- Berichten: 5
startproblemen 960 GUARD system
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 13:11 #1109046
door Bas Walhof
startproblemen 960 GUARD system is gemaakt door Bas Walhof
Hallo,
ik heb de laatste tijd startproblemen met mijn 960 en vermoed dat het ligt aan het alarmsysteem.
heb al veel gelezen over het verwijderen van het 210-211 relais en het verbinden van 50e 50f.
Maar ik heb wel een relais 2010-211 met 3 stekkers en een spaghetti aan draden.
Ik zie dus niet een 210-211 relais in een relais voet waar ik vervolgens 50e 50f met elkaar kan verbinden ???
Zie foto's.
Wie o wie heeft de oplossing?
Alvast bedankt.
ik heb de laatste tijd startproblemen met mijn 960 en vermoed dat het ligt aan het alarmsysteem.
heb al veel gelezen over het verwijderen van het 210-211 relais en het verbinden van 50e 50f.
Maar ik heb wel een relais 2010-211 met 3 stekkers en een spaghetti aan draden.
Ik zie dus niet een 210-211 relais in een relais voet waar ik vervolgens 50e 50f met elkaar kan verbinden ???
Zie foto's.
Wie o wie heeft de oplossing?
Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 13:42 #1456055
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Uitbouwen.
Systeem (laten) uitbouwen. Wil ik ook wel voor je doen. Dan een goed aftermarket systeem erin voor CV met een afstandsbediening en veel plezier hebben voor de komende jaaren.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 14:10 #1456056
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Guard
Onderbreekt alleen de stroom naar de startmotor.
Draait je startmotor wel rond dan ligt het niet aan guard.
Je ziet de relaisvoet op de foto. Deze correspondeert met het schema.
50e-f draden eraf knippen en aan elkaar knopen.
Dan behoud je de overige guard functies.
Draait je startmotor wel rond dan ligt het niet aan guard.
Je ziet de relaisvoet op de foto. Deze correspondeert met het schema.
50e-f draden eraf knippen en aan elkaar knopen.
Dan behoud je de overige guard functies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
11-08-2019 15:14 #1456058
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic dank voor
je aanbod. Zal ik onthouden en t.z.t. wellicht gebruik van maken. Eerst moet ie maar weer eens normaal gaan starten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
11-08-2019 15:18 #1456057
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic schema?
startmotor draait niet rond en met hulpaccu start ie meteen.
wat is de relaisvoet dan?
Zijn dat de twee stekkers aan de ene kant van het relais, dus niet de groene stekker?
Weet je de kleurcode van 50e en 50f?
let wel ik heb geen verstand van auto electronica dus je moet wel heel duidelijk zijn voor mij.
dus waar zie jij de relaisvoet?
als dit een deel is van het relais 210-211 welk deel is dat dan?
wat moet ik doen met relais 210-211? welke stekker van de drie mag/moet eruit?
waar zit 50e 50f?
wat is de relaisvoet dan?
Zijn dat de twee stekkers aan de ene kant van het relais, dus niet de groene stekker?
Weet je de kleurcode van 50e en 50f?
let wel ik heb geen verstand van auto electronica dus je moet wel heel duidelijk zijn voor mij.
dus waar zie jij de relaisvoet?
als dit een deel is van het relais 210-211 welk deel is dat dan?
wat moet ik doen met relais 210-211? welke stekker van de drie mag/moet eruit?
waar zit 50e 50f?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 15:40 #1456059
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh?
Als hij met een hulpaccu wel wil starten, dan zou je toch bijna zeggen dat het aan de eigen accu ligt?
Mogelijk zit een accupool niet goed vast of is er ergens anders een verbinding zwak?
Zit alles op de startmotor goed vast?
Een hulpaccu omzeilt geen startonderbreker of zo.
Succes,
Ton.
Mogelijk zit een accupool niet goed vast of is er ergens anders een verbinding zwak?
Zit alles op de startmotor goed vast?
Een hulpaccu omzeilt geen startonderbreker of zo.
Succes,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
11-08-2019 15:48 #1456060
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic dat denk ik ook maar
volgens mij zorgt "iets" van het Guard systeem voor een lekstroom waardoor de accuspanning net te laag is om te starten.
de accu is misschien een half jaar oud.
de accu is misschien een half jaar oud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 16:14 #1456061
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Op die manier, ik had begrepen dat de motor af en toe wel en af en toe niet wilde starten.
Dan kan ik melden dat ik eigenlijk dezelfde ervaring heb gehad, ook ik ben door Gerben geholpen in de vorm van de boel uitbouwen en een after markt central lock systeem in te bouwen.
Groeten,
Ton.
Dan kan ik melden dat ik eigenlijk dezelfde ervaring heb gehad, ook ik ben door Gerben geholpen in de vorm van de boel uitbouwen en een after markt central lock systeem in te bouwen.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 18:09 #1456063
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Relaisvoet
Zijn de twee grote stekkers samen.
Ik denk dat dit een oudere 960 is. Bij de 940 van begin 90er jaren liggen de twee stekkers ook los onder de dash.
volvo700vereniging.nl/node/51334
Hierin staat een schema van de relaisvoet. Je laat het guardalarm eruit en verbindt 50e en f midden in een van de grote stekkers. Aan het profiel kun je zien welke.
Controleer ook de laadspanning van je dynamo. Is die te laag, met alles uit toch wel bijna 14v bij lopende motor, zet er dan een nieuwe spanningsregelaar in.
Ik denk dat dit een oudere 960 is. Bij de 940 van begin 90er jaren liggen de twee stekkers ook los onder de dash.
volvo700vereniging.nl/node/51334
Hierin staat een schema van de relaisvoet. Je laat het guardalarm eruit en verbindt 50e en f midden in een van de grote stekkers. Aan het profiel kun je zien welke.
Controleer ook de laadspanning van je dynamo. Is die te laag, met alles uit toch wel bijna 14v bij lopende motor, zet er dan een nieuwe spanningsregelaar in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
11-08-2019 19:00 #1456064
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic Superrrrrr
Draadje erin en starten en meteen lopen !! Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Heel erg bedankt. Morgen moet ie namelijk voor de APK !
( deze is overigens van sept 1993)
Heel erg bedankt. Morgen moet ie namelijk voor de APK !
( deze is overigens van sept 1993)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam