Lifehammer op plafond?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn vraag is de volgende:
Ik wil mijn lifehammer graag bevestigen op het plafond, direct achter de verlichting.Echter, ben ik bang dat ik hier stuit op bedrading of iets dergelijks, is dit ook zo?
Zou hier graag een antwoord op hebben, waarvoor bij voorbaat dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De bedrading voor de binnenverlichting en de eventueel aanwezige leeslampjes boven de achterdeuren loopt naar de B-stijl aan de bestuurderskant. Tenzij je een schuifdak hebt, lopen er, als ik me niet vergis, geen kabels over de hemelbekleding.
Hou er wel rekening mee, dat de hemel niet echt van een materiaal is, waar je fatsoenlijk iets aan vast kunt maken (lijkt mij, maar ik kan me vergissen). Als je met schroeven (boutjes) gaat werken, vraag dan aan de hemelbestormers (700 bezitters die hun hemelbekleding vervangen hebben) eens hoeveel ruimte er zit tussen hemel en dak. Je wilt niet dat schroefjes of boutjes tegen het dak timmeren onder het rijden.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
En als je zelftappers gebruikt is het ook wel handig, voor ze door het dak naar buiten komen.De lifehammer zit dan wel vast.............Mathy schreef : Je wilt niet dat schroefjes of boutjes tegen het dak timmeren onder het rijden.
Er zit toch een SIPS-balk achter de lamp, dwars over het plafond.Daar heb je volgens mij wel ruimte voor een 15mm parkertje.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar stel dat de auto iets tordeert en de hemel iets verschuift t.o.v. de verstevigingsbalk?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blij dat ik jou nu kan helpen. Ik heb m gewoon met de bijgeleverde pinnen aan de bekleding van de hemel gemonteerd. Je kinderen moeten m er niet vanaf willen halen, want anders scheurt de bekleding (over bekleding van de hemel staat trouwens genoeg op het forum ). Ik heb het dus niet met parkers of popnagels of zo gedaan, maar dus gewoon met de pinnen. Mijn gedachte hierbij: als je onder water gaat met je auto heb je wel wat anders aan je hoofd dan de gescheurde bekleding.....
Succes ermee!
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook heb je twee hamers nodig, immers in een paniek situatie heb je weinig tijd.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik doe je even na..Chilm schreef : jongelui... wat een LEVENSGEVAARLIJK projectiel op deze manier.Denk even na zeg, sorry hoor, maar moest dit even kwijt.