Booster of snelstart systeem
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2019 22:48 #1109040
door Bas Walhof
Booster of snelstart systeem is gemaakt door Bas Walhof
Hallo,
Ik ben van plan een starthulp te kopen, ook wel eens booster genoemd,
Heeft iemand ervaring met merk en/of capaciteit?
Prijsindicatie ook?
Groet, Bas
Ik ben van plan een starthulp te kopen, ook wel eens booster genoemd,
Heeft iemand ervaring met merk en/of capaciteit?
Prijsindicatie ook?
Groet, Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2019 02:12 #1456013
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Bas
Hallo Bas
Zelf heb ik een Ultrabatt Ultrabooster+ en daar heb ik <a href="/algemeen-techniek/welke-starthulp-jumpstarter">hier</a> al wat over geschreven.
groetjes
Mathy
Zelf heb ik een Ultrabatt Ultrabooster+ en daar heb ik <a href="/algemeen-techniek/welke-starthulp-jumpstarter">hier</a> al wat over geschreven.
groetjes
Mathy
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2019 18:23 #1456027
door Peter Beezemer
Welke een goede is weet ik niet.
Ook niet of ze allemaal met een supercapacitor werken.
Maar ik zou voor zo eentje gaan.
De werking is erop gebaseerd dat een condensator heel snel geladen kan worden maar zijn spanning niet lang vasthoud. Voor starthulp hoeft dat ook niet.
Een autoaccu laad juist langzaam maar kan de spanning wel lang vasthouden ( als de accu op zich in orde is)
Het aardige is dat je zo'n supercapacitor booster aan de accu hangt die niet meer in staat is de auto te starten en je de condensator laad met het beetje stroom dat nog in de accu zit. Door de snelle wijze van opslaan en afgeven van de stroom middels een condensator kan je na 10 minuten je auto starten.
Je hoeft dus niet eens een stopcontact te hebben en de vraag hoelang zo'n ding in het dashboardkastje ongebruikt kan liggen is minder relevant.
Het flmpje legt het uit.
Heeft je eigen autoaccu echt te weinig pit meer dan is de supercapacitor booster ook op een andere wijze te laden. Aan een andere auto of stopcontact.
En dat is in een paar minuten gepiept.
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hier wat uitleg
Welke een goede is weet ik niet.
Ook niet of ze allemaal met een supercapacitor werken.
Maar ik zou voor zo eentje gaan.
De werking is erop gebaseerd dat een condensator heel snel geladen kan worden maar zijn spanning niet lang vasthoud. Voor starthulp hoeft dat ook niet.
Een autoaccu laad juist langzaam maar kan de spanning wel lang vasthouden ( als de accu op zich in orde is)
Het aardige is dat je zo'n supercapacitor booster aan de accu hangt die niet meer in staat is de auto te starten en je de condensator laad met het beetje stroom dat nog in de accu zit. Door de snelle wijze van opslaan en afgeven van de stroom middels een condensator kan je na 10 minuten je auto starten.
Je hoeft dus niet eens een stopcontact te hebben en de vraag hoelang zo'n ding in het dashboardkastje ongebruikt kan liggen is minder relevant.
Het flmpje legt het uit.
Heeft je eigen autoaccu echt te weinig pit meer dan is de supercapacitor booster ook op een andere wijze te laden. Aan een andere auto of stopcontact.
En dat is in een paar minuten gepiept.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2019 18:41 #1456028
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Deze
Wellicht ?
www.amazon.com/autowit-Portable-Batteryl...a-Safe/dp/B07F8MJW8W
Nog over de CCA.
Heb laatst een wat uitgebreidere accu/laadsysteem tester gekocht die ook de CCA kan meten.
Beide 740's gedaan hier.
1 heeft voor de afgelopen winter een nieuwe accu gekregen, 580 CCA staat erop. Die meette 605 CCA , dus beter dan nieuw.
de andere heeft een accu die er al in zat toen ik de auto kocht in 2014, geen idee hoe oud die accu is , die heb ik op 290 CCA gemeten, op de sticker op de accu staat 540 CCA opgegeven. En die auto start gewoon vlot met die 290 CCA.
Een 960 is wel een drieliter maar of ie ook zwaarder rondgaat is de vraag.
Hoe meer cilinders hoe meer de compressie verdeelt is over kleinere cilinders.
Ik zou me geen zorgen maken over slechts 300 CCA.
www.amazon.com/autowit-Portable-Batteryl...a-Safe/dp/B07F8MJW8W
Nog over de CCA.
Heb laatst een wat uitgebreidere accu/laadsysteem tester gekocht die ook de CCA kan meten.
Beide 740's gedaan hier.
1 heeft voor de afgelopen winter een nieuwe accu gekregen, 580 CCA staat erop. Die meette 605 CCA , dus beter dan nieuw.
de andere heeft een accu die er al in zat toen ik de auto kocht in 2014, geen idee hoe oud die accu is , die heb ik op 290 CCA gemeten, op de sticker op de accu staat 540 CCA opgegeven. En die auto start gewoon vlot met die 290 CCA.
Een 960 is wel een drieliter maar of ie ook zwaarder rondgaat is de vraag.
Hoe meer cilinders hoe meer de compressie verdeelt is over kleinere cilinders.
Ik zou me geen zorgen maken over slechts 300 CCA.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2019 12:59 #1456044
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic En dan heb je nog...
Een acculader is een goede oplossing, daarmee kun je alleen laden, dus kost meer tijd.
Een andere goede methode is met startkabels en een andere wagen. Eerst de pluskabel aansluiten en dan de minkabel, bij draaiende motor! Wel oppassen bij sommige canbuswagens.
Bij loshalen eerst de minkabel, dan de plus. Dan heb je het minste kans op kortsluiting.
Een andere goede methode is met startkabels en een andere wagen. Eerst de pluskabel aansluiten en dan de minkabel, bij draaiende motor! Wel oppassen bij sommige canbuswagens.
Bij loshalen eerst de minkabel, dan de plus. Dan heb je het minste kans op kortsluiting.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2019 17:23 #1456048
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ja
Nadeel is dat je een andere auto nodig hebt.
Kabels aansluiten bij draaiende motor ? Vanwaar ?
Kabels aansluiten bij draaiende motor ? Vanwaar ?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2019 17:51 #1456050
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Bas.
Mocht het een lekstroom ding zijn dan kan je nog overwegen om zo'n accuklem te monten op de - pool met zo'n schroefknop erop.
www.vocor.nl/76-large_default/accu-klem-hoofdschakelaar.jpg
Dan draai je die na een rit los. En je accu is ontkoppeld en zal dus niet leeglopen door een lekstroom.
De accuklem blijft wel op de accupool zitten , Met die draaiknop verbreek je het circuit alleen.
Dus gereedschap is niet nodig.
Of je nu na een rit onder de motorkap even die knop losdraait of bij de aanvang van de volgende rit met een starthulp aan de slag moet ? in beide gevallen zal je onder de motorkap moeten duiken.
Een starthulp aansluiten is meer werk en zo'n ding kost meer geld.
En een accu die steeds leegloopt en starthulp nodig heeft wordt ook niet beter van elke keer te ver ontladen. Dan is ie echt wel sneller stuk en helpt geen enkele starthulp meer.
T is een andere gedachtengang, wellicht heb je er wat aan.
www.vocor.nl/76-large_default/accu-klem-hoofdschakelaar.jpg
Dan draai je die na een rit los. En je accu is ontkoppeld en zal dus niet leeglopen door een lekstroom.
De accuklem blijft wel op de accupool zitten , Met die draaiknop verbreek je het circuit alleen.
Dus gereedschap is niet nodig.
Of je nu na een rit onder de motorkap even die knop losdraait of bij de aanvang van de volgende rit met een starthulp aan de slag moet ? in beide gevallen zal je onder de motorkap moeten duiken.
Een starthulp aansluiten is meer werk en zo'n ding kost meer geld.
En een accu die steeds leegloopt en starthulp nodig heeft wordt ook niet beter van elke keer te ver ontladen. Dan is ie echt wel sneller stuk en helpt geen enkele starthulp meer.
T is een andere gedachtengang, wellicht heb je er wat aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 12:48 #1456054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor als je alleen starthulp nodig hebt
Ik heb de Mister Safe () al een tijdje. Deze is zo nu en dan in de aanbieding bij de Lidl of zo'n winkel.
Ik lach me rot met dat ding. Een volledig lege V90 3.0 krijg je ermee aan en dan is ie nog 70% vol. Ook toen de 940 accu overleden was meen ik dat ik naast een koude winterstart er ook een keer of 4 daarna op de dag mee weggekomen ben. Laatst nog een Peugeot 1.9 diesel van de overbuurman mee aangezwengeld.
Grappige is wel dat je er maar 1 keer een tablet mee kan opladen dus dit ding is kennelijk gemaakt om kort veel te leveren. Ik meen dat ie 7500mAh is.
Ik lach me rot met dat ding. Een volledig lege V90 3.0 krijg je ermee aan en dan is ie nog 70% vol. Ook toen de 940 accu overleden was meen ik dat ik naast een koude winterstart er ook een keer of 4 daarna op de dag mee weggekomen ben. Laatst nog een Peugeot 1.9 diesel van de overbuurman mee aangezwengeld.
Grappige is wel dat je er maar 1 keer een tablet mee kan opladen dus dit ding is kennelijk gemaakt om kort veel te leveren. Ik meen dat ie 7500mAh is.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2019 21:33 #1456067
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Deze komt goed uit tests
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2019 00:38 #1456073
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Je andere topic gelezen
Over het Guard systeem,
Vermoedelijk heb je geen jumpstart meer nodig.
Vermoedelijk heb je geen jumpstart meer nodig.
Moderators: Jerry Stam