Kofferdeksel 760 sedan niet meer open
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Er zit een stekkertje met 2 kabeltjes, rood-wit en blauw-nogwat(?weet zo uit hoofd even niet)
Deze zijn voor de servomotor in je kofferdeksel.
Stekkertje losmaken en even met een losse accu plus en massa op de 2 kabeltjes zetten, hiermee activeer je de servomotor.
(plus en massa omdraaien als die nog niet open wilt)
Het is me al meerdere keren gelukt om op deze manier de kofferdeksel weer open te krijgen als dat niet lukte met de CV en de sleutel...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
een oplossing is om de rugleuning van de achterbank te verwijderen, of als je een skiluik hebt nog eenvoudiger.
Neem een 10mm dopsleutel met genoeg verlengstukken om bij de achterkant te komen. De beugel die het slot vasthoud zit met 2 dan bereikbare boutjes vast. (is soms ook 13 mm)
Wel op voorwaarde dat je daar geen gastank hebt. Ik heb juist daarom voor een ringtank in het reservewiel gekozen. Het is mij 30 jaar geleden ook gebeurd.
groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoor de servomotor "klikken" samen met de andere sloten als ik de hoofdsleutel bij de bestuurderkant bedien. Hij wil niet open
@ Chris,
Ik hoop dat je gelijk hebt. Er steekt geen gastank in, een skiluik is idd aanwezig. Alleen herinner ik mij dat het slot vast zit met een soort van "afbreekbout"? M10 kan ik mij niet herinneren. Het lijkt er op dat de stang van de servomotor voor ontgrendelen van het slot los zit of zo.
Ik heb er geen hoge haast mee, maar ik wil er zachtjes aan werk van gaan maken om hem in te schrijven en gekeurd te krijgen in Belgie. Nog al een gedoe hier want de Volvo is nooit gekend geweest in Belgie. Het is mijn 760 cabrio die ingeschreven is geweest in NL.
Maar het kofferdeksel blijft potdicht
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bedoeld de cilinder, neem ik aan, toch?Als je die eruit krijgt en tijdelijk een vervanger kan monteren. mag je die 'oude' wel opsturen, zonder sleutel, heb die van mij ook wel eens compleet open gehaald.<h2 class="title"><a href="/node/27662">Kofferbakslot overhaul, oftewel, uit elkaar en weer werkend in elkaar.</a></h2>Maar zelf proberen lukt misschien ook wel, met de bovenstaande bijdrage.robertm schreef : Hij wil nu (weer) niet meer open en het slot is verrot. Krijg ik absoluut geen sleutel in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als alle truken niet werken moet ik volgens mij gewoon de boel uitboren, het slot er uit slopen en er een ander inzetten. Met of zonder sleutel, want ik zet die sloten nooit extra op slot met de sleutel. Het ziet er niet goed uit, dat slot...... Ik denk niet dat het gaat lukken zonder de boel te slopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Klopt, deed die van mij ook.robertm schreef : Gerben,
Ik hoor de servomotor "klikken" samen met de andere sloten als ik de hoofdsleutel bij de bestuurderkant bedien. Hij wil niet open
Toen ik een losse accu er rechtstreeks opzette en er ook op LIET (CV laat spanning los) kreeg ik de koffer gewoon weer open.
Is mij meermaals op deze manier gelukt, bij verschillende wagens.
Waarbij bij allemaal, het motortje wel klikte met de CV maar niet open ging..toen maar de.accu erop en los!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je dan langer de voeding er op houdt zal het motortje wel of verder draaien ten opzichte van een korte puls n
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Blijkbaar is dit iets te kort voor het motortje om het slot open te duwen..(roest/slijtage...ouderdom motortje).
De motortjes willen soms ook nog wel eens 'terugveren'...dan drukt ie hem open tijdens de puls..puls valt weg..motortje veert terug..klep weer op slot.
Vandaar, dat ik er gewoon de accu aan hang en erop laat..
Heel vaak krijg je dan de koffer weer gewoon open.
Groeten,Gerben