wielmoeren

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 13:35 #1094936 door Cor Jan van Rhijn
wielmoeren is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Beste mensen, al een tijdje geleden kocht ik een set 15" velgen voor mijn winterbanden. Nu ik ze erop wil zetten kom ik natuurlijk tot de conclusie dat de wielmoeren van mijn Auriga's niet helemaal passen bij de Aries' die ik gekocht heb. Dat wil zeggen het past wel en zit wel goed vast, maar de uitgebreide naafkap die erbij hoort past er niet overheen. De moeren zijn te groot. Als ik het goed begrepen heb zijn er twee sets wielmoren voor de lichtmetalen velgen van de 700/900 serie. In de accesoire catalogus gaat het over zichtbare en onzichtbare sets. 9192 808-5 en 9192 769-9 de eerste zijn volgens mij de moeren die ik nodig heb, terwijl de laatsten de moeren zijn die ik heb. Weliswaar gaat het dan over vergrendelbare moeren en misschien zijn er nog onvergrendelbare die goedkoper zijn... nou ja.. ik laat me graag door jullie raden. Ik zoek dus wielmoeren (20X) die bij de Aries passen. Mocht iemand zelfs concreet met 20 moeren kunnen helpen heel graag, maar dan liever via de PB.

Cor-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 13:57 #1370491 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic zelfonderzoek
Na zelf wat verder gekeken en gebeld te hebben krijg ik dit
Ik heb chromenmoeren met nummer: 6820 010-4
Ik heb volgens de Bangarage Zuid-Oost nodig: 1273 068
Klopt dit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 14:37 #1370494 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
In vadis staat bij nummer 1273068 de omschrijving 'moer' en een plaatje van een open wielmoer. Zo te zien dus degene die je moet hebben.
De chromen moeren die je al hebt staan in vadis overigens met nummer 3529669, maar misschien is dat nummer in de tussentijd gewijzigd, komt wel vaker voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 18:32 #1370517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt

Pietjeprecies schreef : In vadis staat bij nummer 1273068 de omschrijving 'moer' en een plaatje van een open wielmoer. Zo te zien dus degene die je moet hebben.
De chromen moeren die je al hebt staan in vadis overigens met nummer 3529669, maar misschien is dat nummer in de tussentijd gewijzigd, komt wel vaker voor.

Het bovenste nummer zijn de gewoon kleine moeren die op alle alu wielen passen.  Vorig jaar besteld, worden per 10 stuks geleverd dor de dealer en kosten 20 euro de set.  Heb ze hier i.c.m Rigelvelgen in gebruik.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 22:24 #1370538 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic wachten
Volgens de Bangarage Zuid-Oost moet ik maar zien hoe lang ik moet wachten op mijn bestelling, omdat ze op bestelling gemaakt worden waarbij er gewacht wordt, totdat er een hele partij gemaakt kan worden. Mijn vraag aan jou, Dirk, heb je er lang op moeten wachten?

Cor-Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2012 00:00 #1370550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wielmoeren
Vadis heb ik niet en kan dus geen plaatjes van wielmoeren bekijken maar Aries heeft/hebben toch een velgdop en kun je daarom toch gewoon met standaard stalen moeren vastzetten?
Deze lijken me niet zo moeilijk te vinden.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
16-10-2012 00:34 #1370554 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Precies
Gewoon de standaard moeren gebruiken.
Die liggen toch overal op elke sloop in de wagen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2012 08:24 #1370566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Cor-Jan

Cor-Jan schreef : .... Mijn vraag aan jou, Dirk, heb je er lang op moeten wachten?
Cor-Jan

In mijn geval lagen ze in Maastricht en waren ze met een dag binnen, moeten ze uit Zweden komen duurt het een kleine week.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2012 10:14 #1370574 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic bedankt
Bedankt voor al jullie reacties hier kan ik mee verder. Even kijken voor gewone moeren of bestellen.
Gr. Cor-Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2012 10:26 #1370577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon

Ceska schreef : ... maar Aries heeft/hebben toch een velgdop en kun je daarom toch gewoon met standaard stalen moeren vastzetten?

Klopt, nr. 1273068 wordt ook zowel voor stalen als lichtmetalen velgen genoemd in vadis. Het zijn dus de gewone stalen moeren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC