xenon verlichting volvo 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2016 10:14 #1106114
door V700 register
xenon verlichting volvo 940 is gemaakt door V700 register
is het mogelijk om h4 verlichting te vervangen door xenon verlichting en wat zijn de voor- en nadelen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2016 11:00 #1432711
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Roel
Ja dat kan.
Misschien is het beter om als je toch gaat veranderen, gelijk naar LED te gaan.
Zoek maar even op de site: volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...ilo-philips-lumileds
Misschien is het beter om als je toch gaat veranderen, gelijk naar LED te gaan.
Zoek maar even op de site: volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...ilo-philips-lumileds
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2016 16:00 #1432728
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De voordelen: jij ziet veel
De voordelen: jij ziet veel meer, 's nachts.
De nadelen: je tegenliggers op een tweebaansweg zien helemaal niets meer, 's nachts. Kies maar wat je veiliger vindt...
De enorme koplampbakken van een 940 zijn volledig ongeschikt voor xenon, je hebt alle mogelijk vormen van strooilicht, tenzij je er een complete op maat gemaakte xenon-behuizing in bouwt. Het kan, ik heb er foto's van gezien, en het is oerlelijk.
Led is een goed alternatief warrbij je EN beter zicht hebt dan met halogeen, EN hetzelfde lichtbeeld als met halogeen, dus je verblindt geen tegenliggers. Het nadeel: het is een stukje prijziger dan xenon.
De nadelen: je tegenliggers op een tweebaansweg zien helemaal niets meer, 's nachts. Kies maar wat je veiliger vindt...
De enorme koplampbakken van een 940 zijn volledig ongeschikt voor xenon, je hebt alle mogelijk vormen van strooilicht, tenzij je er een complete op maat gemaakte xenon-behuizing in bouwt. Het kan, ik heb er foto's van gezien, en het is oerlelijk.
Led is een goed alternatief warrbij je EN beter zicht hebt dan met halogeen, EN hetzelfde lichtbeeld als met halogeen, dus je verblindt geen tegenliggers. Het nadeel: het is een stukje prijziger dan xenon.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2016 16:37 #1432731
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor als je perse xenon wilt:
Voor als je perse xenon wilt:
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=301137
legt uit hoe je de units moet verbouwen.
En om te onderstrepen wat het probleem ermee is (niet alleen bij 940's maar bij vrijwel elke aftermarket inbouw): deze verkoper heeft de enig juist gekozen websitenaam: www.blindinghid.com/
En om te onderstrepen wat het probleem ermee is (niet alleen bij 940's maar bij vrijwel elke aftermarket inbouw): deze verkoper heeft de enig juist gekozen websitenaam: www.blindinghid.com/
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2016 23:56 #1432739
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Roel
Hallo Roel
De ring waarmee je de lampen vastzet in onze auto's zitten deels op de plek waar bij de Xenonlampen de bedrading uit de lamp komt. Dus die ring zul je moeten bewerken of verwijderen (de messing ring die eraan zit, houdt de lamp op z'n plek, de witte ring maakt het makkelijker om de messing ring te verdraaien). Maar ik heb inmiddels al zeveneneenhalf jaar Xenon op de 945 en het gaat er nooit meer af. Bi-Xenon op de plek waar normaal gesproken je dim/grootlicht gloeilampen zitten en Xenon in de extra grootlichtlampen. Dus vier keer 35 Watt als ik grootlicht op zet. Inmiddels ben ik erachter, dat je er echt voor moet zorgen, dat de Xenonlampen en de witte ring waarmee je de lampen vastzet niet tegen elkaar aan mogen liggen. Als je daarvoor zorgt, krijg je een prima lichtbeeld.
Ik heb destijds voor 6000K gekozen. Da's wit licht. Een lager getal gaat naar geel toe en geeft minder licht. Een hoger getal gaat richting paars en ook minder licht.
Je bedrading is berekend op 55/60 Watt per lamp, met een veiligheidsmarge. Daar kom je met 35 Watt Xenon per lamp dus lang niet aan. Grootste nadeel van Xenon is in mijn ogen dat het ijs 's winters niet van je lampen af smelt. Maar daar is mee te leven.
groetjes
Mathy
De ring waarmee je de lampen vastzet in onze auto's zitten deels op de plek waar bij de Xenonlampen de bedrading uit de lamp komt. Dus die ring zul je moeten bewerken of verwijderen (de messing ring die eraan zit, houdt de lamp op z'n plek, de witte ring maakt het makkelijker om de messing ring te verdraaien). Maar ik heb inmiddels al zeveneneenhalf jaar Xenon op de 945 en het gaat er nooit meer af. Bi-Xenon op de plek waar normaal gesproken je dim/grootlicht gloeilampen zitten en Xenon in de extra grootlichtlampen. Dus vier keer 35 Watt als ik grootlicht op zet. Inmiddels ben ik erachter, dat je er echt voor moet zorgen, dat de Xenonlampen en de witte ring waarmee je de lampen vastzet niet tegen elkaar aan mogen liggen. Als je daarvoor zorgt, krijg je een prima lichtbeeld.
Ik heb destijds voor 6000K gekozen. Da's wit licht. Een lager getal gaat naar geel toe en geeft minder licht. Een hoger getal gaat richting paars en ook minder licht.
Je bedrading is berekend op 55/60 Watt per lamp, met een veiligheidsmarge. Daar kom je met 35 Watt Xenon per lamp dus lang niet aan. Grootste nadeel van Xenon is in mijn ogen dat het ijs 's winters niet van je lampen af smelt. Maar daar is mee te leven.
groetjes
Mathy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2016 11:35 #1432749
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mathy, het gaat bij xenon
Mathy, het gaat bij xenon juist om het licht in andermans ogen, als nadeel...
Maar ik ben benieuwd naar het lichtbeeld op een keuring. Volgende sleuteldag eens met een afstelapparaat kijken wat je 945 daarbij presteert?
Ik ben ervan overtuigd dat het erg slecht is, want het is fysiek onmogelijk een xenon set met correcte bundel in een onverbouwde lichtunit van een 940 te bouwen. Alleen de ribbels in je glas zorgen daar al voor.
Maar ik ben benieuwd naar het lichtbeeld op een keuring. Volgende sleuteldag eens met een afstelapparaat kijken wat je 945 daarbij presteert?
Ik ben ervan overtuigd dat het erg slecht is, want het is fysiek onmogelijk een xenon set met correcte bundel in een onverbouwde lichtunit van een 940 te bouwen. Alleen de ribbels in je glas zorgen daar al voor.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2016 13:52 #1432756
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Beide gehad
Nu met de nieuwe LED's van Immers zie je een mooie strakke witte streep op de muur die netjes eindigt/afkapt
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2016 15:06 #1432759
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Aan de led
Ja Mathy, met je tijd meegaan
, xenon is nu écht achterhaald. Voor minstens dezelfde lichtopbrengst aan de led, dus...
Adriaan

Adriaan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2016 19:42 #1432766
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Adriaan
Maar daarbij verbruiken mijn lampen 35 Watt per stuk. En die van jou?
groetjes
Mathy
Maar daarbij verbruiken mijn lampen 35 Watt per stuk. En die van jou?
groetjes
Mathy
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2016 19:55 #1432767
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Minder
Verbruik 25watt dimlicht
- Lichtopbrengst dim-licht : ± 3500 lumen per lamp
Verbruik 25w grootlicht
- Lichtopbrengst groot-licht : ± 3500 lumen per lamp
www.immers.info/H4-BI-Led-Canbus-koplamp....000-lumen-Flex-cool
- Lichtopbrengst dim-licht : ± 3500 lumen per lamp
Verbruik 25w grootlicht
- Lichtopbrengst groot-licht : ± 3500 lumen per lamp
www.immers.info/H4-BI-Led-Canbus-koplamp....000-lumen-Flex-cool
Moderators: Jerry Stam