Armsteun achter van Sedan in Estate zetten, kan dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand ooit een poging gedaan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Geen antwoord op je vraag, maar een extra vraag: Welke armsteun cq achterbank bedoel je? Bij de estate heb je de lage en de hoge achterbank, waarvan de armsteun verschilt. Ik kan me voorstellen (sterker nog, ik vermoed) dat er bij de sedan's ook een verschil is tussen vóór modeljaar 1993 en na modeljaar 1992.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
ben eens aan het kijken geweest om een armleuning (incl. kinderstoeltje) pas te maken.Baseman schreef : Biede hoog, voor zover bij een sedan van toepassing, maar de vorm is van beide gelijk.Gaat me enkel om de beugels links en rechts, of die past of passend te maken is
maar mijn conclusie is dat je sneller een paar nieuwe maakt, dan bestaande te veranderen
wel moet je rekening houden als het hier ook een geintregeerd kinderzitje betreft de vorm vanaf de zijkant gezien van het kussen anders is.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik realiseer me net, dat ik nog ergens een stoffen kussen moet hebben liggen.......
Zijn de beugels makkelijk over te zetten, dat je weet?
bij sedan is de sleuf tov het draaipunt anders en de sleuf is een andere maat.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Thanks, dat wordt dan een uitdaging.asatter schreef : beugels zijn niet (zonder een nieuwe sleuf te maken in de beugel) over te zetten
Ik heb ze beide liggen, ik ga even kijken hoe het zit en een foto-tje van maken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik zou me over de veiligheid niet zo'n zorgen maken. Die veiligheidstik hadden ze bij Volvo destijds ook!Baseman schreef : Die zitverhoger gebruiken we voorlopig toch niet en gezien mijn veiligheids-tik waarschijnlijk helemaal nooit.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat mag natuurlijk,Baseman schreef : Die zitverhoger gebruiken we voorlopig toch niet en gezien mijn veiligheids-tik waarschijnlijk helemaal nooit.
maar binnen de leeftijdsgroep is dit wel een van de veiliger opties zeker in die tijd.
Geintegreerde driepuntsgordel, midden van de bank, en stoeltje op maat.
realiseer je wel dat een zittingverhoger met een E keuring net zo veilig is als een pak krantenmet een haak.
(is overigens echt getest door de firma storchenmühle).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neen, dat zie je verkeerd.Die geintegreerde verhoger bied geen enkele zijdelingse bescherming.Jeroen schreef : binnen de leeftijdsgroep is dit wel een van de veiliger opties zeker in die tijd.
Geintegreerde driepuntsgordel, midden van de bank, en stoeltje op maat.
Ja, het midden van de auto is volgens amerikaans onderzoek de veiligste plek, maar de verhoger is echt ruk en totaal niet op maat.