gevaarlijke kunststofdelen

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 22:49 #1073992 door John Blummel
gevaarlijke kunststofdelen is gemaakt door John Blummel
hallo beste leden,

Wellicht heeft ook u ervaring met het afbreken van bijna alle inwendige kunststofpanelen in de 740. Dit verschijnsel ontstaat doordat de zogenaamde weekmaker op den duur uit het kunststof verdwijnt. Op zich niet rampzalig, de delen kunnen gelukkig nog vernieuwd worden, echter het levert een buitengewoon gevaarlijke situatie op. Met het grootste gemak en bij het minste of geringste, laat staan een botsing, vliegen de kunststof splinters je om en vooral in de oren.
Zelf heb ik mij tijdens vernieuwen ervan regelmatig letterlijk in de vingers gesneden.

Uiteraard is Volvo Car hiervan op de hoogte, mijn reactie en mededeling aan hun adres werd echter buitengewoon grof afgewezen, in het kort kwam die hierop neer: "ja, dat heb je nu eenmaal bij die oude auto's, nee, wij kunnen en willen er natuurlijk niets aan doen, bekijk het maar, los het zelf maar op en koop eens een nieuwe!"'
Wellicht hebben er meerdere mensen ervaring met deze door mij omschreven als ernstige en verwijtbare tekortkoming, niet om geldelijk gewin, maar gewoon om het probleem eens collectief onder aandacht van Volvo te brengen, wellicht wordt er dan anders gereageerd. Ik ben en blijf van mening dat we hier te maken hebben met een toerekenbare tekortkoming, ook na zoveel jaren, het proces van breken begint overigens bij deze typen Volvo al rond de 8 jaar.
Ik hoor/lees graag uw reactie.

mvh Jon 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 23:05 #1236245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja...
ik vind het zelf een beetje negatieve energie John, en wat wil je er mee bereiken? Dat je een nieuwe Volvo krijgt

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 23:19 #1236250 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Nee hoor, Chilm,
Nee hoor, Chilm, integendeel, het gaat mij om het gevaar in combinatie met de Veiligheid, welke Volvo toch hoog in haar vaandel heeft staan. Je zou de stukken (ik heb de meeste bewaard) eens moeten zien, die eraf gekomen zijn, het heeft veel weg van dat imitatieglas uit cowboyfilms, maar dan met de scherpte van echt glas.

mvh John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 23:25 #1236251 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt helemaal gelijk
Ik zou ze aanklagen!
eens kijken waar ze dan mee komen.
En dan ook meteen er maar achteraan in onvervalste PVV stijl:  Die zakkenvullers, dit en dat!
en in Den Haag moeten ze zich nergens mee bemoeien en "ze" moeten het regelen.
Oja ik vergeet er een:  het is de schuld van Wouter Bos.
en hun dubbele paspoort ook.
Ik zou het leger er op afsturen.
Zoiets?

Of anders gezegd: wat had je er zelf van gedacht?  dat je met een belletje dit zou kunnen oplossen?
Is dat niet een beetje wereldvreemd/naïef? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 23:25 #1236252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja o.k. ik begrijp je
Ja o.k. ik begrijp je beweegredenen wel, alleen wordt het denk ik zo'n zinloos getouwtrek. Het terugdraaien kan Volvo niet, het enige wat ze kunnen beloven is het in de toekomst beter te doen, wat waarschijnlijk al gebeurd.  Dat is een beetje mijn punt, iedereen weet: Volvo plastic slecht plastic.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 23:37 #1236254 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic mwah ik vind dat volvo best
mwah ik vind dat volvo best aardig scoord als je bedenkt dat het 20 jaar oud spul is, niets heeft het eeuwig leven helaas.
ben wel met je eens dat de reactie geen stijl is, maarja zijn als het goed is ook maar domme  naiefe ford amerikanen die niets anders gewend zijn dan slecht plastic (nogsteeds overignes)    

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 23:37 #1236257 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Hoi Jeroen,   Volgens mij
Hoi Jeroen,

Volgens mij zijn er wel een aantal wereldvreemden die tegelijkertijd naief zijn, op te sommen, echter hebben toch wel wat zaken bereikt.
Natuurlijk weet ik dat het Volvo-kunststof eigenlijk niet deugt, het gaat mij, nogmaals, erom, hoe Volvo erop reageert, en dat vind ik niet leuk! Vandaar dus, eenieder die problemen heeft (met het kunststof): stuur het afval massaal en onder rembours op naar Volvo, is dat dan een goed idee? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 02:29 #1236265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic liever niet
als ik daar aan mee doe is het gehele interieur bij volvo haha

groet bas

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 07:03 #1236267 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Gewoon doen dus!
Gewoon doen dus!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 09:48 #1236278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fail to prepare, Prepare to fail.
Ha die John.
Ik ontken niet het feit dat jij constateert, Want ik hou ook wel eens stukjes in mijn hand. En dat is natuurlijk niet goed,  Maar jouw actie komt op mij over als een plan wat opeens opgeborreld is.
Je maakt totaal, maar dan ook geen enkele schijn van kans op deze manier.
Als je echt iets voor elkaar wil krijgen, anders dan dat je het van je af gepraat cq. geschreven hebt, dan zul je een plan moeten maken.
En daarin gaat tijd EN geld zitten. Om maar een bekend voorbeeld te noemen: de tabaksindustrie heeft  minimaal 20 jaar ontkend dat roken slecht voor je was. Terwijl ze onderzoeken hadden die rampzalige dingen aantoonden.
En ik verbaas me ,of toch eigenlijk ook een beetje niet, erover dat je denkt dat op deze manier een hele industrie zich gaat omvormen. En dan nog wel op korte termijn. Dat lijkt een beetje op die Don uit spanje 
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe lomp Volvo is met zijn antwoorden in reactie op (de toon van) jouw brief aan Volvo. Of is dat wellicht ook actie=reactie?
Nou ja, hoe dan ook, ik steun je initiatief en wens je veel succes met het uitwerken hiervan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC