Tellerbak VDO Volvo 740GL 1984
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 19:09 #1109047
door V700 register
Tellerbak VDO Volvo 740GL 1984 is gemaakt door V700 register
Dag, ik heb een volvo 740 GL uit 1984 en daarvan mist de tellerbak en is in de kabels naar de stekkers geknipt. Nu heb ik dit zo veel mogelijk hersteld, maar weet ik niet precies hoe de resterende stekkers aangesloten moeten worden. Heeft iemand misschien fotos van hoe en waar die resterende kabels (oa een zwarte 12v kabel, 2 witte en 1 rood witte kabel die met elkaar verbonden zijn aangesloten moeten worden? Bvd. Mvg. Van ‘t Klooster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2019 09:50 #1456078
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic De vraag is even of het model
De vraag is even of het model of bouwjaar 1984 is ivm wisselende kleurtjes....
Ik trouwens denk dat je beter geholpen bent met een bedradingsschema dan een paar foto's.
Ik trouwens denk dat je beter geholpen bent met een bedradingsschema dan een paar foto's.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2019 21:07 #1456083
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een foto van welke draden
Een foto van welke draden waar zitten zou wel helpen. Een bedradingsschema helpt minder omdat ik de grote stekkers wel goed heb zitten maar een paar losse stekkers niet
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2019 22:28 #1456084
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat zullen de draadjes zijn
met of een klein schuifstekkertje die her en der achterop de tellerbak geprikt moeten worden.
Of die driepolige die onderop gaat met dat klemmetje erop.
Jouw vraag is dus welke kleurtjes moeten waar ?
Of die driepolige die onderop gaat met dat klemmetje erop.
Jouw vraag is dus welke kleurtjes moeten waar ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2019 23:34 #1456085
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies. De schuifstekkers
Precies. De schuifstekkers spreken wel voor zich en heb ik al herstelt, maar de losse draden die her en der in de tellerbak worden geprikt weer ik de bestemming niet van omdat de originele stekker er af is geknipt. Ik heb bijvoorbeeld een 2 witte en 1 rood witte draad die voorheen met zn 3en verbonden waren, maar ik weet niet waar ik ze aan moet sluiten op de tellerbak. Ook hangt er los een groene draad met een massastekkertje eraan, een zwarte draad waar geen stroom op lijkt te staan, een zwarte draad waar 12v op staat bij het draaien van het slot in de 1e en 2e positie. Mijn vraag is: waar moet ik ze aansluiten achterop de tellerbak.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2019 23:48 #1456086
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik heb het antwoord alleen
als ik mijn tellerbak lostrek.
Heb die stekkertjes er ook wel eens afgehad en weer teruggeprikt. Maar welke kleur nou waar ging ??
Mijn Volvo 740's uit 88 ( Wel VDO ) en uit 86 ( Yazaki teller dus niet zinnig in dit verband).
En dikke kans zoals iemand ook al zei dat het per modeljaar kan variëren.
Jij hebt echt een hele vroege 740. Dikke kans de kleuren 4 jaar later anders zijn.
Misschien kan je erachter komen als je weet welke functies ze aansturen.
Meen dat brandstofmeter en km teller buiten de multi stekkers zitten.
Misschien draden doormeten vanaf je km teller signaalgever of van je brandstofvlotter om vast te stellen wat wat is.
Maar een schema zal je ook zeker helpen denk ik.
Heb die stekkertjes er ook wel eens afgehad en weer teruggeprikt. Maar welke kleur nou waar ging ??
Mijn Volvo 740's uit 88 ( Wel VDO ) en uit 86 ( Yazaki teller dus niet zinnig in dit verband).
En dikke kans zoals iemand ook al zei dat het per modeljaar kan variëren.
Jij hebt echt een hele vroege 740. Dikke kans de kleuren 4 jaar later anders zijn.
Misschien kan je erachter komen als je weet welke functies ze aansturen.
Meen dat brandstofmeter en km teller buiten de multi stekkers zitten.
Misschien draden doormeten vanaf je km teller signaalgever of van je brandstofvlotter om vast te stellen wat wat is.
Maar een schema zal je ook zeker helpen denk ik.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2019 08:12 #1456088
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Schema 85
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...s/VOLVO_740_1985.pdf
Mitchell schema
Als de kleuren van de grote connectoren kloppen dan heb je er misschien wat aan.
Mitchell schema
Als de kleuren van de grote connectoren kloppen dan heb je er misschien wat aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2019 10:14 #1456089
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofmeter zit via de
Brandstofmeter zit via de grote stekkers want die functioneerde toen ik de tellerbak gedeeltelijk aansloot. Ik heb inderdaad een vroege 740 en heb al gezien dat sommige kleuren enigszins afwijken van de latere. Daarom stel ik mijn vraag ook in de hoop dat er mensen zijn die ook een vroege hebben en weten waar deze kabels aangesloten moeten worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2019 10:14 #1456090
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofmeter zit via de
Brandstofmeter zit via de grote stekkers want die functioneerde toen ik de tellerbak gedeeltelijk aansloot. Ik heb inderdaad een vroege 740 en heb al gezien dat sommige kleuren enigszins afwijken van de latere. Daarom stel ik mijn vraag ook in de hoop dat er mensen zijn die ook een vroege hebben en weten waar deze kabels aangesloten moeten worden.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2019 12:30 #1456091
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic back to basics
De 3 niet aansluiten en kijken welke functie van de tellerbak je mist.
Je hebt dan de indicatie waar de losse draad naar toe kan gaan en kunt dat controleren.
Op de printplaat de sporen vanaf het betreffende component volgen en kijken naar welke aansluiting deze loopt.
Je hebt dan de indicatie waar de losse draad naar toe kan gaan en kunt dat controleren.
Op de printplaat de sporen vanaf het betreffende component volgen en kijken naar welke aansluiting deze loopt.
Moderators: Jerry Stam