Voorraam, kit en omlijsting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2019 17:33 #1109276
door V700 register
Voorraam, kit en omlijsting is gemaakt door V700 register
Veilig forum 
Sinds kort "kleppert er iets" als ik 100-120+ rijd en de wind uit de een of andere hoek waait. Een van de zijblokjes van de omlijsting zit los en van de rest van de kit ben ik ook niet zo zeker.
Nu ben ik niet te beroerd om een tube kit in de houder te prikken maar de vraag is: Welke en waar!
Welke kit is wel duidelijk, waar is complexer: Ik kan wat losse plekjes vastkitten maar is dat handig? Of kan ik beter naar iemand met verstand van zaken gaan die de hele boel afkit?
Dank voor het delen van jullie kennis!
JP

Sinds kort "kleppert er iets" als ik 100-120+ rijd en de wind uit de een of andere hoek waait. Een van de zijblokjes van de omlijsting zit los en van de rest van de kit ben ik ook niet zo zeker.
Nu ben ik niet te beroerd om een tube kit in de houder te prikken maar de vraag is: Welke en waar!
Welke kit is wel duidelijk, waar is complexer: Ik kan wat losse plekjes vastkitten maar is dat handig? Of kan ik beter naar iemand met verstand van zaken gaan die de hele boel afkit?
Dank voor het delen van jullie kennis!
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2019 19:05 #1457692
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nee.
Alleen je ruit zit gekit. De rest, dus alle lijstwerk zit met clipjes, klemmetjes of hoe je het ook wil noemen vast. Vermoedelijk is er een of meer afgebroken.
Die dingen zijn nog wel te bestellen. Bij estate of R en D parts.
De lijstjes zijn lastiger te vinden, alleen 2e hands, dus voorzichtig met loshalen !
Kit is hoogstens iets als noodreparatie bij deze kwestie.
Die dingen zijn nog wel te bestellen. Bij estate of R en D parts.
De lijstjes zijn lastiger te vinden, alleen 2e hands, dus voorzichtig met loshalen !
Kit is hoogstens iets als noodreparatie bij deze kwestie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2019 11:35 #1457703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi JP,
Hoi JP,
Je beschrijft niet waar je het geluid vandaan hoort komen, zou het kunnen zijn dat de afdek kap van het ruitenwisser mechanisme (onder de paravan) begint te klapperen?
Hadden wij bij een van onze 940's ook bij hogere snelheid en mt de wind uit een bepaalde hoek.
Je beschrijft niet waar je het geluid vandaan hoort komen, zou het kunnen zijn dat de afdek kap van het ruitenwisser mechanisme (onder de paravan) begint te klapperen?
Hadden wij bij een van onze 940's ook bij hogere snelheid en mt de wind uit een bepaalde hoek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2019 19:41 #1457712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Toch nog wel nieuw te krijgen.
Kost zonder klemmetjes, in ieder geval tegen de 200 euro, maar dan zijn ze wel compleet, met de hoekjes
Kost zonder klemmetjes, in ieder geval tegen de 200 euro, maar dan zijn ze wel compleet, met de hoekjes
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2019 00:12 #1457849
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Mag
ook wel voor dat geld.
Nog vorderingen te melden JP ?
Nog vorderingen te melden JP ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2019 17:33 #1457912
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas... weinig vordering
Wel nattere voeten. Gisteren op en neer Amsterdam, de nodige regen de afgelopen weken en dus morgen maar weer even "droog" maken met vloei- en krantenpapier.
Ik heb wel gezien dat aan de bijdrijderskant aan de tunnelzijde een streepje vocht te zien was, dus ik vrees dat het vanuit het midden komt.
Het klepperen is ook niet vanzelf verdwenen, ik vrees dat ik moet gaan kiezen tussen weer een hoop euro's naar de garage/werkplaats of top-hobbyist of een andere auto. Die natuurlijk jarenlang geen kosten heeft, en weinig kost. Mooi dromen, toch?
Ik heb wel gezien dat aan de bijdrijderskant aan de tunnelzijde een streepje vocht te zien was, dus ik vrees dat het vanuit het midden komt.
Het klepperen is ook niet vanzelf verdwenen, ik vrees dat ik moet gaan kiezen tussen weer een hoop euro's naar de garage/werkplaats of top-hobbyist of een andere auto. Die natuurlijk jarenlang geen kosten heeft, en weinig kost. Mooi dromen, toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2019 02:59 #1457927
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klepperen en kit....
Ik heb de hoekjes van de omlijsting gewoon met een beetje zwarte kit vast gezet, Pattex Flex Tec geloof ik. Zit prima als je maar zorgt dat het water wat achter de lijsten komt weg kan en niet “opgesloten” zit tussen de hoeken.
Zit netjes en je ziet er niets van.
Ook de plastic kap onder de paravan vast zetten met een paar drupjes kit kan helpen. Is een makkelijke klus om zelf te doen.
Als je lekkage hebt van regenwater kan het ook via diverse doorvoeringen in het schutbord komen, misschien motorkapontgrendeling of slangen.
Links en rechts voor bij de voeten is ook een bekende zwarte plastic afdekklep die vaak lekt. Allemaal makkelijk zelf te doen en kost niks. Bij een garage zijn ze toch meestal eigenwijs en gaan ze op onderzoek uit, kost veel, resultaat vaak teleurstellend.....
Zit netjes en je ziet er niets van.
Ook de plastic kap onder de paravan vast zetten met een paar drupjes kit kan helpen. Is een makkelijke klus om zelf te doen.
Als je lekkage hebt van regenwater kan het ook via diverse doorvoeringen in het schutbord komen, misschien motorkapontgrendeling of slangen.
Links en rechts voor bij de voeten is ook een bekende zwarte plastic afdekklep die vaak lekt. Allemaal makkelijk zelf te doen en kost niks. Bij een garage zijn ze toch meestal eigenwijs en gaan ze op onderzoek uit, kost veel, resultaat vaak teleurstellend.....
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2019 08:30 #1457928
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic @JP, weet je zeker dat de
@JP, weet je zeker dat de ruit niet lek is? Dus lekkage van de kit waar de ruit mee vast zit?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2019 21:00 #1457949
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic tuinslang
Met een collega die een tuinslang hanteert is het lek nagenoeg op te sporen. Ik had bij de bijrijders kant nl meerdere.....bleek achteraf (want ik dacht dat het eerst na het eerste lek was opgelost, daarna met de tweede …..en uiteindelijk bleken het er vier te zijn).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2019 21:08 #1457950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raam?
Betekent opnieuw kitten dan ook dat de lijst er af moet en vervangen moet worden? @250 euro is best wel even slikken 
4 lekkages, bedoel je dat die "via de voorruit" lekte?
Vandaag viel me op dat als ik start met een warme motor de ramen dichtslaan als vroeger een Kadett met vier natte jassen. Ik heb niet het idee dat het KVS is, want de geur ontbreekt. Wel heb ik het idee dat de radiator iets lekt, want soms komen er rooksignaaltjes onder de motorkap vandaan als ik stil sta.
Wat dat betreft: Het wordt kouder dus dan zou ik dat een keer moeten zien als ik de motorkap open trek.
Ook wil ik het pollenfilter de-activeren want ik heb het gevoel dat daar een deel van de oplossing zou kunnen liggen. Kan het niet verklaren maar even onder dak, paravan verwijderen en dan moet het merkbaar worden.
Tja, en dan maar kijken. Er moet een D-riem geplaatst worden, en dan meteen de de andere riemen, kabeltjes controleren en nog "even" die lekkage. Geen Sinterklaasbonus

4 lekkages, bedoel je dat die "via de voorruit" lekte?
Vandaag viel me op dat als ik start met een warme motor de ramen dichtslaan als vroeger een Kadett met vier natte jassen. Ik heb niet het idee dat het KVS is, want de geur ontbreekt. Wel heb ik het idee dat de radiator iets lekt, want soms komen er rooksignaaltjes onder de motorkap vandaan als ik stil sta.
Wat dat betreft: Het wordt kouder dus dan zou ik dat een keer moeten zien als ik de motorkap open trek.
Ook wil ik het pollenfilter de-activeren want ik heb het gevoel dat daar een deel van de oplossing zou kunnen liggen. Kan het niet verklaren maar even onder dak, paravan verwijderen en dan moet het merkbaar worden.
Tja, en dan maar kijken. Er moet een D-riem geplaatst worden, en dan meteen de de andere riemen, kabeltjes controleren en nog "even" die lekkage. Geen Sinterklaasbonus

Moderators: Jerry Stam