Vier- of vijfpolige knop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2017 19:28 #1106319
door V700 register
Vier- of vijfpolige knop is gemaakt door V700 register
L.S.
Kan iemand mij misschien het verschil uitleggen van de vier- en vijfpolige knoppen voor de elektrische ramen? Mijn 940 ('95) heeft vierpolige knoppen maar een vijfpolige lijkt ook gewoon te passen. Wat is precies het verschil en kan een vijfpolige ook functioneren op de plaats van een vierpolige?
Alvast dank voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Lotta
Kan iemand mij misschien het verschil uitleggen van de vier- en vijfpolige knoppen voor de elektrische ramen? Mijn 940 ('95) heeft vierpolige knoppen maar een vijfpolige lijkt ook gewoon te passen. Wat is precies het verschil en kan een vijfpolige ook functioneren op de plaats van een vierpolige?
Alvast dank voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Lotta
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2017 23:26 #1434202
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Werkt niet
Hallo Lotta
Normaal gesproken reageer ik niet op berichten die met "L.S." beginnen, maar deze keer kan ik het niet laten.
Bij de vierpolige schakelaars zijn twee polen intern met elkaar verbonden. Een van beide polen is niet naar buiten gevoerd. De vierpolige schakelaars zitten in de bestuurdersdeur, de vijfpolige in alle andere deuren. Als je een vierpolige schakelaar op de plek van een vijfpolige schakelaar zet of vice versa werkt de bediening van je ramen niet zoals het hoort.
groetjes
Mathy
Normaal gesproken reageer ik niet op berichten die met "L.S." beginnen, maar deze keer kan ik het niet laten.
Bij de vierpolige schakelaars zijn twee polen intern met elkaar verbonden. Een van beide polen is niet naar buiten gevoerd. De vierpolige schakelaars zitten in de bestuurdersdeur, de vijfpolige in alle andere deuren. Als je een vierpolige schakelaar op de plek van een vijfpolige schakelaar zet of vice versa werkt de bediening van je ramen niet zoals het hoort.
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2017 08:26 #1434212
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic "Werkt niet zoals het hoort"
"Werkt niet zoals het hoort" is wat nietszeggend. Aangezien Mathy zegt dat de vierpolige alleen voor de bestuurder is, zal het verschil te maken hebben met dubbele schakelaars: elk ander raam wordt zowel vanaf het bestuurdersplek als direct op het proteir bediend en heeft dus een tweede schakelaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2017 11:46 #1434221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic L.S.
Hoi,
Off-topic naturlijk, maar wat is tegen het gebruik van L.S.??
Lectorum Salutum
Lezer Gegroet.
Gebruik ik ook regelmatig als ik niet weet welk geslacht het berichtje gaat lezen.
Mevrouw/Mijnheer vind ik dan vaak te lang
Tegenwoordig moet je extra oppassen met LHBGTXYZ en zo..
Jaap
Off-topic naturlijk, maar wat is tegen het gebruik van L.S.??
Lectorum Salutum
Lezer Gegroet.
Gebruik ik ook regelmatig als ik niet weet welk geslacht het berichtje gaat lezen.
Mevrouw/Mijnheer vind ik dan vaak te lang
Tegenwoordig moet je extra oppassen met LHBGTXYZ en zo..
Jaap
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2017 23:05 #1434382
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kort
Hallo Volvisti
Sorry dat ik nu pas reageer. Op het werk hebben ze een heksenketel georganiseerd die z'n weerga niet kent. Helaas heeft dat z'n uitwerking op de energie die ik 's avond over heb.
Re: "L.S."
"L.S." wordt vaak gebruikt als het je niet interesseert wie je tekst leest. Dat wordt door velen als zeer onbeschoft gezien. "Mevrouw/Meneer" is ook niet nodig, maar er zijn genoeg andere opties. Eén van die opties is om er niets boven te zetten.
Dat niet iedereen die "L.S." gebruikt zich van bovenstaande bewust is, dat begrijp ik.
Re: "Werkt niet zoals het hoort"
Bij de bestuurdersdeur zal de ruit maar in één richting willen bewegen. Om te bepalen wat er bij de andere deuren zou gebeuren als je de verkeerde schakelaar inbouwt, zou ik de schema's goed moeten bekijken. Maar ook hier zal de ruit niet omhoog, niet omlaag of niet omhoog en niet omlaag willen. Vat ik dat kort samen, dan kom ik op: "Werkt niet zoals het hoort".
groetjes
Mathy
Sorry dat ik nu pas reageer. Op het werk hebben ze een heksenketel georganiseerd die z'n weerga niet kent. Helaas heeft dat z'n uitwerking op de energie die ik 's avond over heb.
Re: "L.S."
"L.S." wordt vaak gebruikt als het je niet interesseert wie je tekst leest. Dat wordt door velen als zeer onbeschoft gezien. "Mevrouw/Meneer" is ook niet nodig, maar er zijn genoeg andere opties. Eén van die opties is om er niets boven te zetten.
Dat niet iedereen die "L.S." gebruikt zich van bovenstaande bewust is, dat begrijp ik.
Re: "Werkt niet zoals het hoort"
Bij de bestuurdersdeur zal de ruit maar in één richting willen bewegen. Om te bepalen wat er bij de andere deuren zou gebeuren als je de verkeerde schakelaar inbouwt, zou ik de schema's goed moeten bekijken. Maar ook hier zal de ruit niet omhoog, niet omlaag of niet omhoog en niet omlaag willen. Vat ik dat kort samen, dan kom ik op: "Werkt niet zoals het hoort".
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2017 07:53 #1434385
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dank, Mathy, voor die uitleg.
Dank, Mathy, voor die uitleg. Dit vind ik duidelijker en leerzamer dan de samenvatting.
Vwb L.S. ben ik het niet met je eens, maar ik heb dan ook geleerd dat je dat juist gebruikt als je niet kunt weten wie je tekst zal lezen. Juist het niet gebruiken van een aanhef is onbeleefd (behalve op een forum, waar dat niet gebruikelijk is).
Vwb L.S. ben ik het niet met je eens, maar ik heb dan ook geleerd dat je dat juist gebruikt als je niet kunt weten wie je tekst zal lezen. Juist het niet gebruiken van een aanhef is onbeleefd (behalve op een forum, waar dat niet gebruikelijk is).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2017 22:21 #1434616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En om kort en bondig te zijn.
En om kort en bondig te zijn.
In een , of voor de, 940 is er ook een uitvoering met een lampje erin.
De mijne ging stuk en is vervangen door een zonder lampje.
Het is wat decadent maar toch mis ik dat wel eens.
Groetsels.
In een , of voor de, 940 is er ook een uitvoering met een lampje erin.
De mijne ging stuk en is vervangen door een zonder lampje.
Het is wat decadent maar toch mis ik dat wel eens.
Groetsels.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2017 23:52 #1434622
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat langer.
Wat langer.
( kon even niet vinden hoe mijn reply te editen , dan maar zo )
N.a.v. een site met schema's van volvo zag ik de schakelaars van de deuren voorbij komen, In de mijne zijn maar twee ramen electrisch, met een lampje , dat is eigenlijk een LEDje en daar zag ik in de tekening dat voor de achter portieren dat lampje er niet in zit, 940 1995 uitvoerings tekening, de schakelaars zijn identiek op het ledje na..
Weer wat geleerd.
( kon even niet vinden hoe mijn reply te editen , dan maar zo )
N.a.v. een site met schema's van volvo zag ik de schakelaars van de deuren voorbij komen, In de mijne zijn maar twee ramen electrisch, met een lampje , dat is eigenlijk een LEDje en daar zag ik in de tekening dat voor de achter portieren dat lampje er niet in zit, 940 1995 uitvoerings tekening, de schakelaars zijn identiek op het ledje na..
Weer wat geleerd.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2017 00:12 #1434623
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Breekie, breekie
Hallo Hans
De knoppen zijn uitwisselbaar, maar het plastic dat de knoppen op z'n plek houdt is niet echt gemaakt op het verwisselen van de knoppen.
BTW de knoppen van de 850 zijn identiek, behalve de pinnen aan de onderkant. En de knoppen van sommige S en V40's (jawel, die uit Born) zijn ook hetzelfde (al heb ik even geen idee of ze de dikke pinnen van de 7/900 hebben of de dunne van de 850). En die zijn ook in lichtgrijs geleverd.
En voor ik het vergeet: De knoppen achterin kun je ook gewoon vervangen door knoppen met LED. Als ik me niet vergis gaat de LED uit, als je in de bestuurdersdeur de knop omzet, zodat vanaf de achterbank de raambediening niet meer werkt. Verder wordt er in Zweden nog wel eens een andere kleur LED in gezet.
groetjes
Mathy
De knoppen zijn uitwisselbaar, maar het plastic dat de knoppen op z'n plek houdt is niet echt gemaakt op het verwisselen van de knoppen.
BTW de knoppen van de 850 zijn identiek, behalve de pinnen aan de onderkant. En de knoppen van sommige S en V40's (jawel, die uit Born) zijn ook hetzelfde (al heb ik even geen idee of ze de dikke pinnen van de 7/900 hebben of de dunne van de 850). En die zijn ook in lichtgrijs geleverd.
En voor ik het vergeet: De knoppen achterin kun je ook gewoon vervangen door knoppen met LED. Als ik me niet vergis gaat de LED uit, als je in de bestuurdersdeur de knop omzet, zodat vanaf de achterbank de raambediening niet meer werkt. Verder wordt er in Zweden nog wel eens een andere kleur LED in gezet.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2017 00:59 #1434625
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat verwisselen / vervangen
Dat verwisselen / vervangen moet je met een tangetje doen ( van binnen uit , onder af) en dan gaat het goed is mijn ervaring met heeeel andere apparatuur, nee niet een schroeven draaier erin steken om dat eruit te krijgen zoals de dealer dat deed met een knop van de stoel verwarming, zelfde systeem.
Moderators: Jerry Stam