Volvo 960 komt tot leven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2015 21:05 #1104014 door V700 register
Volvo 960 komt tot leven is gemaakt door V700 register
Dat voelt goed! Vorige week bij Schmidt Gemert mijn Volvo 960 Estate kunnen ophalen, met slechts 32.700 km op de teller! Wat een voorrecht om deze prachtige wagen zijn tweede leven in te rijden. Genieten van de zoem van de 6 cilinder en blij verrast door de prima prestaties op LPG. Wat dat betreft weer een vooroordeel de wereld uit. Het plezier van het afrekenen na het tanken is onbetaalbaar....(figuurlijk dan).

Jarenlang heb ik dankzij mijn werkgever nieuwe Volvo's kunnen rijden. Te beginnen met een Volvo V40 uit 2003, daarna V70-s van respectievelijk 2005, 2007 en 2012. Doordat ik vorig jaar mijn baan verloor, zat de luxe van een Volvo er niet in. Inmiddels als zzp-er weer behoorlijk aan de gang en het Volvo-gen ging weer flink kriebelen. Maar de portemonnee liet geen nieuwe toe, dus maanden lang heb ik gezocht naar mooie gebruikte exemplaren met niet teveel kilometers. Op de een of andere manier wilde de zoektocht naar een aansprekende V70 niet lukken. Tot mijn vrouw de geweldige ingeving had om eens te speuren naar zo'n mooi gebruikt 'vierkant' exemplaar. Dat was een schot in de roos. Want zo'n statige 960 of V90 sprak al jaren tot de verbeelding. Tot mijn verrassing bleek er nog redelijk wat keus tussen de 150.000 en 200.000 km, en dat vind ik voor dit type auto acceptabel. Maar wat ik niet had verwacht, was dat er ook een exemplaar tussen stond met een vrijwel maagdelijke kilometerstand: nog geen 33.000 km!? Een origineel Nederlandse auto afkomstig uit een erfenis. Mijn twijfels werden weggenomen tijdens mijn bezoek aan Schmidt in Gemert. De auto verkeert in prima staat en de schade door stilstand is door deze vakgarage professioneel hersteld.

Al met al hoefde ik na de proefrit niet lang na te denken. Zet er maar een gastank in en dan ga ik met mijn gezin bestaande uit vrouw, drie opgroeiende jongens en twee honden enorm van deze auto genieten. De 960 staat nu een week voor ons huis en ik kan mijn ogen er niet vanaf houden. Zo bouwen ze nu niet meer...... En dat rijden: de eerste 1.200 km zitten erop en dat is een feest. Zo min mogelijk radio, gewoon genieten van het motorgeluid. Ik verwacht dat er nog vele fijne kilometers gemaakt gaan worden en reken maar dat ik bij clubevents met deze fraaie Estate ga pronken. Graag tot ziens!

Teus Baars

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2015 21:12 #1419380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom! wel kom!
Ik zie dat je totaal en volledig om bent...
Prachtig!
Kom gauw een keer meedoen bij een evenement

Ik ben trouwens ook benieuwd aar de foto's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2015 21:27 #1419381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van harte gefeliciteerd Teus
Van harte gefeliciteerd Teus veel plezier ermee !

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2015 22:33 #1419386 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Gefeliciteerd.
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst. Daar ga je veel kilometers van genieten. Zelf rijd ik alweer sinds 2012 een S90. De eerste was handgeschakeld. Heb ik in 3 jaar ruim 100000 km mee gereden. Mijn huidige S90 is een 3.0 met automaat. Op 5 juli a.s. 10 jaar in mijn bezit. Op gas ( dampgasinstallatie van OMVL). Inmiddels heb ik daarmee 150000 km gereden en met 281000 km op de klok nog goed voor vele kilometers. En genieten doe ik nog steeds van iedere kilometer. Net als genieten van de mooie klassieke vorm. Die is tijdloos en is en blijft prachtig. Met nog twee jaar tussendoor een S80 D5 ( de S90 heb ik toen bewust niet ingeruild) koos ik toch weer voor de S90. Als je de auto goed onderhoudt, zowel optisch als technisch, dan heb je (bijna) een auto voor het leven. Ik rijd nu niet meer zoveel als vroeger en een deel van mijn woon-werkverkeer doe ik met een modern klein autootje maar zomer en winter rijd ik de grotere afstanden met mijn ouwe trouwe Volvo en hoop dat nog vele jaren te kunnen blijven doen.
Ook ik heb drie zoons die inmiddels volwassen zijn en die zijn allemaal erg gehecht aan de Volvo en kunnen zich niet voorstellen dat pa de stoere zespitter ooit nog voor iets anders om zal ruilen.
Ik wens jou en je gezin heel veel fijne en veilige kilometers toe. De auto heb ik bij Carlo in Gemert gezien. Een pracht exemplaar. Hopelijk zien we elkaar eens tijdens een evenement binnenkort.

Groeten, Jan.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2015 23:29 #1419390 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ambassador Line
Heel erg gefeliciteerd met deze prachtige 960
Ongelofelijk, 32.700 km!!
Respect voor Carlo dat hij deze auto weer heeft weten te vinden
Foto's staan nog op de website van Carlo: www.schmidt-gemert.nl/dealer/occasions/volvo-960-25-estate
Zo te zien is dit een Ambassador line. Kostte in 1995 Fl 77.1000 + Fl 13.250 voor de line.
Als je mij een pm stuurt met je email adres stuur ik je de brochure.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2015 07:33 #1419391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede keus
Hele goede keus zo een fraaie station. Ook ik rijd inmiddels al wat jaren met 960/V90/S90 en verbaas me er soms nog over dat die dingen zo fijn rijden.
Heb recent weer een S90 aangeschaft met weinig kilometers, en inmiddels ook gas in laten bouwen. Is in dit geval ook een blijvertje, en ga ik lekker oprijden.
Soms wel zonde om de goede exemplaren op te rijden, want ze worden toch wel zeldzaam inmiddels, maar soms moet je keuzes maken.

Veel plezier met je auto, en zien hem graag op een club evenement.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2015 08:12 #1419392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
Met voorzichtig oprijden terwijl je m goed onderhoudt om er zo lang mogelijk mee te kunnen doen heb je er toch meer plezier van dan wanneer je m alleen maar in de schuur laat staan? Daar gaan ze toch ook van achteruit.

Veel plezier ermee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2015 14:24 #1419395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruim 20x zoveel kilometers
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik rijd zelf ook een 960 2.5 liter Estate Ambassador line uit 1995, die van mij heeft letterlijk ruim meer dan 20x zoveel kilometers gemaakt als die van jou.
Mijn advies zou zijn om alles even goed in de gaten te houden onder de motorkap nu je er veel mee gaat rijden ineens. Ook al is de km stand extreem laag, hij is wel 20 jaar oud natuurlijk en sommige rubber onderdelen zijn dan toch een beetje onvoorspelbaar te noemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2015 14:44 #1419396 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Email adres
Dag Piet,

Mijn emailadres is baarst@live.nl

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

Teus Baars

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2015 21:28 #1419398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FOTOOOOOSSSSSSS !!!!
FOTOOOOOSSSSSSS !!!!
Gr. Joop :-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC