Locatie van de massa op het blok.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 09:58 #1106129
door Jerry Stam (GAST)
Locatie van de massa op het blok. is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Sinds kort ligt er in mijn 740 uit 1988 een b230ft uit 1990.
Maar de kabels vanaf de accu zijn anders.
Bij het blok uit 1990 zit het massapunt op het blok achter de startmotor.
Waar zit deze bij een b230e uit 1988?
Maar de kabels vanaf de accu zijn anders.
Bij het blok uit 1990 zit het massapunt op het blok achter de startmotor.
Waar zit deze bij een b230e uit 1988?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 70
02-12-2016 15:39 #1432820
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Linksonder de plek van de (vroegere) mechanische brandstofpomp
Op de plek van de massa op de foto zit ie bij heel erg veel B21/23/230's. Hier een foto van een turbo waar het goed te zien is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 18:32 #1432826
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic stuurpomo
Zitten ook vaak bij de dynamo/stuurpomp aan de rechteronder zijde van het blok (passagiers kant dus!)
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2016 22:38 #1433162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startmotor
Hoe dichter bij de startmotor hoe beter.
Krijgt de startmotor meer oempf...
Krijgt de startmotor meer oempf...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
19-12-2016 16:02 #1433210
door Jurriaan Nijkerk
Motorvermogen opvoeren? Bougiekabels inkorten, dan is het vonkje er eerder....
Maar even serieus, waar het massapunt zit is niet interessant. In de eerste plaats op het chassis, dan doorverbinden op het blok. Wanneer het er maar zit. Kijk maar eens bij andere wagens waar het zit.
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Zo ken ik er nog een...
Motorvermogen opvoeren? Bougiekabels inkorten, dan is het vonkje er eerder....
Maar even serieus, waar het massapunt zit is niet interessant. In de eerste plaats op het chassis, dan doorverbinden op het blok. Wanneer het er maar zit. Kijk maar eens bij andere wagens waar het zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
21-12-2016 22:36 #1433268
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic huh
Lijkt me voor dat doorverbinden dan toch handig te weten van waar naar waar.
Dus hoezo niet interessant om te weten ? Nog steeds toch lijkt mij dan
Leg eens uit als je wilt.
Dus hoezo niet interessant om te weten ? Nog steeds toch lijkt mij dan
Leg eens uit als je wilt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2016 11:24 #1433270
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
De hele carrosserie is massa, net als het hele motorblok. Omdat het motorblok in niet geleidende rubbers hangt en je niet wilt dat er stromen door lagers ed lopen, moet er een goede en betrouwbare verbinding tussen motor en carrosserie zijn. Dan maakt het geen ene moer uit waar die verbinding zit en ook niet hoeveel het er zijn. Als de verbinding maar betrouwbaar is en voldoende grote capaciteit heeft. Vooral de retourstroom van de startmotor is aanzienlijk, maar ook de dynamo doet aardig mee.
Om die reden helpt het vaak om de minkabel van de startkabels niet op de accu te zetten maar op het motorblok.
Om die reden helpt het vaak om de minkabel van de startkabels niet op de accu te zetten maar op het motorblok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2016 20:33 #1433280
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Spruitstuk, kop en lambda
Vergeet de aarde daar niet, daar zitten de componenten die met de ecu en ontstekings computer verbonden zijn. Nauwkeurige massa is daar erg belangrijk. Regel dat en je bent een stapje verder naar een betere motorloop en zuiniger verbruik.
Meet eens de weerstand met een multimeter op verschillende locaties.
Meet eens de weerstand met een multimeter op verschillende locaties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
29-12-2016 00:19 #1433398
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Volgens....
Mij bedoelt de topicstarter waar de fysieke aansluiting zou kunnen zitten.
Niet zozeer een uitleg over plus of min en hoe stroomkringen werken.
Niet zozeer een uitleg over plus of min en hoe stroomkringen werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2016 14:21 #1433405
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Volgens mij zit het bij een
Volgens mij zit het bij een B230E op het blok achter de startmotor...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam