Dingetjes die het niet doen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2018 20:44 #1107623
door V700 register
Dingetjes die het niet doen is gemaakt door V700 register
Deze week was koud en pekelig, mijn 945 heeft duidelijk aangegeven dit niet prettig te vinden, namelijk;
- Buitentemperatuurmeter geeft -188 aan, sensor overleden of bedrading slecht vermoed ik
- Lampje van de ruiensproeier is gaan branden. sensor overleden of bedrading slecht vermoed ik
- Claxon doet het niet meer. Bedrading slecht of sleepcontact in het stuur slecht denk ik
- Grote scheur in de voorruit.
Zo rijd je jaren zonder irritante gebreken, nu dit alles binnen 1 week.
Heeft iemand werkende sensoren liggen? Tips?
Ik ben electro analfabeet, een multimeter zegt mij niets helaas.
Groet, Ad
- Buitentemperatuurmeter geeft -188 aan, sensor overleden of bedrading slecht vermoed ik
- Lampje van de ruiensproeier is gaan branden. sensor overleden of bedrading slecht vermoed ik
- Claxon doet het niet meer. Bedrading slecht of sleepcontact in het stuur slecht denk ik
- Grote scheur in de voorruit.
Zo rijd je jaren zonder irritante gebreken, nu dit alles binnen 1 week.
Heeft iemand werkende sensoren liggen? Tips?
Ik ben electro analfabeet, een multimeter zegt mij niets helaas.
Groet, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2018 21:15 #1444281
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een sleuteldagje zal veel
Een sleuteldagje zal veel problemen oplossen. Ook als je zelf niet kan sleutelen.
Die voorruit is natuurlijk een ander verhaal.
Die voorruit is natuurlijk een ander verhaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2018 05:43 #1444283
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De voorruit is het grootste
De voorruit is het grootste werk dat je als leek niet kan doen (Ik zou er toch niet aan beginnen) de andere inderdaad niet zo'n spannende dingen voor mensen die wel verstand hebben van multimeters. Meten is weten!
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2018 08:33 #1444284
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ruitensproeierwaarschuwingslampje
Dat lampje dus Ad, het kan ook zo zijn de ruitensproeiervloeistof tot een soort "slijm" is verworden.
Ik heb dat ook een keer gehad, mogelijk dat verschillende soorten elkaar niet goed verdragen en een soort verbinding aangaan die we niet willen.
De remedie is de hele tank er uit halen en alles grondig schoonmaken, ook en vooral het filter wat onder de vulling zit, dat is een soort heel dun nylon gaas.
Is echt niet moeilijk, geen multimeter bij nodig en als het klaar is geeft je een goed gevoel.
Succes,
Ik heb dat ook een keer gehad, mogelijk dat verschillende soorten elkaar niet goed verdragen en een soort verbinding aangaan die we niet willen.
De remedie is de hele tank er uit halen en alles grondig schoonmaken, ook en vooral het filter wat onder de vulling zit, dat is een soort heel dun nylon gaas.
Is echt niet moeilijk, geen multimeter bij nodig en als het klaar is geeft je een goed gevoel.
Succes,
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2018 18:53 #1444314
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of simpelweg bevroren
Of simpelweg bevroren zomersproeispul. Let wel: alles wat niet minimaal voor -30 is gegarandeerd is in mijn ogen zomerspul. Zelf gebruik ik -60 in de winter, dat is het enige dat niet bevriest op de ruit na het sproeien.
Maar het klinkt vooral als een reeksje bedradingswerk. Het is onwaarschijnlijk dat alle sensoren tegelijk kapot gaan, maar met deze droge kou komen matige contacten wel aan het licht.
Maar het klinkt vooral als een reeksje bedradingswerk. Het is onwaarschijnlijk dat alle sensoren tegelijk kapot gaan, maar met deze droge kou komen matige contacten wel aan het licht.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2018 21:13 #1444387
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Sensor
Sensor buitentemperatuur heb ik wel liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2018 21:08 #1444546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorruit vervangen voor de
Voorruit vervangen voor de deur voor schappelijk bedrag, Claxon doet het weer nadat ik m een kwartier heb laten toeteren. Ik gebruik het ding ook nooit. Ruitensproeierlampje en temperatuurmeter nog steeds van de wap. Ik ga het tankje eens schoonmaken....
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2018 11:11 #1444563
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Wat is een schappelijk prijs
Wat is een schappelijk prijs Ad?
En door wie heb je het laten doen?
Ik zit zelf namelijk met hetzelfde euvel na een flinke steen onder op de voorruit en ben al een beetje aan het rondkijken geweest bij de wat bekendere glas-zetters. Maar ze komen mij meer over als af-zetters.
En door wie heb je het laten doen?
Ik zit zelf namelijk met hetzelfde euvel na een flinke steen onder op de voorruit en ben al een beetje aan het rondkijken geweest bij de wat bekendere glas-zetters. Maar ze komen mij meer over als af-zetters.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2018 11:50 #1444564
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dit thema is wel vaker aan de
Dit thema is wel vaker aan de orde geweest. Ooit heb ik een V70XC gehad. Daar heeft een vorige eigenaar de ruit laten vervangen. Helaas nogal erg slecht gedaan: de ruit lag compleet los! Kon er dus ook gewoon uitgetild worden zonder iets los te snijden.
Fotootjes bijgevoegd. Als particulier kan ik niet beoordelen of iemand een ruit goed vervangt: goed voorbehandelt, goed kit, goed plaatst, goed afwerkt.
Daarom mag aan mijn autoruiten alleen gewerkt worden door een goed bedrijf die werkt zoals het hoort. Beun de Hazen komen (sowieso) niet aan mijn auto (maar dat geheel terzijde
)
Succes met de zoektocht!!
Fotootjes bijgevoegd. Als particulier kan ik niet beoordelen of iemand een ruit goed vervangt: goed voorbehandelt, goed kit, goed plaatst, goed afwerkt.
Daarom mag aan mijn autoruiten alleen gewerkt worden door een goed bedrijf die werkt zoals het hoort. Beun de Hazen komen (sowieso) niet aan mijn auto (maar dat geheel terzijde

Succes met de zoektocht!!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 12:24 #1444587
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Laatst vertelde iemand dat de
Laatst vertelde iemand dat de voor-de-deur service eigenlijk niet zo goed is, omdat de lijm niet de kans krijgt om uit te harden. Een goed gelijmde ruit wordt met een blijvend enigszins flexibele lijm ingezet, maar die meot eigenlijk een uur of twaalf drogen.
Om op lokatie te werken, gebruiken ruitzetters een lijm die sneller uithardt, maar ook harder en dus minder flexibel wordt. En dan kan de ruit weer losbarsten. Misschien is dat ook wel wat er bij de V70XC van Astax aan de hand was...
Om op lokatie te werken, gebruiken ruitzetters een lijm die sneller uithardt, maar ook harder en dus minder flexibel wordt. En dan kan de ruit weer losbarsten. Misschien is dat ook wel wat er bij de V70XC van Astax aan de hand was...
Moderators: Jerry Stam