voorraam 97er 940 estate vervangen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2014 12:21 #1100803
door Mathy van Nisselroy
voorraam 97er 940 estate vervangen is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Vandaag een steentje op het raam gehad en jawel een ster ter grote van 2 euro munt. Ik ben verzekerd voor ruit schade dus dat is het probleem niet. Ruit dient vervangen te worden is mij door de telefoon verteld, maar ze gaan kijken of ze het zonder vervangen ook kunnen repareren.
Stel dat hij vervangen moet worden.
Nu zitten er strips rondom de ramen die bevestigd zijn met clips die clips gaan stuk als je de strips gaat los nemen lees ik op het forum. Heeft Carglass de clips of zit dit bij de ruit meegeleverd. Is het verstandig om sierstrips te gaan bestellen en bij wie kan ik dat het beste doen, Volvo dealer ??
Stel dat hij vervangen moet worden.
Nu zitten er strips rondom de ramen die bevestigd zijn met clips die clips gaan stuk als je de strips gaat los nemen lees ik op het forum. Heeft Carglass de clips of zit dit bij de ruit meegeleverd. Is het verstandig om sierstrips te gaan bestellen en bij wie kan ik dat het beste doen, Volvo dealer ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2014 15:30 #1403889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigen garage
Ik heb het bij mijn eigen onderhoudsgarage laten doen. (Geen Volvo dealer). Is top uitgevoerd met nieuwe strips en geen eigen risico.
In het verleden ook wel eens autos bij carglass laten doen, maar was nooit echt tevreden. Zowel binnenkant als buitenkant keurig schoon.
Aanrader !
In het verleden ook wel eens autos bij carglass laten doen, maar was nooit echt tevreden. Zowel binnenkant als buitenkant keurig schoon.
Aanrader !
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2014 16:15 #1403891
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Eigen risico ?
Ik heb destijds ook de ruit moeten vervangen, maar moest bij Carglass wel 100,- eigen risico aftikken.
Via het forum kwam ik uit bij autoruitexpress.nl , helemaal top gemaakt en hij had al reserve clips bij zich in het geval dat... Oh ja, en geen eigen risico.
Via het forum kwam ik uit bij autoruitexpress.nl , helemaal top gemaakt en hij had al reserve clips bij zich in het geval dat... Oh ja, en geen eigen risico.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2014 00:35 #1403909
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic laten we
de opmerkingen over carglass maar achterwege, ik heb goede ervaringen met ze. Ben er wel al achter dat het een origineel volvo raam is en dat de clips bij het nieuwe raam erbij zitten. Zal bij de volvo dealer de raamstrippen bestellen. Rest mij de vraag kan ik deze naderhand zelf monteren of moet dat in 1 handeling door met het plaatsen van de voorruit.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2014 13:08 #1403918
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Ik ben naar AutoGlaz gegaan
Ik ben naar AutoGlaz gegaan in Hoofddorp, ruit in 30 minuten netjes vervangen. Zelf bij dealer nieuwe raamomlijsting gehaald en die clipjes. Vers is mooi en kan weer even mee. Accessoires iets van 80 euro, de ruit 237 euro. Ter info.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2014 13:21 #1403919
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic raamruit
Jongens, het is een ruit en geen raam!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2014 13:34 #1403921
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Kom er maar voorruit.... ehhh voor uit!
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2014 14:02 #1403923
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nieuw voorruit
Ik heb ook een nieuw ruit laten monteren, bij GlasGarage in Purmerend. Ik mocht er bij blijven om te kijken hoe het onder het oude ruit er uit zag. Nou, geen roestproblemen.
Maar om hier nou zomaar te beweren van welk bedrijf dan ook "die is goed" gaat mij iets te ver. De meeste mensen leveren de sleutels in en staan er niet met hun neus bovenop.
Bij mij is men ongeveer vijf kwartier bezig geweest het oude ruit er uit te halen zonder de boel te beschadigen, dat ruit is er een jaar of acht geleden in gezet bij Autotaalglas en de reden van het moeilijke verwijderen kwam door het zeer spaarzaam gebruik van kit. Het ruit lag bijna tegen de carrosserie aan, er was nauwelijks ruimte voor het snijgereedschap.
Dit terwijl er zeker mensen zullen rondlopen die beweren dat Autotaalglas een prima adres is.
Ik had zelf voor een set lijsten en klemmetjes gezorgd bij Estate Services in Obdam en ben zeer tevreden met het resultaat en over GlasGarage Purmerend .
Groeten,
Maar om hier nou zomaar te beweren van welk bedrijf dan ook "die is goed" gaat mij iets te ver. De meeste mensen leveren de sleutels in en staan er niet met hun neus bovenop.
Bij mij is men ongeveer vijf kwartier bezig geweest het oude ruit er uit te halen zonder de boel te beschadigen, dat ruit is er een jaar of acht geleden in gezet bij Autotaalglas en de reden van het moeilijke verwijderen kwam door het zeer spaarzaam gebruik van kit. Het ruit lag bijna tegen de carrosserie aan, er was nauwelijks ruimte voor het snijgereedschap.
Dit terwijl er zeker mensen zullen rondlopen die beweren dat Autotaalglas een prima adres is.
Ik had zelf voor een set lijsten en klemmetjes gezorgd bij Estate Services in Obdam en ben zeer tevreden met het resultaat en over GlasGarage Purmerend .
Groeten,
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2014 16:35 #1403939
door René Minnebo (GAST)
Joh we weten wat iedereen bedoeld en daar gaat het om toch. Voorraam of voorruit doet niet ter zake.
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic raam ruit wat maakt het uit
venustus schreef : Jongens, het is een ruit en geen raam!
Joh we weten wat iedereen bedoeld en daar gaat het om toch. Voorraam of voorruit doet niet ter zake.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-04-2014 17:31 #1404044
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic niet vervangen
Aangekomen bij Carglass de auto sleutels ingeleverd en laptop aangezet en verder gegaan met mijn werk. Na 20 minuten komt een carglass medewerker mij halen en vraagt of ik met hem mee wil lopen. Ik denk ojee problemen. Je gaat van het ergste uit, rotte plekken in de raamstijlen of zoiets.
Bleek het nieuwe raam een kras te hebben, deze zat op oog hoogte aan de bestuurders kant. Gelukkig dat mijn raam er nog in zat. Alleen de lijsten, ruitenwissers en de paravan was gedemonteerd. Nieuwe afspraak gemaakt.
Bij de volvo dealer in Adam heb ik een prijs opgevragd voor de sierlijsten maar inclusief BTW kwamen zij op 212 euro. Kijk wel op de sloop naar een setje. Ik heb gezien dat ze er makkelijk af te klikken zijn.
Bleek het nieuwe raam een kras te hebben, deze zat op oog hoogte aan de bestuurders kant. Gelukkig dat mijn raam er nog in zat. Alleen de lijsten, ruitenwissers en de paravan was gedemonteerd. Nieuwe afspraak gemaakt.
Bij de volvo dealer in Adam heb ik een prijs opgevragd voor de sierlijsten maar inclusief BTW kwamen zij op 212 euro. Kijk wel op de sloop naar een setje. Ik heb gezien dat ze er makkelijk af te klikken zijn.
Moderators: Jerry Stam