Interieur tuning
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 14:26 #1109709
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Interieur tuning is gemaakt door noppen20
Een bevredigende upgrade van het interieur, goed voor vele extra pk's 
Dopjes op die vervelende torx schroeven onder de handrem welke altijd vol met troep, stof en rotzooi gaan zitten.
En dat voor maar 6 cent totaal!
Ik kwam ze toevallig tegen bij de Hornbach waar ze ook per stuk verkocht worden, maar uiteraard op vele andere plekken te koop.
Als ik het goed onthouden heb is het torx-25.
Ze zitten voor dagelijks gebruik meer dan goed genoeg vast, alleen met de stofzuiger even oppassen... heb er daarom maar wat extra gekocht.
Dopjes op die vervelende torx schroeven onder de handrem welke altijd vol met troep, stof en rotzooi gaan zitten.
En dat voor maar 6 cent totaal!
Ik kwam ze toevallig tegen bij de Hornbach waar ze ook per stuk verkocht worden, maar uiteraard op vele andere plekken te koop.
Als ik het goed onthouden heb is het torx-25.
Ze zitten voor dagelijks gebruik meer dan goed genoeg vast, alleen met de stofzuiger even oppassen... heb er daarom maar wat extra gekocht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 14:29 #1460322
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi werk!
Mooi werk!
Heb de kop van de schroefjes voorzien van een laagje zwarte hammerite. Die schroefjes gaan altijd roesten, maar nu niet meer. En een doppie kan natuurlijk net zo goed (en sneller!).
Heb de kop van de schroefjes voorzien van een laagje zwarte hammerite. Die schroefjes gaan altijd roesten, maar nu niet meer. En een doppie kan natuurlijk net zo goed (en sneller!).
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 17:40 #1460323
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic RVS
Je kunt natuurlijk hiervoor altijd RVS schroeven nemen. Ook bij voorbeeld de dopmoertjes van een kleppendeksel zijn een dankbare aanschaf. En niet alleen mooier, maar ook praktischer zijn rvs slangklemmen omdat ze je tegemoet blijven stralen en nooit vastrotten.
Wel even shoppen, ik heb slangklemmen gezien van 2,75 maar ook van 8,30. En dat gaat ook op voor moertjes, die kosten hooguit 20 cent, maar je ziet ze ook voor 1,59. om maar even een paar dwarsstraten te noemen. Zo maken sommige bouwmarkten het erg dol, terwijl meer agrarisch of bouwkundig ingestelde toeleveranciers beter in de prijs zitten.
Wel even shoppen, ik heb slangklemmen gezien van 2,75 maar ook van 8,30. En dat gaat ook op voor moertjes, die kosten hooguit 20 cent, maar je ziet ze ook voor 1,59. om maar even een paar dwarsstraten te noemen. Zo maken sommige bouwmarkten het erg dol, terwijl meer agrarisch of bouwkundig ingestelde toeleveranciers beter in de prijs zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 18:14 #1460325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toeval
Toevallig heb ik die van mij gister zwart gespoten en het vuil eruit gehaald, deze dopjes zijn een duurzamere oplossing. Volgende keer in de bouwmarkt eens kijken, bedankt!
Grtz Adriaan.
Grtz Adriaan.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 19:05 #1460329
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Zijn ze
3 cent per stuk ?
Of met afronding als je er slecht twee haalt 2,5 cent p/st.
740 heeft echter geen torx, maar kruiskop.
Ook nog nieuwe schroefjes. Wordt wel duur dan
Of met afronding als je er slecht twee haalt 2,5 cent p/st.
740 heeft echter geen torx, maar kruiskop.
Ook nog nieuwe schroefjes. Wordt wel duur dan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 20:08 #1460331
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meer info...
Hallo noppen20
Stel dat je nog eens bij de schroeven moet, hoe gemakkelijk gaan ze er dan uit?
En heb je een beschrijving of een bestelnummer van die dopjes? Dat maakt het zoeken wat gemakkelijker. Een foto van de onderkant helpt misschien ook.
groetjes
Mathy
Stel dat je nog eens bij de schroeven moet, hoe gemakkelijk gaan ze er dan uit?
En heb je een beschrijving of een bestelnummer van die dopjes? Dat maakt het zoeken wat gemakkelijker. Een foto van de onderkant helpt misschien ook.
groetjes
Mathy
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 21:11 #1460335
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Gokje
www.gamma.nl/assortiment/gamma-afdekkap-...t-30-stuks/p/B458431
Gok dat het bovenstaande dopjes zijn welke met een “pennetje” in de kop van de schroef drukt. En als je ze eruit wilt hebben kan je ze eruit lepelen met een platte schroevendraaier.
Alleen is mijn ervaring dat deze dingen nog al snel broos kunnen worden in sommige omstandigheden. Maar de ervaring zal het leren hoe erg het is in de auto.
Gok dat het bovenstaande dopjes zijn welke met een “pennetje” in de kop van de schroef drukt. En als je ze eruit wilt hebben kan je ze eruit lepelen met een platte schroevendraaier.
Alleen is mijn ervaring dat deze dingen nog al snel broos kunnen worden in sommige omstandigheden. Maar de ervaring zal het leren hoe erg het is in de auto.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 22:30 #1460337
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic @mathy; je kan ze simpelweg
@mathy; je kan ze simpelweg met je nagel er uit pulken. Zijn gewoon van die dopjes die bv ook in kledingkasten zitten, of de keuken.
@fflunche; echt 3 cent, geen afronding
Overgens natuurlijk ook voor kruiskop te verkrijgen!
Bij mij roesten de schroeven niet, maar verzamelen vooral veel vuil. Is net een afvoerputje...
@fflunche; echt 3 cent, geen afronding
Overgens natuurlijk ook voor kruiskop te verkrijgen!
Bij mij roesten de schroeven niet, maar verzamelen vooral veel vuil. Is net een afvoerputje...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2020 13:55 #1460341
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed idee
Ha Noppen,
Dat is nog eens een goed idee, want die schroeven zitten altijd vol met allerlei troep. Binnenkort maar even langs de bouwmarkt!
Groeten,
Steef
Dat is nog eens een goed idee, want die schroeven zitten altijd vol met allerlei troep. Binnenkort maar even langs de bouwmarkt!
Groeten,
Steef
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2020 22:45 #1460388
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Ik vervang alles wat los komt
Ik vervang aklles wat los moet direct door torx. En meestal door RVS. Geen bouwmarktspul, die hebben ze niet en anders zijn ze me te duur. Bij de plaatselijke technische handelsonderneming ligt alles nieuw voor weinig op voorraad.
Van mijn 6-spline wielmoeren heb ik ook geen spijt. Die zijn er in twee prijsklassen, onder de 2 Euro en boven de zes.
Slangklemmen idem, altijd RVS gebruiken, bij mij tref je geen vastzittende roestkwekerijen meer aan.
Soms is het wel zoeken, maar in de praktijk is dit minder erg dan het lijkt.
Ik ben voor het kopdeksel twee typen dopmoeren tegen gekomen. Verchroomd en RVS. Niet dat er zoveel mensen onder de motorkap van de Witte Dame kijken, maar zelf ga ik er ook van glimmen.
Van mijn 6-spline wielmoeren heb ik ook geen spijt. Die zijn er in twee prijsklassen, onder de 2 Euro en boven de zes.
Slangklemmen idem, altijd RVS gebruiken, bij mij tref je geen vastzittende roestkwekerijen meer aan.
Soms is het wel zoeken, maar in de praktijk is dit minder erg dan het lijkt.
Ik ben voor het kopdeksel twee typen dopmoeren tegen gekomen. Verchroomd en RVS. Niet dat er zoveel mensen onder de motorkap van de Witte Dame kijken, maar zelf ga ik er ook van glimmen.
Moderators: Jerry Stam