Gezocht gril bevestiging en een gril vraagje...bevestiging gaat een nieuwe worden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben op zoek naar een plastic houder voor de gril: die waar de gril op rust, vlak boven de bumper. Het oog aan de bestuurderskant (als je voor de auto staat, kap open, rechtsonder) is helaas niet meer. Is er ergens van een sloopobject een dergelijke houder over? Ik hou me aanbevolen....
Het vraagje: Ik wil een turbogril in de verchroomde lijst van mijn huidige (chrome)gril plaatsen. Beiden zitten vast met plastic drukkers. Kan ik die ongestraft loshalen (dus zonder dat ze breken) of is een bezoekje aan de dealer noodzakelijk om een voorraadje losse drukkers te halen?

alvast dank,
PS: Bij de dealer kost het onderdeel €21,40 incl. btw, excl. clubkorting. Nu wachten tot de boot uit Zweden 'm meebrengt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ten eerste, de twee klemmen waarmee de grille vast zit kan je gewoon inknijpen en omhoog trekken, dit is in dit geval niet het beroemde volvo plastic!
Zo'n plaat die tegen de zijkant van je koplamp bevestigd moet worden zodat je weer twee ogen (onder en boven) hebt om je grille te monteren heb ik misschien nog wel liggen... zal vanavond even in de schuur kijken.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor je reactie.
De plaat die je beschrijft is inderdaad wat ik bedoel, zou mooi zijn..
Je eerste opmerking is niet helemaal raak. Een gril(le) heeft een middenstuk binnen een omlijsting. Het middenstuk is binnen de omlijsting vastgezet met plastic doordrukkkers, die dan niet teruggetrokken kunnen worden. Bij Skepp dus de wijze waarop het zwarte blokjes gedeelte vast zit in de chrome omlijsting.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik had het verkeerd gelezen en of begrepen, ik dacht dat je de klemmen bedoelde waarmee de complete grille vast zat aan het plastieken gedeelte, de 'ogen' zeg maar.
Ik ga straks even voor je kijken, maar kan nog niets beloven hoor!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb destijds ook zelf mijn chromen rand om de turbo grill gezet.
Erg gemakkelijk.
Vanaf de binnenkant druk je met een platte schroevendraaier de nokjes terug en als je dan met een puntige tang eraan trekt komt die zo uit de lijst.
Monteren is de omgekeerde volgorde. Dopjes erin drukken en nadrukken met de platte schroevendraaier.
15 minuten werk.
Succes ermee.
Groet,
Michiel

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een Chroomrand om een zwarte TurboGrille gezet, precies wat jouw plan in, toch?De splitpenachtige klemmetjes, waar er 8 van in het hele raamwerk zitten, kun je proberen van binnenuit naar buiten te drukken.Dat ging bij mij, bij 6 van de 8 goed.Omdat ik het in ieder geval van bovenaf netjes wilde hebben (dat zijn er 3 dacht ik) heb ik gewoon 8 nieuwe gehaald, kostten volgens mij nog geen halve euro incl btw.Als je toch 8 nieuwe hebt, kun je de klemmetjes gewoon lossnijden, scheelt je gepruts, want erg meegeven doet het niet.hans dus schreef : Beiden zitten vast met plastic drukkers. Kan ik die ongestraft loshalen (dus zonder dat ze breken) of is een bezoekje aan de dealer noodzakelijk om een voorraadje losse drukkers te halen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : Omdat ik het in ieder geval van bovenaf netjes wilde hebben (dat zijn er 3 dacht ik) heb ik gewoon 8 nieuwe gehaald, kostten volgens mij nog geen halve euro incl btw.Als je toch 8 nieuwe hebt, kun je de klemmetjes gewoon lossnijden, scheelt je gepruts, want erg meegeven doet het niet.
Kun je me een tip geven waar je die had gehaald? Dealer of doe-het-zelf-zaak ofzo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.nluigjes schreef : Kun je me een tip geven waar je die had gehaald? Dealer of doe-het-zelf-zaak ofzo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Actuele prijs melding na 23 maart.. Eerst even voor mn baas een weekje Praag doen met pubers...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tot mijn niet geringe verbazing én teleurstelling wist de dealer hier in Emmen te melden dat die pinnetjes niet meer leverbaar zijn.... De magazijnmeester zelf was minstens zo verbaasd. Iemand een ander idee ter bevestiging?