achterbumper zit los - afgebroken bij de aansluiting met de schokdemper
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 12:49 #1108957
door Robert Geurts
achterbumper zit los - afgebroken bij de aansluiting met de schokdemper is gemaakt door Robert Geurts
Volvo rijders,
Mijn achterbumper zit sinds enkele dagen los, aan één kant (rechts). Ik kan de bumper aan de rechterkant enkele centimeters omhoog en omlaag bewegen.
Zojuist heb ik onder de auto gelegen om te kijken wat er aan de hand is, het probleem is duidelijk. De bumper is gebroken bij de 4 bouten waarmee hij aan de schokdemper vast zit. Nu leunt de bumper op de schokdemper.
Wat zijn de mogelijkheden om dit te maken? Ik kan zo de volgende opties bedenken:
1. is het mogelijk om dit te repareren? Dat zou betekenen dat ik de bumperhoes moet verwijderen en dan op een of andere manier een versteviging aan moet brengen waar nu de breuken zitten.
2. de bumper vervangen door een tweedehands exemplaar. Is deze klus zelf te doen (ik denk van wel). Heeft iemand nog een achterbumper liggen (ik heb een 945 estate uit 1997 )?
3. de bumper vervangen door een nieuw exemplaar. Waar kan ik een bumper kopen? Weet iemand een adres in de buurt van Delft? Of worden deze ook verzonden (ik zal zelf ook eens gaan zoeken).
Ik heb zelf een voorkeur voor optie 2 of 3 zoals ik er nu naar kijk.
Alvast dank voor jullie meedenken.
Groet,
Robert
Mijn achterbumper zit sinds enkele dagen los, aan één kant (rechts). Ik kan de bumper aan de rechterkant enkele centimeters omhoog en omlaag bewegen.
Zojuist heb ik onder de auto gelegen om te kijken wat er aan de hand is, het probleem is duidelijk. De bumper is gebroken bij de 4 bouten waarmee hij aan de schokdemper vast zit. Nu leunt de bumper op de schokdemper.
Wat zijn de mogelijkheden om dit te maken? Ik kan zo de volgende opties bedenken:
1. is het mogelijk om dit te repareren? Dat zou betekenen dat ik de bumperhoes moet verwijderen en dan op een of andere manier een versteviging aan moet brengen waar nu de breuken zitten.
2. de bumper vervangen door een tweedehands exemplaar. Is deze klus zelf te doen (ik denk van wel). Heeft iemand nog een achterbumper liggen (ik heb een 945 estate uit 1997 )?
3. de bumper vervangen door een nieuw exemplaar. Waar kan ik een bumper kopen? Weet iemand een adres in de buurt van Delft? Of worden deze ook verzonden (ik zal zelf ook eens gaan zoeken).
Ik heb zelf een voorkeur voor optie 2 of 3 zoals ik er nu naar kijk.
Alvast dank voor jullie meedenken.
Groet,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 17:41 #1455538
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aan de schokdemper
zit de bumper toch niet vast ? De bumper heeft een binnen framevan aluminium en daar om heen zit de kunstof bumper. De buizen aan het aluminium frame scheuren idd nog wel eens af
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 18:11 #1455539
door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic De buizen aan het aluminium frame zijn een soort schokdempers?
Inderdaad, de aluminium "binnenbumper" zit met vier bouten vast aan een buis, links één en rechts één. De buis is inderdaad afgescheurd bij de vier bouten.
Ik heb de buizen "schokdempers" genoemd, omdat ze bij een kleine botsing inveren.
De bumper is echt letterlijk afgebroken bij de bouten, ik denk dan ook dat ik er niet aan ontkom om een nieuwe (tweedehandse) bumper te monteren.
Overigens heb ik in de verschillende bekende webshops geen bumper gevonden. Op marktplaats ook niet zo snel.
Gr,
Robert
Ik heb de buizen "schokdempers" genoemd, omdat ze bij een kleine botsing inveren.
De bumper is echt letterlijk afgebroken bij de bouten, ik denk dan ook dat ik er niet aan ontkom om een nieuwe (tweedehandse) bumper te monteren.
Overigens heb ik in de verschillende bekende webshops geen bumper gevonden. Op marktplaats ook niet zo snel.
Gr,
Robert
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 18:19 #1455541
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Bumperplaten
De slotbouten zijn door het aluminium getrokken /o.a. door corrosie. Dit euvel komt veel vaker voor.
Ik heb er speciale platen voor die in de balk worden geschoven. Meeste werk is om de moeren aan de binnenzijde weg te slijpen want de slotbouten draaien natuurlijk "door"
Ik heb er speciale platen voor die in de balk worden geschoven. Meeste werk is om de moeren aan de binnenzijde weg te slijpen want de slotbouten draaien natuurlijk "door"
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 18:30 #1455542
door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Heb je daar een plaatje of een linkje van?
Ik heb onder de auto gelegen en naar de binnenkant van de bumper gekeken. Er zijn vier stukjes aluminium uit de bumper gescheurd.
Ik kan natuurlijk de hele bumper demonteren, dan kan ik de slotbouten vasthouden met een waterpomptang.
Als het op die manier kan, is het wellicht eenvoudig op te lossen.
Vraag 2 is of je misschien nog een bumper hebt liggen?
Gr,
Robert
Ik kan natuurlijk de hele bumper demonteren, dan kan ik de slotbouten vasthouden met een waterpomptang.
Als het op die manier kan, is het wellicht eenvoudig op te lossen.
Vraag 2 is of je misschien nog een bumper hebt liggen?
Gr,
Robert
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 20:35 #1455544
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Een andere bumper
is echt niet nodig..Los draaien van de slotbouten is mij nog nooit gelukt.
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 21:46 #1455545
door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Ik heb je een mailtje gestuurd
Met wat foto's en vragen over de platen die je noemt.
Groet,
Robert
Groet,
Robert
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 22:53 #1455547
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Die slotbouten
draai je inderdaad niet los.
Kan zijn dat je de bumper met de bumperschokdempers en al eronder uit moet halen om daarna met verstevingsplaten binnenin het weer goed te krijgen,
Kan zijn dat je de bumper met de bumperschokdempers en al eronder uit moet halen om daarna met verstevingsplaten binnenin het weer goed te krijgen,
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2019 23:12 #1455550
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Zonde om een
andere te kopen. Het is prima repareerbaar dus.
En scheelt je zoekwerk.
En scheelt je zoekwerk.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2019 18:39 #1455556
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Ik ga even kijken....
Ik heb een sloperkarkas staan die woensdag weggaat. Volgens mij zit de achterbumber er nog op want die was niet mooi. Het binnenwerk is nog wel goed
Moderators: Jerry Stam