vragen din-2 inbouw en bekleden stuurwiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2018 22:55 #1107956 door V700 register
vragen din-2 inbouw en bekleden stuurwiel is gemaakt door V700 register
Goedenavond,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om een din-2 radio met navigatie
zonder al te veel 'hak- en breek-werk' in een 940 uit 1995 in te bouwen?

Daarnaast zou ik willen weten of het mogelijk is om een stuurwiel van een 940 uit 1995
met leer te laten bekleden.

graag hoor ik van jullie.

Groeten, Edwin Waelput
(sinds een kwartier lid van de vereniging en 16 juni as de trotse eigenaar van een
gave 940)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2018 23:53 #1446681 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 2DIN
Hallo Edwin

Het wordt geen "plug and play", als je dat bedoelt.

Wil je een 2DIN radio met navigatie inbouwen, dan heb je een aantal opties:

- Je zet de radio rechtop. Net zoals nu een niet-voor-Volvo-gemaakte-1DIN-radio steekt die dan aan de bovenkant verder uit dan de onderkant. Optisch niet ideaal in mijn ogen, maar daar zullen anderen misschien anders over denken. Deze optie ben ik tot nog toe één keer tegengekomen op het internet. Of het dan verder gelijk past of dat je nog wat moet aanpassen, dat kan ik je helaas niet vertellen.
- Je zet de radio er schuin in, zoals dat nu ook gebeurt als er een 2DIN radio bij de 960 wordt ingebouwd. Maar dan moet je een aantal relais platleggen.
- Je zou voor een 1DIN radio kunnen kiezen met een klapscherm. In mijn ogen niet ideaal, omdat ze altijd wel wat afdekken. Of het uitschuiven blijft functioneren is de vraag en ik heb zo m'n vraagtekens bij de kwetsbaarheid van het geheel.
- Alpine heeft tegenwoordig een aantal radio's met navigatie, waarbij de "blackbox" alles bevat behalve het scherm en de bedieningsknoppen. Die Blackbox is 1DIN groot. Het scherm is 7 of 9 inch groot en wordt, al naar gelang het type, mechanisch of alleen elektronisch verbonden met de Blackbox. Maar da's dan ook gelijk de duurste optie.

groetjes

Mathy

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2018 06:48 #1446685 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Ben er mee bezig
Dubbel din in 780 radio frame

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2018 08:09 #1446686 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Stuurwiel
Allereerst welkom bij de vereniging en alvast gefeliciteerd met je aankoop. Als je nieuwe aanwinst voor de deur staat, plaats je dan een paar foto's hier? Vinden we altijd leuk.
Of het mogelijk is om het stuurwiel te laten bekleden weet ik niet, wel weet ik dat er voor de 940 lederen stuurwielen te koop te zijn. Ze zijn nogal gevraagd, dus schrik niet van de prijzen. Ik zag een jaar of twee terug een gebruikt exemplaar op de VKB die voor 250 euro werd aangeboden, meer dan ik er nieuw voor heb betaald. Het probleem met stuurwielen is dat het schuim dat er binnenin zit in de loop der jaren verbrokkelt waardoor de buitenkant er niet meer strak op zit en je geen optimale grip meer hebt. Mocht je iemand kunnen vinden die stuurwielen bekleedt, vraag hem/haar dan meteen of ook de binnenvulling vervangen kan worden. Een andere optie is om hier op de site in de advertentierubriek te vragen om een leren wiel.
Mocht je iemand gevonden hebben die kan bekleden, meld het dan svp hier (liefst met een prijsindicatie en foto's), want dit zou voor meer mensen interessant kunnen zijn.

Groeten,

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2018 10:09 #1446690 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het hangt er een beetje vanaf
Het hangt er een beetje vanaf welk type radio je op het oog hebt.

Een originele Volvo 2-din radio zoals die 20 jaar geleden werd geleverd en Kenwood/JVC navigatiesystemen van 10 jaar geleden passen niet standaard in een 940 omdat deze net te diep zijn en tegen een relais aan komen. Dit geldt eigenlijk voor alle 2-din radio's waar een DVD in kan.

Als je daarentegen een moderne android 2-din radio wil inbouwen zoals die bijvoorbeeld op Aliexpress te koop worden aangeboden dan steken die veel minder diep en zal de inbouw goed te doen zijn.

Piet

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2018 19:06 #1446707 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Welkom bij de vereniging Edwin!

Die radio inbouw kan ik niet veel over zeggen, maar ik heb ook dezelfde problemen met het stuurwiel.
Ik heb enige tijd geleden een lederen stuurwielhoes gekocht, mat naald en draad en al.
Ik kreeg de hoes er in eerste instantie niet om maar die heb ik opgerekt, toen leek het er op dat de bijgeleverde draad ook niet overbemeten was.
Ik moet er dus nog aan beginnen, ook omdat ook bij mij het zachte deel van het stuurwiel los laat van de kern.
Ik wil gaan proberen dat op te lossen door het injecteren van secondenlijm of iets dergelijks.
Ik ga binnenkort een poging doen en zal in dit draadje verslag doen van de vorderingen.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2018 21:19 #1446739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je wel Mathy.
Dank je wel Mathy.
Goede tips, daar kan ik goed mee uit de voeten.
Groeten, Edwin.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2018 21:20 #1446740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan dit ook in een 940, denk
kan dit ook in een 940, denk je?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2018 21:22 #1446741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Marc,
Hoi Marc,

Ik ga zoeken naar een stuurbekleder en zal foto's van mijn 940 plaatsen als ik m heb...

Groeten, Edwin.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2018 21:24 #1446742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank voor jouw bericht Ton.
dank voor jouw bericht Ton.
Mooi dat je zelf aan de slag gaat.
Ben benieuwd hoe het zal/is gegaan!!
Groeten, Edwin.

Moderators: Jerry Stam