Paravant spuiten, verf druiper en vastmaken van het bladerrooster

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 18:52 #1087514 door V700 register
Dames, heren ook!
Update: het spuitwerk is gedaan, nu ga ik vaseline voor de rubbers halen. Ik heb tixophalte "wet seal & fix" maar vraag me af of ik dat voor rooster en luchtbox kan gebruiken. Nu ga ik wat foto's maken!
UPDATE: geen succesvolle combinatie; droogt traag en plakt onvoldoende. Kan ook aan mij liggen maar volgende week ga ik iets anders proberen. Of de week daarna, enige hulp op een sleuteldag lijkt me meer dan zinvol.
Het paravant hangt te drogen; in eerste instantie zag het er mooi uit, twee plekjes wat te mat dus die "even" bijgespoten.
En inderdaad, dikke druiper :(
Kan ik na een paar uur (morgenochtend dus....) die druiper met nat schuurpapier wegschuren en dan opnieuw dat stukje spuiten of zijn er betere methoden?
Bij voorbaat dankJohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 19:11 #1319606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, beter laten uitharden en afschuren dan nu met wasbenzine ofzo die druiper eraf vegen. Want in dat geval heb je weer een kale plek, en dat is lastiger mooi te krijgen dan het dofgeschuurde stukje. Ik zou dan wel de hele paravent weer heel licht opschuren en er nog een keer overheen 'nevelen'. En daarna laten drogen en blanke lak erover. Wordt vast heel mooi!!!

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
09-06-2011 19:33 #1319609 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic 1200
1200 schuurpapier met water kan je de plek glad schuren envervolgens met commandant 3 en vervolgens 4 kan je het weer glimmend poetsen

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 07:46 #1319671 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 1200 OK
Korrel 1200 met water is OK maar het bgebruik van commandant zou ik afraden, althans ik heb ooit toch wat lelijke plekken gehad op de 740 toen ik daar over heen lakte (ook na het schuren). Ik zou inderdaad de hele paravent na het wegschuren van de druipers, licht opschuren afnemen met wasbenzine en na droging het geheel nogmaals licht aflakken.
Succes en ik ben benieuwd!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 08:31 #1319675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blanke lak
De paravant is blauw gespoten, ik verander er niets meer aan; nu de blanke lak erop. (Nou ja,even deppen voor het spuiten..)
Zoals al eerder gezegd: de huidige paravant is bruin met roestgaten dus het is in elk geval een verbetering, een molshoop waar ik veel te lang tegenop gekeken heb om overheen te klimmen.
Het enige is, de lak, die volgens de bus parelmoer is, lijkt niet te glimmen. Ik hoop dat het met blanke lak zo ongeveer lijkt als de rest van de auto. Maar zo niet, dan herhaal ik de operatie gewoon. Uno moment dada ;)
Fijne dag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 12:12 #1319693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic A small step for you, a leap for me...
Verre van perfect, maar mee te leven ;) Ik zal een voor en na foto maken ;) Dan is in ieder geval de verbetering zichtbaar.
Ik wil het rooster vastzetten en heb een kitkoker tixophalt "wet seal & fix" Vochtwerende afdichtingskit die zelfs onder water hecht.Hamvraag is natuurlijk of dit ook onder een paravant hecht (rooster en die luchtbox) of moet ik andere halen.
Vanmiddag of morgen de buurman even vragen om me te helpen, dan ga ik het monteren. Tja, morgenavond komt mijn lief weer thuis, zou wel leuk zijn als het paravant er op zit...
En dan natuurlijk twee andere plekken: de motorkapneus en rond het LPG vul gat.
Bedankt voor meedenken en kennis delen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 12:32 #1319696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Specsheet

JP Elverding schreef : ... tixophalt "wet seal & fix" Vochtwerende afdichtingskit die zelfs onder water hecht.
Hamvraag is natuurlijk of dit ook onder een paravant hecht (rooster en die luchtbox) of moet ik andere halen.

Ik ken dat spul niet, maar afgaande op <a href=" busink-bbp.nl/documents/products/document_43.pdf " target="_blank">dit specsheet zal het wel bruikbaar zijn, mits je het niet al 10 jaar in de schuur hebt liggen (dat geldt trouwens voor alle kitten en lijmen).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 12:44 #1319698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitharding
Pieter,
op een andere sheet stond iets van 1-4 weken uitharden; dat lijkt me een probleem voor een rooster dat onder een paravant hangt en daarom ook mijn vraag. De koker is "geldig" tot 2013, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik ga straks maar naar de gereedschappenhandel, ik zal even kijken wat ze hebben.
Bedankt voor je reactie!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 15:37 #1319728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is bitumenhoudend
Volgens mij is Tixophalt zwart en hecht inderdaad ook onder water en op natte oppervlakte. Maar het is zwart en bevat bitumen. Dus zeer geschikt voor asfaltdaken en lek reparaties. Maar om de paravent mee vast te kitten zou ik Polymax nemen. Dat is een merknaam van Bison maar bij de ijzerwarenzaak of desnoods de Gamma weten wel wat je bedoelt als je dat wilt. Kun je ook in tubes kopen, inplaats van een spuitkoker waar je weer een pistool voor nodig hebt. Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 15:51 #1319731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah kijk
Zoveel verstand heb ik er niet van, maar dat Polymax zeker geschikt is kan ik wel beamen (had ik <a href="/node/38876#comment-206911" target="_blank">hier </a>ook al gezegd, trouwens)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC