Mogelijk nieuwe 940 rijder :-)

  • Hanzi 145
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-03-2018 20:13 #1107668 door Hanzi 145
Mogelijk nieuwe 940 rijder :-) is gemaakt door Hanzi 145
Hallo, eerst even kort voorstellen. Ik ben Hans en na 12 jaar Amazon '69 (van Noordkaap tot Sahara) en daarna 14 jaar 145 '71 als enige auto ben ik op zoek naar eens wat anders. Als er maar Volvo op staat... En dat is dan een ruim begrip, maar ik begin de toch wel wat ondergewaardeerde 940 steeds leuker te vinden.
En dan ga je op zoek op Marktplaats, en dan kom je bv onderstaande auto's tegen:

Volvo 940 2.3 Luxury-Line, youngtimer, uitmuntende staat dea
€ 4.900,00
link.marktplaats.nl/m1257273498?utm_sour...mpaign=socialbuttons

En deze:
Volvo 940 2.3 Luxury-Line NL Auto Dealerond. (bj 1997)
€ 3.999,00
link.marktplaats.nl/m1261867508?utm_sour...mpaign=socialbuttons

Of deze:
Volvo 940 2.3 IC 1997 Groen
€ 3.950,00
link.marktplaats.nl/m1263927421?utm_sour...mpaign=socialbuttons

En deze staat ook nog te koop:
Volvo 940 2.3IC B230FK Estate leer dakraam nieuwe APK 740
€ 3.100,00
link.marktplaats.nl/m1249080144?utm_sour...mpaign=socialbuttons

Kortom: paars, blauw, petrol of groen. Nr 1 en 4 met open dak. Nr 2 en 3 met mooiere wielen (persoonlijk natuurlijk). Nr 1 en 2 bij garage 3 en 4 particulier. De één met leer de ander stof...
De 3e (petrol) spreekt me t meest aan geloof ik (jammer genoeg geen open dak).
Tijd voor wat proefritjes.

Kent iemand deze auto's, is er al iemand naar wezen kijken?
Welke van deze 4 940's spreekt jullie t meeste aan en waarom? Waar specifiek op te letten bij aankoop?

Oh ja, iemand ervaring met volvoopgas.nl ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-03-2018 09:28 #1444577 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Even snel korte reactie
Bij de laatste is laatst volgens mij iemand wezen kijken.
Is van iemand geweest die hier (relatief nog maar kort) lid is geweest.

volvo700vereniging.nl/content/rf-fv-10

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2018 12:38 #1444589 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wielen zou ik een auto niet
Wielen zou ik een auto niet om laten staan: voor tussen de 200 en 500 euro heb je een keurige set originele velgen van een willekeurig type. Iemand anders gaat jouw wielen weer mooier vinden, dus die kan je ook weer verkopen.
Of je moet heel graag de originele 17 inch Polaris of de Eiker replica daarvan willen hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2018 15:17 #1444599 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inmiddels naar de
Inmiddels naar de advertenties gekeken.
In de eerste plaats: ondergewaardeerd? Ik denk, dat 20 jaar oude auto's met vier tot vijf keer de omtrek van de aardbol op de klok voor meer dan 10% van de nieuwprijs niet echt ondergewaarderd zijn...
Wel is en blijft een 940 natuurlijk een geweldige auto, zeker de luxe uitvoeringen uit de laatste jaren. Je hebt vier mooie voorbeelden gepost.
Nummer 2 en 3 hebben geen foto's geplaatst waarop je de buitenkant goed kunt beoordelen, maar voor alle vier geldt natuurlijk dat je ze moet gaan bekijken en berijden om een oordeel te vormen. Nummer vier is hier afgelopen maand eerder besproken, inclusief tips, aandachtspunten en het oordeel van degene die is wezen kijken.

Volvoopgas is een bekende verkoper van 940's. Iemand hier had er een auto gekocht en daar (afgelopen herfst?) uitgebreid verslag van gedaan. Ook dat is een lezenswaardig relaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2018 21:59 #1444630 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Lastiger keuze
Is zonder wagen zelf te zien een lastige keuze zien er zo op het eerste gezicht allemaal wel prima uit.
Volgens mij staat de 2e ook al geruime tijd te koop. Staat mij iets bij dat me deze afgelopen zomer ook te koop stond.

Wat Volvoopgas betreft heb daar zelf ook mijn eerste 940 gekocht. Was toen nog in z'n begin periode. Gekocht rond de zomer van 2016 en hem daar ook weer verkocht in de zomer van 2017. Tijdens de verkoop bepaalde afspraken gemaakt en toen was die net 2 dagen voor m'n vakantie "klaar". Dus hem daar laten staan en 1 week later opgehaald. Voordat ik langskwam om hem op te halen 2 dagen daarvoor gebeld hierover. Dus dacht dat die dan ondertussen zeker wel klaar zou zijn. Maar nope, was toen ik kwam nog bezig met dingen omzetten/repareren. En toen was die nog steeds niet helemaal klaar, maar geen grote gebreken. Banden zouden van voor naar achter gewisseld worden, inwendig en uitwendig reinigen.
Deze dingen heb ik later zelf gedaan en heb als compensatie onderdelen gekregen. Dus wel goed gekomen uiteindelijk.
Was rond die tijd nog eenmanszaak en liet al het mechanisme werk enzo bij garages doen. Maar tijdens de verkoop vertelde die dat die monteur in dienst heeft die nu voor hem het sleutel werk doet.
Hij werkt nu zoals ik het begreep met de optie om de wagen mee te nemen zoals die is en dan zo goed als geen garantie of de optie om hem helemaal op en top te laten maken en dan met garantie.
Conclusie; ja is een prima man alleen wel enigzins een chaoot die z'n afspraken soms niet direct nakomt maar het uiteindelijk wel oplost.

Reden van verkoop van de wagen was trouwens verlies/verbruik van koelvloeistof waar ik al een redelijk bedrag tegenaan had gegooid maar niet opgelost kreeg, maar dat had niks met volvoopgas te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2018 22:28 #1444632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderhoud
Wat ik weet van Volvoopgas is dat hij de auto's mechanisch nog steeds uitbesteed aan een garage boven in noord-holland en niet zelf doet(telefonisch medegedeeld door de man zelf in januari van dit jaar)

Het is en blijft een handelaar en elke 2dehandse auto kan wat mankeren wat bij verkoop niet bekend was(en daar valt uren over te discuteren...)

Zelf in januari mn 940 op G3 bij Volvo 940 specialist in Werkhoven gekocht,
En zeker een bezoekje waard, heeft er genoeg staan dus keuze genoeg,
Wel moet ik erbij vermelden dat het niet zo is vandaag proefrit+ koop sluiten en dan naar huis rijden er niet bij zit bij deze man, want naar eigen zeggen heeft hij te veel werk om ze allemaal klaar te hebben staan voor verkoop.
Wel een eerlijke man die de tijd neemt om rond te lopen met je en het absoluut niet mooier maakt dan ze zijn.

Mocht ik in de toekomst een andere nodig hebben dan is hij de eerste waar ik naar toe ga.

Op het moment heeft hij een knappe blauwe op MP staan, maar des gewenst is hij wel bereid om de auto naar wens te maken voor je.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hanzi 145
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-03-2018 15:43 #1444644 door Hanzi 145
Beantwoord door Hanzi 145 in topic Van die wielen klopt
Van die wielen klopt natuurlijk helemaal Willem; en desnoods gebruik je de minder mooie voor winterbanden.
Bedankt ook voor de overige reacties. Moet nog wel een bertje thuis raken in 940-land ;-)
Als ik tijd heb ga ik ook eens in Werkhoven kijken en praten.
Wordt vervolgd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hanzi 145
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-08-2018 10:22 #1448676 door Hanzi 145
Beantwoord door Hanzi 145 in topic LPT of HPT
Na een prima zomervakantie met de 145 toch weer verder aan het kijken.
Veruit de meeste 940's zijn LPT maar ik kom nu ook een HPT tegen. Dat die een hogere turbodruk heeft en 30pk extra is me duidelijk. Maar is die hogere turbodruk slechts een instelling of zijn er ook verschillen qua onderdelen etc?
En wat is beter/betrouwbaarder LPT of HPT (naast die prettige 30pk extra)?
Ligt het benzineverbruik van een HPT nog hoger dan van een LPT?
Ik wacht jullie reacties weer met belangstelling af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-08-2018 11:45 #1448683 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic LPT en HPT zijn identiek tot
LPT en HPT zijn identiek tot aan het laatste boutje en moertje.
Met als enige uitzondering de turbodruk.

De LPT is zéér eenvoudig om te toveren naar een HPT met een Manual Boost Controller (MBC) van ongeveer 30,-


Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2018 11:47 #1448684 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Benzineverbruik ligt an je
Benzineverbruik ligt an je rechtervoet: gebruik je die 30 pk extra, dan is het verbruik hoger. gebruik je ze niet, dan is het gelijk.
De LPT en HPT zijn vrijwel gelijk, maar bouwjaar-afhankelijk kan de LPT een kleinere turbo hebben, en kunnen de oliesproeiers voor de zuigerbodems (die de HPT altijd heeft) ontbreken. Vrij veel LPT's worden dmv een boostcontroller naar dezelfde specs als een HPT gebracht: meestal gaat dat goed. Soms kost het een koppakking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD