autoradio
- V700 register
- Nieuw lid
-
weet iemand of en welk type radio er standaard werd ingebouwd in een 940 estate uit 1998 ??
Zoniet welk type volvoradio kan ik dan inbouwen?
Gerhard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Achterin het instructieboek van modeljaar '98 voor de 940 staan voor de CR-906 en CT-906 beschreven. De R is met cassettedeck, de T met CD frontloader. Beide kunnen de Volvo 6 CD-wisselaar aansturen. Meest voorkomende combi is de R met wisselaar. Origineel horen beide radio's in de 940 zwart te zijn, de CT-906 is ook in antraciet geleverd (van de R weet ik dat niet). Voor de Volvo radio's heb je een speciaal inbouwlijstje nodig. Dat is volgens recente berichten niet meer nieuw leverbaar, maar 2e hands moet je er vast ook al aan kunnen komen. Als je zo'n radio koopt zou je natuurlijk ook om het lijstje kunnen vragen als dat er niet bij zit. Voor inbouw van een aftermarket radio heb je weer een ander lijstje nodig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet niet of dat later in 1998 nog gewijzigd is.....?
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En de meeste enkel din Volvoradio's waren, met uw welnemen, niet zo geweldig. En afgemeten aan de huidie maatstaven al helemaal niet.
Ik heb het van de week weer gezien in de C70 van mijn broertje. volvoding er uit, Pioneer van 70 euro er in, wereld van verschil. nu wel bas en hoog 'EN verstaanbaar. en dan praat ik nog niet over Bluetooth, aux, en USBaansluitingen.
Mocht je niet heel erg aan origineel hechten, maar wel aan geluidskwaliteit, koop een A-merk radio voor niet te veel geld.
Daar heb je meer aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb een 945 van dec. 1997. Hierin zit een CR-905 gemonteerd, ik denk af fabriek omdat er ook "volvo" op de radio staat, met het bijbehoende lijstje eromheen en boekje erbij (geloof ik). Deze mag weg, ik wil een after market radio monteren (zoek nog raamwerkje).
Als je interesse hebt hoor ik het wel.
Met vriendelijke groet,
Mark
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Zag net in de prijslijst van modeljaar '97 de prijzen staan. Het zijn guldenbedragen maar toch: Schrik niet!CR-603, radio/cassette, 2x6 watt, HFL 600CR-902, radio/cassette, 4x20 watt, HFL 925 (met RDS en EON)CR-906, radio/cassette, 4x20 watt, HFL 1795 ! (met RDS, EON en PTY en incl. wisselaar). Luidsprekers vanaf HFL 300 en antenne vanaf HFL 100.Nu we toch bezig zijn: Extra bankje, HFL 2095 en armsteun met bekerhouder HFL 250.