En nu de spiegels verwarmbaar maken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mijn volvo is bijna alles voor bedraad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook het feit dat het een GK en geen FK is. dus geen Katalysator
Is er nog verschil in vermogen tov de FK?
en...
Waar is hij gebouwd?
Wellicht in Samutprakarn (Thailand)
Of Kuala Lumpur (Malaysia)?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De schakeling van de spiegelverwarming is n.l. gecombineerd met die van de achterruitverwarming (<a href="/node/14080" target="_blank">klik</a>).
Als je handbediende spiegels hebt kun je kiezen voor de DHZ oplossing van Struis onderaan het draadje van de link, of moet je op zoek naar electrisch bediende.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En hij komt uit Zweden (Torslande).
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dan is het geen LPT maar een HPT. 121 KW = 164 PKrkregting schreef : Dat is 121 kW volgens kenteken.
LPT = 130 PK, rond de 95 KW.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien heb je wat aan de info in dit draadje: Electrische buitenspiegels.
Gaat voornamelijk over de ombouw van handbediende naar electrisch bediende spiegels maar daar hangt ook eventueel verwarming mee samen. Er staat in dat draadje ook een link naar de pagina ® - Ombouwinstructie buitenspiegels op deze site.
Heb de spiegels van de 940 in dat draadje overigens te koop, mocht dat interessant zijn natuurlijk

Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet het ook alleen maar van horen zeggen, maar kan me er wel iets bij voorstellen: Het is bij autofabrikanten heel gebruikelijk om te werken met standard componenten en kabelbomen die op alles voorbedraad zijn om vervolgens de 'ongewenste' opties weg te laten. Dat is goedkoper produceren dan voor iedere optie apart bedrading trekken.rkregting schreef : Begrijp ik nu goed dat het vervangen van de achterruitschakelaar voldoende is om de buitenspiegels te laten verwarmen? De spiegels zijn inderdaad electrisch bediend.
Je hebt die schakelaar toch nodig, dus je kunt daar eens beginnen en wie weet ben je dan wel klaar.
V.w.b. het vermogen vraag ik me af of ze bij de RDW niet weer eens een foutje hebben gemaakt. Vadis zegt over de B230GK: "In principe dezelfde motor als de B230FK maar dan zonder emissieregeling. Deze kan daarom op loodhoudende benzine draaien. Landen: Oost-Europa, Arabië, Afrika, Indonesië."
Dat zou dus een vermogen van 99 kW betekenen, misschien iets meer vanwege de ontbrekende kat., maar geen 121. Als het een HPT was zou hij ook B230GT moeten heten en die betaat niet.
volgens mij zijn de lpt (B230FK) 99kw dat ong 135pk isgerryberrie schreef : LPT = 130 PK, rond de 95 KW.
heb er 3 gehad alle met 99 kw
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat scheelt nog al veel werk!
Bij mijn '92 940 is de verwarming een kwestie van de vermelde schakelaar plaatsen en de verwarming werkt.
De bediening van de spiegels is ook voorbedraad.