Deltamil airco overzetten , inbouwen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wil in de 740 sedan van 1986 ''sloper/stotteraar'' eventueel airco inbouwen , dan wel wel overzetten van een ander 740
De over te bouwen werkende airco die met de dubbele schakelaar , vorig jaar nog gevuld , zit nu nog in een andere 740 witte sedan GLE van 1988 (zonde eigenlijk om hier uit halen, soort Amirigo 2).
Is dit te doen en wat moet er zoals overgezet worden , zo te zien moet dashboard waarschijnlijk ook aardig uit elkaar ivm de verdamper etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je dient ook de gehele kacheluntit om te ruilen als je in Frederigo nog een werkende kachel wil. Als ik me niet vergis moet je dan echt 2 dashboards verwijderen.
Een deltamill airco word nml vastgemaakt aan je bestaande kachelunit nadat er een stuk vanaf gezaagd is !
Succes Fred!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij staat nu geschorst
Alleen een opgevouwen spatbord (eigen schuld , maar dat wist je al)
(Leuk bedacht die naam Rudiger)
Heb alleen voor de ander witte 740 sedan 86 geen naam ''sloper/stotteraar'' was het eerst maar stotteren doet hij niet meer en sloper is hij ook niet meer .
als je het dashboardkastje verwijderd en het radio gedeelte is deze zo weg te halen.
ik weet dat michiel O vorigjaar foto's heeft gemaakt tijdens het demonteren / plaatsen van zijn unit, mischien wilt hij deze foto's even delen met ons?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd, het is best mogelijk dat ik het mezelf moeilijker heb gemaakt dan het is.asatter schreef : veel werk? dashboard verwijderen? het is een klusje maar zeker niet veel werk.als je het dashboardkastje verwijderd en het radio gedeelte is deze zo weg te halen.ik weet dat michiel O vorigjaar foto's heeft gemaakt tijdens het demonteren / plaatsen van zijn unit, mischien wilt hij deze foto's even delen met ons?
In Amerigo zat een niet werkende deltamill, die heb ik er tot de kachelunit uitgehaald.Uit een sloper heb vervolgens een komplete kachelunit ( dus niet in gezaagd)gehaald. Ik zit er echter nog tegenaan te hikken om die dan in Amerigo te plaatsen.
Foto's van de eenvoudige oplossing/demontage/montage zijn dus meer dan welkom!
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is een goed aanbod, als ik weer eens op schoonfamiliebezoek moet in Winterswijk kan ik vast wel even ontsnappenasatter schreef : rudiger en anders een keer een vol dagje naar neede komen.
Verder moet Amerigo natuurlijk weer APK gekeurd zijn en betrouwbaar rijdend...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voordeel is dat Deltamil wel naderhand ingebouwd is, dus zal wellicht iets makkelijker gaan dan een originele.
Zorg dat je alle O-ringen vervangt, de verdamper goed schoonmaakt, controleert op lekkage, nieuwe droger laten monteren en netjes afvullen.
succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien dan inderdaad goedkoper om dan maar uit de Volvo 740 GLE de Delta mill te halen en over te zetten .