Leder interieur (custom mogelijkheden)

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2012 23:52 #1095723 door Boris Duijndam (GAST)
Leder interieur (custom mogelijkheden) is gemaakt door Boris Duijndam (GAST)
Ik ben zoals sommige weten bezig met een bedrijf op te zetten in speciale Volvo onderdelen. Een van de items waar ik mee bezig ben zijn (custom) lederen interieur voor oude volvo's. De vraag is alleen of hier voldoende interesse in is. in princiepen is alles mogelijk, vol leder of met alleen lederen zitten en skai achterkant (zoals nu het geval is) deurpanelen in kleur erbij. etc etc Het idee voor nu is een set vol leder (rondom) en dus vervanghoezen met gedeelte skai achterkant en zittingen leder. Kleuren en soorten leer zijn ook nog open. Voor welke prijs is wie in de markt. Het is wel de bedoeling te concurreren met huidige aanbieders. Normaal gesproken begint zoiets rond de 1000-2500 euro voor voorstoelen en achterbank, dit puur ter indicatie. Feedback is erg welkom! want dan kan ik met de leverancier gaan praten over de haalbaarheid

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 07:28 #1375490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn bescheiden mening
Als eerste een goed idee wat betreft de Volvo onderdelen, hier is altijd vraag naar.
Zelf heb ik eens gezocht naar de mogelijkheden en de kosten om het interieur opnieuw te laten bekleden. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan, puur om de kosten. Ik ben toen op zoek gegaan naar lederen stoelen, in goede staat, en deze heb ik gevonden. Voor 500€, (met complete schadeauto er omheen)
Ik denk dat iedereen hier zijn auto in mooie en goede staat wil hebben/krijgen/houden, maar niet tegen alle kosten. Als ik voor mezelf mag spreken; het mag wel wat kosten, maar dan stop ik die 1000-2500 euro liever in het technische/motorische gedeelte.
Voor de Volvo markt, onze volvo markt, denk ik dat de vraag erg laag zal zijn, maar dat zal verder marktonderzoek uit moeten wijzen.
grt, Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 09:25 #1375492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben..
Wel in de markt, mits e.e.a netjes en goed gemaakt wordt.

Ik vrees dat ik nogal een kieskeurig ventje ben als het om mijn Volvo,s gaat.

Ik zou in. MIjn pekelbak best wel een mooi setje grijs leer willen hebben.

Dus ja, mits etc. Ik heb wel interesse.

Gr.

Ton

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 09:53 #1375493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk!
Mooi plan,

Maar , ik zal dat niet zo snel kopen.

Beperkt hobby budget, dus techniek heeft hogere prio.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 11:29 #1375497 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic @ Ton 760 Gelukkig ben ik
@ Ton 760Gelukkig ben ik ook erg kieskeurig. @  BartDLeuk om te horen dat jij ook wel een markt ziet. De vergelijking met een 2e hands interieur of sloper kopen gaat in mijn mening niet op. Het gaat hier om nieuwe hoezen niet 15 + jaar oud leer.Bedenk ook dat andere patronenen en soorten leer (geperofreerd leer, heel zacht leer etc) allemaal mogelijkheden zijn.@ A_A Dat is een bekend iets bij elke auto hobby. De doelmarkt zal ook zitten in de mensen die iets unieks willen, veel waarde hechten aan confort, De auto al altijd 100% in orde en hun auto (en hunzelf) extra willen verwennen of na een restauratie.De markt is ook niet alleen 700/900 maar alle Volvo's.

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 12:09 #1375499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leder
... nieuw en customised...
de binnenbekleding van de 780 in blauw-zwart laten hermaken
met de bijhorende plooitjes zoals origineel
2 voorstoelen, kopsteunen
volledige achterbank

kostprijs ergens in het midden van wat jij voorstelt als "daar begint het"
wel daar hield het dus op
voor een puzzelstukje met blauw en zwart leder
dat was in Drongen (Gent) bij Deca

dus zal je daar met 'standaard' hoezen best redelijk wat onderblijven
die hoezen waren tot voor 5 jaar trouwens bij de vleet te vinden voor 9 en 7 serie
de meeste nieuwe volvo's waar je optioneel leder voor bestelde werden immers gewoon bij de dealer van een andere hoes voorzien dus zijn/waren er een hoop dealers die nog een paar kartonnen dozen hadden staan ergens in een donkere hoek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 13:24 #1375505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afrader
Afzetmarkt is veel te klein. Prijzen te hoog (in verhouding).
Of je moet jezelf heel erg knijpen in het arbeidsloon..

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 14:19 #1375510 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Ik ben met een leverancier
Ik ben met een leverancier bezig de vraag is alleen wat is een accpetabele prijs.  De kwalitiet zal gewoon erg hoog liggen. Rimpels in het leer etc zijn een nogo.
Vaak zittn er veel verboren kosten in interieurs als ik de verhalen op google moet geloven. er zijn op marktplaats en op internet een aantal aanbieders maar zover ik nu zie moeten we eronder kunnen komen en beter werk kunen afleveren.
De insteek is goede kwaliteit voor een relatief lage prijs, onder de 1000 euro anders is het geen optie wat mij betreft. Mogelijkheid tot het laten inbouwen moet ook aanwezig zijn wat de bekleder daarvoor wilt rekenen moet ik ook nog bekijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 18:37 #1375529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmmdus...
Doe wat je wilt, je hebt blijkbaar al je keuze gemaakt.

Maar interieurs verkopen zonder eigen werkplaats, klein stukje 'showroom' of demo auto is erg lastig.
En uit je verhaal maak ik op dat je alles wilt uitbesteden...
Dus je moet een bepaalde marge houden wil het interessant voor jou zijn & blijven.
En aangezien je blijkbaar het wilt uitbesteden ben je afhankelijk van een ander... En dat is echt NIET 'handig' als beginnend ondernemer.
Praktisch niet, en uit financieel oogpunt ook niet.
Of stiekem loterij gewonnen?

Komt misschien wat negatief over, maar is een stukje realiteit.
Buiten dat kom je volgens mij nu al tijd te kort....

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 19:25 #1375536 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Hmmdus doen!

Jelmar86 schreef : Doe wat je wilt, je hebt blijkbaar al je keuze gemaakt. Maar interieurs verkopen zonder eigen werkplaats, klein stukje 'showroom' of demo auto is erg lastig. En uit je verhaal maak ik op dat je alles wilt uitbesteden... Dus je moet een bepaalde marge houden wil het interessant voor jou zijn & blijven. En aangezien je blijkbaar het wilt uitbesteden ben je afhankelijk van een ander... En dat is echt NIET 'handig' als beginnend ondernemer. Praktisch niet, en uit financieel oogpunt ook niet. Of stiekem loterij gewonnen? Komt misschien wat negatief over, maar is een stukje realiteit. Buiten dat kom je volgens mij nu al tijd te kort....

Klopt het deel interieurs (er komt een heleboel op de webshop) besteed ik uit.  Mogelijkheden tot inbouwen is er absoluut ook, werkplaats en demo auto heb ik tegen die tijd overigens ook. (242 project zal compleet bekleed worden in skai, de 760 turbo later in leder)
Ik heb inderdaad de keuze al gemaakt. altijd al willen doen ik heb een wat gespaard om dit project op te zetten. Natuurlijk komt er veel kosten bij kijken en of het winstgevend is altijd lastig te zeggen. Maar ik ga er gewooon voor :-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC