Lederen bekleding
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 11:14 #1072892
door V700 register
Lederen bekleding is gemaakt door V700 register
Heren/dames,
Afgelopen zaterdag heb ik bij de sloop van de 960 een lederen interieur op de kop getikt, niet heel mooi meer maar beter als het stoffen interieur wat ik nu in mn 960 heb.
Ik heb van de bestuurdersstoel de bekleding van de rugsteun los, een losse hoes dus.
Nou vraag ik me af of dit ooit mooi gaat passen op de rugsteun van mijn stoel, de lederen stoelen hebben 2 plooien in de rugsteun zitten en mijn stoffen maar 1, ook lijkt mijn stoffen stoel heel anders van vorm en minder van volume dan het lederen exemplaar.
Ben bang dat deze lederen hoes er dalijk dus wat losjes omheen hangt.....
Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik dit netjes oplossen?
Mvg Ben
Afgelopen zaterdag heb ik bij de sloop van de 960 een lederen interieur op de kop getikt, niet heel mooi meer maar beter als het stoffen interieur wat ik nu in mn 960 heb.
Ik heb van de bestuurdersstoel de bekleding van de rugsteun los, een losse hoes dus.
Nou vraag ik me af of dit ooit mooi gaat passen op de rugsteun van mijn stoel, de lederen stoelen hebben 2 plooien in de rugsteun zitten en mijn stoffen maar 1, ook lijkt mijn stoffen stoel heel anders van vorm en minder van volume dan het lederen exemplaar.
Ben bang dat deze lederen hoes er dalijk dus wat losjes omheen hangt.....
Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik dit netjes oplossen?
Mvg Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 11:27 #1230097
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dit antwoord wil je niet horen...
Als het schuim van de stoel niet overeenkomt heb je in mijn ogen drie opties:
1. Koop een fatsoenlijke bestuurdersstoel met het juiste profiel, dus opnieuw een leren 960-stoel
2. Laat een leermaker van de bestaande hoes iets passends maken (als tenminste de andere stoel er dan wel bij past)
3. Koop bij de dealer het juiste schuim en monteer daarop je leren hoes.
Alledrie de opties had je kunnen voorkomen door een compleet interieur te kopen...
1. Koop een fatsoenlijke bestuurdersstoel met het juiste profiel, dus opnieuw een leren 960-stoel
2. Laat een leermaker van de bestaande hoes iets passends maken (als tenminste de andere stoel er dan wel bij past)
3. Koop bij de dealer het juiste schuim en monteer daarop je leren hoes.
Alledrie de opties had je kunnen voorkomen door een compleet interieur te kopen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 12:06 #1230101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Alledrie de opties had je
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 12:08 #1230102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat antwoord geeft Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 21:48 #1230135
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Past een beetje
Ik heb toevallig vandaag de bekleding van van een lederen bijrijders stoel overgezet naar de bestuurders stoel.
Ik kon geen memory exemplaar kon vinden bij RIma in Druten. Na eea overwegen toch maar de bijrijders stoel meegenomen en de uitdaging aangegaan.
Het resultaat is redelijk en ik denk dat ik er wel mee kan leven. Er zijn een paar dingen waar je tegen aan loopt: airbag zit aan de andere kant (schuim en piepschuim kan je niet meezetten) de 'onderrugsteunverstellingsknop' (goed genederlandst
zit aan de verkeerde kant. Ik heb nog een paar plooien die ik hopelijk nog weg kan krijgen. Hoe dan ook de stoel zit velen malen beter en ook het gat wat bij mij in de stoel zat is weg. Ik ben er zeker de hele dag mee bezig geweest en ik vind het toch een behoorlijke klus. Een keer is leuk maar volgende keer een passende stoel...
succes,
Thijs.
Ik kon geen memory exemplaar kon vinden bij RIma in Druten. Na eea overwegen toch maar de bijrijders stoel meegenomen en de uitdaging aangegaan.
Het resultaat is redelijk en ik denk dat ik er wel mee kan leven. Er zijn een paar dingen waar je tegen aan loopt: airbag zit aan de andere kant (schuim en piepschuim kan je niet meezetten) de 'onderrugsteunverstellingsknop' (goed genederlandst
succes,
Thijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 21:53 #1230137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje link ?
Vind je het niet een beetje link ? Een passagierstoel met een richting-de-bestuurder-opblazende airbag ?? Ik zou het niet willen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 22:23 #1230141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spijlen?
Ben,
zitten de spijlen in het schuimrubber wel op de juiste plaats? Daar waar je het leer vastzet aan het rubber.
De eerste plooi zou op dezelfde hoogte moeten zitten als in jouw stoffen bekleding, voor de 2e plooi zou je een snee in het rubber kunnen maken, aan de rugzijde een stuk stevig ijzerdraad die je vastzet net als voor de eerste plooi maar dan 10 cm lager. Voor de opvulling kun je schuimrubber matjes laten maken en die vastlijmen op je bestaande rubber. Trek de hoes weer over de stoel en zet de plooien vast met tywrapes op de plekken waar eerst de krammen zaten (te zien aan de gaatjes in het leer). Het rubber zal zich zetten naar het model wat jij wil, al naar gelang de hoeveelheid opvulling.
Kost even wat tijd en handigheid maar is de moeite waard, nieuwe rubbers kopen bij de dealer kan altijd nog.
zitten de spijlen in het schuimrubber wel op de juiste plaats? Daar waar je het leer vastzet aan het rubber.
De eerste plooi zou op dezelfde hoogte moeten zitten als in jouw stoffen bekleding, voor de 2e plooi zou je een snee in het rubber kunnen maken, aan de rugzijde een stuk stevig ijzerdraad die je vastzet net als voor de eerste plooi maar dan 10 cm lager. Voor de opvulling kun je schuimrubber matjes laten maken en die vastlijmen op je bestaande rubber. Trek de hoes weer over de stoel en zet de plooien vast met tywrapes op de plekken waar eerst de krammen zaten (te zien aan de gaatjes in het leer). Het rubber zal zich zetten naar het model wat jij wil, al naar gelang de hoeveelheid opvulling.
Kost even wat tijd en handigheid maar is de moeite waard, nieuwe rubbers kopen bij de dealer kan altijd nog.
- Marco
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 22:30 #1230140
door Marco
Beantwoord door Marco in topic Het verkeerde garen
Ik vermoed dat Thijs alleen de lederen hoes van de passagiersstoel heeft overgezet. Maar ook dit is niet echt handig laat ik maar zeggen. Behalve de beschreven zichtbare afwijkingen als lendensteunbevestiging, is ook de opbouw en samenstelling van de bijrijderhoes verschillend tov de bestuurderhoes. De hoesnaad, achter welke normaliter de zij-airbag gemonteerd zit en waardoor de airbag bij ontsteking naar buiten moet komen, is voorzien van zogenaamd airbag-garen en een aangepaste steek. De beide hoezen zijn qua opbouw letterlijk elkaars spiegelbeeld.Dit garen is zwakker en breekt onder de druk van een geactiveerde en opblazende airbag. Normaal garen is hierbij te sterk en zal veroorzaken dat de airbag niet snel genoeg en op de juiste plek naar buiten kan komen. Nu de hoes van de passagierszijde is gebruikt zit er dus een naad met het verkeerde type garen en steek voor deze zij-airbag en dat is best een beetje link.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2009 23:44 #1230153
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hee Ben,
Bedankt voor de
Hee Ben,
Bedankt voor de tips!
Zover heb ik nog niet gekeken, weet wel dat mijn stoffen stoel compleet anders is....
Wist niet dat t nog zoveel werk was, dacht dat de hoes gewoon simpel over te zetten was.
Ben niet zo heel handig met dit soort dingen dus zal nog n heel gepuzzel worden vrees ik
Mvg Ben

Bedankt voor de tips!
Zover heb ik nog niet gekeken, weet wel dat mijn stoffen stoel compleet anders is....
Wist niet dat t nog zoveel werk was, dacht dat de hoes gewoon simpel over te zetten was.
Ben niet zo heel handig met dit soort dingen dus zal nog n heel gepuzzel worden vrees ik
Mvg Ben

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2009 07:53 #1230161
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic valt mee.....
Dag heren bekleders,

als je het eenmaal een beetje door hebt valt het reuze mee. Ik heb bij mezelf twee stoelen van leer naar stof omgezet, en bij Erik Bakker 2 maal leer vervangen van beide voorstoelen.
Dat was een middagje werk en zag er daarna weer keurig uit. Wij hadden welliswaar geen last met plofzakken ed.......
Misschien heeft Erik de foto's nog, ik ben ze helaas kwijt.

GG,

als je het eenmaal een beetje door hebt valt het reuze mee. Ik heb bij mezelf twee stoelen van leer naar stof omgezet, en bij Erik Bakker 2 maal leer vervangen van beide voorstoelen.
Dat was een middagje werk en zag er daarna weer keurig uit. Wij hadden welliswaar geen last met plofzakken ed.......
Misschien heeft Erik de foto's nog, ik ben ze helaas kwijt.

GG,

Moderators: Jerry Stam