Zet daar een schroevendraaier in en druk de veerklem in. Dan trek je de schroevendraaier naar je toe en de rand zit los. Dus niet gaan zitten 'purken'. Terugplaatsen tot je klik hoort.
Zelfs ik kan de was doen.
Jan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Nu nog de el. achterramen inbouwen (liggen klaar)...
Zo'n setje (kant en klaar gekocht bij de dealer) heb ik ook liggen. En ik heb me al meerdere malen afgevraagd hoe je zonder hulp van anderen het mechanisme zou kunnen verwisselen. En laten ze nu net vanavond bij Wheeler-Dealers op Discovery een raammechanisme vervangen van een Saab. Edd plakte de ruit in de bovenste positie vast aan de raamstijl. Gewoon twee stukken schildersplakband op het raam geplakt, aan de bovenkant over de raamstijl en aan de andere kant weer omlaag en op het raam. Daarbij was ie niet te zuinig met het plakband. Geen gekke oplossing, maar de ruit moet natuurlijk wel droog zijn.
groetjes
Mathy (die binnenkort de ramen in z'n achterdeuren van elektrische bediening hoopt te voorzien)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Kristof E. schreef : Dat bankje had ik er nog wel kunnen inzetten - zover reikt mijn sleutelkennis wel.
Het bankje op zich is niet het probleem. Maar Volvo spreekt in de handleiding over een aanhaalmoment van 44 Nm voor alle punten waar de gordels worden vastgezet. Daar wil ik me aan houden. En omdat ik dat niet op gevoel kan, zou ik daar graag een momentsleutel bij willen gebruiken. En die heeft niet iedereen, ook ik niet.
Daar komt bij, dat je voor de montage van de gordel nogal wat delen van de bekleding los moet maken. Da's op zich ook weer geen probleem. Maar ik had weinig zin, om die onderdelen buiten ergens neer te leggen. Ik had nog wat spullen bij me. Die had ik ook uit de auto moeten halen en dus ook buiten moeten leggen.
Groetjes
Mathy