Weer terug met een Volvo 940 Sports Edition :-)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 13:17 #1110160
door V700 register
Weer terug met een Volvo 940 Sports Edition :-) is gemaakt door V700 register
Het is een poos geleden, maar na diverse uitstapjes (lease Skoda Octavia, en twee 850 T-5's) toch weer bij de 940 terecht gekomen. Op het 850 forum werden ze waarschijnlijk erg moe van mijn terugkerende nostalgische gedachtes aan de 940's die ik voorheen reed.
En nu dus vandaag een deal gesloten en een mooie, en vooral goede 940 SE turbo aangeschaft. Op LPG (G3) met Landi systeem waar ik zelf goede ervaringen mee heb. Automaat, elektrisch schuif-/kanteldak, andere chip (ca 190-200 pk). Leuke gimmick's als een Simons uitlaat, middenarmsteun met bekerhouders en opklapbaar hondenrek. Heel pak werkplaatsfacturen erbij van de afgelopen jaren. En voelt gewoon strak aan tijdens het rijden. Optisch is er wel wat op aan te merken hier en daar, maar technisch aantoonbaar goed. Cilinderkop vervangen. Turbo gereviseerd. Airco werkt. Kortom, ik denk dat ik heel blij ga worden van deze auto
Foto's volgen z.s.m.!
En nu dus vandaag een deal gesloten en een mooie, en vooral goede 940 SE turbo aangeschaft. Op LPG (G3) met Landi systeem waar ik zelf goede ervaringen mee heb. Automaat, elektrisch schuif-/kanteldak, andere chip (ca 190-200 pk). Leuke gimmick's als een Simons uitlaat, middenarmsteun met bekerhouders en opklapbaar hondenrek. Heel pak werkplaatsfacturen erbij van de afgelopen jaren. En voelt gewoon strak aan tijdens het rijden. Optisch is er wel wat op aan te merken hier en daar, maar technisch aantoonbaar goed. Cilinderkop vervangen. Turbo gereviseerd. Airco werkt. Kortom, ik denk dat ik heel blij ga worden van deze auto

Foto's volgen z.s.m.!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 14:29 #1463336
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic SE lager op z'n poten?
Klinkt goed! Die SE's staan iets lager op hun poten toch? Zit er ook verschil in qua demping met niet-SE's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 14:33 #1463337
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SE
Goede vraag. Ik dacht dat er fabrieks-af een sportonderstel op zit (alhoewel dat een relatief begrip is bij een 940, het voelde vooral heel comfortabel aan). De vorige eigenaar (of eigenlijk strikt genomen de huidige eigenaar) heeft achter verzwaarde veren gemonteerd en de achterkant ook iets omhoog gebracht vanwege de LPG-tank.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 15:32 #1463338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk, welkom terug :-)
Toch nieuwsgierig, wat beviel er niet aan de T5?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 18:50 #1463339
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lager?
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb ook een Sports Edition en die staat vooral aan de voorkant inderdaad lager. Verder heeft een SE een schuifdak, speciale Volvo strips op de dorpels, en niet als laatste: een LSD (Limited Slip Differential). Ik rijd de mijne met een MBC op 0.8 Bar, maar hij is handgeschakeld. Ik gebruik hem niet heel veel meer, dagelijks rijd ik een Toyota Hybride, en voor de lol de Porsche en Amazon Combi, maar elke keer dat ik de 940 pak, denk ik weer: wat een auto! Die gaat niet meer weg hier!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 18:56 #1463340
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Logo op de klep.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 19:23 #1463342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T-5
Ik heb de T-5 drie jaar lang zakelijk gereden. Fijne wagen, heb er zo'n 130.000 km bij gezet. Eerste jaar heel erg veel achterstallig onderhoud gedaan, tweede jaar redelijk zorgeloos kunnen rijden, en derde (en laatste) jaar weer echt vreselijk veel problemen. Naast tegenvallende terugkerende zaken. Ik overdrijf niet als ik met dat ding in goede tijden zo'n 2 maanden even probleemloos heb kunnen rijden, maar in de slechtere maanden soms wel een paar keer per maand naar de garage moest. Op een gegeven moment heb je dan geen goed gevoel meer bij zo'n auto, en mede omdat ik echt altijd heimwee naar die goede oude 940's heb gehad (de 940 SE is overigens nieuwer dan de 850 T-5, maar dat terzijde) nu deze stap gemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 19:27 #1463343
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SE
Mooi ding hoor! Die van mij haalt het qua uiterlijke staat niet bij jouw prachtige exemplaar. Maar goed om te weten wat SE nu precies inhoudt. Wat doet dat differentieel precies? Klinkt als een soort semi-sper differentieel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 20:29 #1463345
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankjewel voor de toelichting
Veel (zorgeloos) plezier met de SE!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2020 22:16 #1463348
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De 940 SE was een actiemodel
De 940 SE was een actiemodel uit 1992 en heeft geen relatie met de 940 Sports Edition uit 1997.
De 940 SE was voorzien van een 2.0 liter turbo motor van 155 pk en diverse luxe voorzieningen zoals electrische ramen voor, centrale vergrendeling en automatische gordelspanners. Een scan van de brochure is hier te <a href=" www.pscvdplas.com/s/B6ETaYqME64g7PuG ">downloaden
De 940 SE was voorzien van een 2.0 liter turbo motor van 155 pk en diverse luxe voorzieningen zoals electrische ramen voor, centrale vergrendeling en automatische gordelspanners. Een scan van de brochure is hier te <a href=" www.pscvdplas.com/s/B6ETaYqME64g7PuG ">downloaden
Moderators: Jerry Stam