MacToob en zijn 940 Estate stellen zich voor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2015 11:43 #1104536 door V700 register
MacToob en zijn 940 Estate stellen zich voor is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,

na een maandje rondkijken stellen wij ons even voor!
Ik ben Tobias en ik ben getrouwd met mijn lieve vrouw Caroline. We hebben een dochtertje van 17 maanden en 3 katten.

Sinds 29 augustus rijden wij een Volvo 940 2.3lpt Estate op LPG-G3, een blauwe Limited Edition op Auriga velgen als ik het goed heb begrepen. De kilometerstand bij aanschaf was 386066km.
Deze auto is in beeld gekomen na een rampzalig jaar met een V50 1.6D. Deze auto heeft ons in dat jaar (naast de aanschaf) zoveel gekost dat we hem met liefde de deur uit hebben gedaan. Een korte beschrijving van de ellende: distributie na ratelen vervangen, achterklepslot kapot, turbo twee keer kapot.

Nu een echte Volvo dus! De eerste ervaringen zijn top, veel ruimte, veel souplesse en veel rust. En...geen problemen. In het begin liep hij wat onregelmatig op LPG maar dat is met een nieuwe injector keurig opgelost.
Het is niet de mooiste 940, hij is van een pottenbakker geweest dus het interieur vergde enig schoonmaakwerk en hij kan een mooie uitgebreide poets-/polijstbeurt gebruiken. Als iemand daar nog een leuk adresje voor weet omgeving Groningen...

In de anderhalve maand dat we hem hebben zijn we inmiddels 7000km verder. Eigenlijk zonder enig probleem. Iets nieuws voor mij, gezien er altijd wat met mijn auto's is. Dit is mijn 17e auto...

Ik hoop dat ik op termijn wat kan bijdragen aan dit forum, de schat aan kennis is al enorm dus daar maak ik graag gebruik van.

Foto's van de Volvo volgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2015 12:14 #1422655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Ook in Scheemda trouwens, waar multi24 auto's schoonmaakt. Kost niet al te veel en ik heb hun werk gezien aan een renault master.
Dus als je daar in de buurt woont is het de moeite waard om er eens langs te gaan.
En veel plezier met je echte volvo!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2015 18:39 #1422664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi welkom...
Fijn dat je nu een echte Volvo rijd.
Veel plezier ermee.

Groet Marcel

"de GroeneDraak"
744 "91 aut.olivegreen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2015 09:04 #1422747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom. Heb een ongeveer
Welkom. Heb een ongeveer gelijke ervaaring met een S60 die nu vervangen is door een 940. Heerlijk...

Veel plezier ermee, enneh, die foto's willen we echt wel zien hoor :)

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2015 17:48 #1422762 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Welkom hier...
Welkom hier...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2016 14:41 #1426509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
Nou, hier dan maar eens een update!

Ik ben van plan wat actiever te worden op het forum, daartoe ook maar mijn lidmaatschap inschrijving opgestuurd.

De 940 loopt nog als een tiet en we zijn inmiddels een flink aantal km verder. Begonnen in september op 386.066km en nu 406.000km. Ik ben echt gek op de auto geworden, al heeft ze me inmiddels wel een keer laten staan.

Dat was op een koude zaterdag in december, in een parkeergarage... Ik was met mijn dochtertje (toen 1,5) de kerstinkopen aan het doen en op de terugweg wilde de 940 niet meer aanslaan. Startmotor deed 't, maar hij sloeg meteen weer af. De ANWB gebeld en mijn vrouw, die aan het werk was. Het vroor, dus ik wilde ondanks de parkeergarage niet met de kleine een uur moeten wachten.
Anderhalf uur later was de beste heer er en hij heeft na wat proberen de conclusie getrokken dat de auto geen benzine kreeg. Tot mijn grote verbazing bood hij aan om me naar mijn garage te slepen, aan de andere kant van de stad!
Dat is dan ook weer een mooie ervaring, met zo'n slee zonder stuur- en rembekrachtiging door de stad te glijden...

Bij de garage aangekomen afscheid genomen en wat wil het geluk; de zoon van de garagehouder rijdt langs in zijn S60 en vraagt wat ik hier dan doe. Ik het uitgelegd en hij heeft me thuis afgezet. Wat zo'n dag dan met je humeur kan doen zeg! Er zijn mensen die je willen helpen!

Verder gaat het goed met de auto op een haperende lpg-injector hier en daar na. Jammer dat die dingen zo duur zijn, anders had ik ze gewoon allemaal vervangen. Ik heb zo het vermoeden dat ze om de beurt gaan gezien er in oktober één is vervangen en het gestotter nu weer van voor af aan begint. Het is geen ramp, maar wel irritant.

Ergens de komende tijd zou ik graag eens langskomen op een sleuteldag om te kijken wat jullie van mijn auto vinden! Of ze zich een beetje gedraagt enzo :D

Dus nogmaals, erg blij met de beslissing om deze auto te kopen, alleen al het feit dat een beurt de helft kost van die van de V50 vind ik fantastisch!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2016 17:42 #1426511 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat komt mooi uit. Op 19
Dat komt mooi uit. Op 19 maart is er een sleuteldag in Friesland. Ook Groningers zijn welkom in Friesland. Is altijd gezellig in Langezwaag.

In Groningen is de Combigarage een goed adresje voor onderhoud.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2016 18:02 #1426512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de tip! Al moet ik
Dank voor de tip! Al moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn huidige garage: Kiers in Groningen.

Foto's heb ik inmiddels gemaakt, maar deze uploaden vanaf mijn telefoon wil niet helaas. Komt als ik thuis ben!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2016 18:15 #1426513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic https://flic.kr/p/E555Go

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2016 19:19 #1426515 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooie auto! Sjieke kleur en
Mooie auto! Sjieke kleur en prachtige velgen en natuurlijk lekker leer.
Veel plezier met je limo.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC