Smurrie uit verluchtingsrooster bestuurderszijde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2016 08:06 #1105668
door V700 register
Smurrie uit verluchtingsrooster bestuurderszijde. is gemaakt door V700 register
Gisteren mijn recent aangeschafte 740 eens gronding onder handen genomen. Nu liet ik echter de verluchting eens goed blazen, komt er een hoop smurrie uit de rooster aan de bestuurderszijde. Het is net of er een soort 'mouche' achter het roostertje zat wat 'vergaan' is naar verloop van tijd. De andere roosters hebben deze 'mouche' niet (is deze al verdwenen?). Er kwamen dus allemaal stukjes uit gevlogen die ook behoorlijk vettig, kleverig aanvoelde (olieachtig). Ik heb alles zo goed mogelijk verwijderd met wat oorstokjes. Echter ben ik nog niet tevreden van het resultaat. Om het goed te doen zou het roostertje er even uit moeten zodat ik dit goed kan reinigen, en zo kunnen de laatste restjes er misschien ook eens deftig uitvliegen.
Ben nog een beetje leek op vlak van auto's en wil het roostertje graag verwijderen zonder het te beschadigen, kan iemand mij vertellen hoe ik dan best te werk ga?
Alvast bedankt, en ja, als iemand een greenbook heeft over het interieur/exterieur van de Volvo 740, dit zou zeer welkom zijn,
Mzzl,
Herm.
Ben nog een beetje leek op vlak van auto's en wil het roostertje graag verwijderen zonder het te beschadigen, kan iemand mij vertellen hoe ik dan best te werk ga?
Alvast bedankt, en ja, als iemand een greenbook heeft over het interieur/exterieur van de Volvo 740, dit zou zeer welkom zijn,
Mzzl,
Herm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2016 22:16 #1429567
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Wat
Bedoel je met "mouche" ?
Beetje foam achtig wellicht.
Misschien van je motorkapisolatie , Gok ook maar wat van deze afstand
En oorstokjes zijn niet voor oren vertelde mijn moeder me altijd. Voor je iemand op verkeerde ideeën brengt.
Beetje foam achtig wellicht.
Misschien van je motorkapisolatie , Gok ook maar wat van deze afstand
En oorstokjes zijn niet voor oren vertelde mijn moeder me altijd. Voor je iemand op verkeerde ideeën brengt.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2016 00:02 #1429579
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Da's ouderdom. Dit spul zit
Da's ouderdom. Dit spul zit erin voor afdichting van de leidingen. Je kunt met een schroevendraaiertje het roostertje eruit wippen (rechts of links bij draaipunt). Dan flink blazen met de blower en je bent er even van af. Het komt binnenkort ook in de andere roostertjes. Dan weet je dat alvast...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2016 06:47 #1429582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De bron,
Kan je het probleem ook niet bij de bron aanpakken? Met een beige interieur is het niet zo leuk dat het spul rondvliegt, laat namelijk sporen na.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2016 11:12 #1429585
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dan zal je het systeem moeten
Dan zal je het systeem moeten demonteren. Ik weet niet of je dan je halve dashboard moet slopen.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-07-2016 16:12 #1429588
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Stofzuigen
Ik heb het ooit (bij een oude Subaru) ook eens gehad.
Heb toen de roostertjes eruit gehaald en de binnenkant van de kanalen zo goed mogelijk stof gezogen.
Je hebt van die handige flexibele slangen met een borsteltje aan het uiteinde voor op de stofzuiger. Volgens mij oorspronkelijk gemaakt om achter de verwarming in huis te komen, maar paste ook prima in de ventilatiekanalen van de auto
Heb toen de roostertjes eruit gehaald en de binnenkant van de kanalen zo goed mogelijk stof gezogen.
Je hebt van die handige flexibele slangen met een borsteltje aan het uiteinde voor op de stofzuiger. Volgens mij oorspronkelijk gemaakt om achter de verwarming in huis te komen, maar paste ook prima in de ventilatiekanalen van de auto
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2016 21:39 #1429592
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Goed idee!
Goed idee!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2016 01:53 #1429597
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lekker geluidje...
Hallo Volvisti
Flexibele slangen en (relatief) kleine openingen, aangesloten op een (werkende) stofzuiger hebben één groot nadeel: Ze veroorzaken vaak veel herrie. Als je wat langer bezig bent, kan het handig zijn om je gehoor af te schermen.
groetjes
Mathy
Flexibele slangen en (relatief) kleine openingen, aangesloten op een (werkende) stofzuiger hebben één groot nadeel: Ze veroorzaken vaak veel herrie. Als je wat langer bezig bent, kan het handig zijn om je gehoor af te schermen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2016 06:32 #1429598
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DB
Veiligheid boven alles,
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-07-2016 10:29 #1429601
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic inderdaad takke-herrie
Even snel een plaatse erbij gezocht.
Maar het klopt, kleine opening maakt een takke-herrie.
Alhoewel bij deze het wel meevalt, denk dat de borstels wat geluid dempen, en de opening is relatief groot.
Ik heb toen wel de borstels even langs de kapper gestuurd, anders paste die niet lekker door de kanalen...maar een schaar doet wonderen
Maar het klopt, kleine opening maakt een takke-herrie.
Alhoewel bij deze het wel meevalt, denk dat de borstels wat geluid dempen, en de opening is relatief groot.
Ik heb toen wel de borstels even langs de kapper gestuurd, anders paste die niet lekker door de kanalen...maar een schaar doet wonderen
Moderators: Jerry Stam