welke foutcodelijst is voor een 960 uit 1995

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2016 11:12 #1105898 door V700 register
welke foutcodelijst is voor een 960 uit 1995 is gemaakt door V700 register
Dag allen,
Ik heb een plotselinge merkwaardige storing.
Namelijk start niet meer met warme motor, en de katalysator lampje is tijdens de laatste rit voor deze startstoring gaan branden.
Hij doet zijn best, startmotor gaat gewoon rond, lijkt dan te starten maar valt meteen uit.. bij koude motor geen probleem en hij loopt als een zonnetje verder, zowel op benzine als gas.

Ik wil beginnen met de foutcodes uitlezen maar nu weet ik niet meer welke codelijst voor mijn wagen geldt.
Staat namelijk niet duidelijk vermeld op de site bij Vraagbaak.
Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben?

dank dank en groet, Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2016 11:23 #1431057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb hem al

Ik heb de lijst al gevonden, zou goed zijn deze ook op de site te zetten..
kan iemand dat regelen.. www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes....24FuelInjectionFault

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2016 14:50 #1431065 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Dank
Even snel toegevoegd aan:

volvo700vereniging.nl/node/12298

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2016 10:17 #1431081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic top!
heel goed, dank hiervoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2016 21:30 #1431092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic storing
Waarschijnlijk is de temperatuursensor kapot. Sensor geeft info aan de ECU over de temperatuur van de motor en bepaalt zo de hoeveelheid in te spuiten brandstof.
De sensor zit aan de kant van het schutbord onder de waterleidingen die naar je kachel gaan. Sensor is stuk of de bedrading is niet aangesloten. En dan denkt de ECU dat de motor koud is en spuit te veel brandstof in. Daarom start hij niet bij warme motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2016 22:43 #1431095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk dat je gelijk hebt
Ja, ik ben er al mee bezig.
Ik had inderdaad foutcode 123 en dus geen signaal van de temp sensor.
Wat een gedoe om daar bij te komen, de stekker viel ook helemaal uit elkaar bij los maken. Ik heb hem eruit inmiddels en morgen kan ik een nieuwe ophalen bij de dealer als het goed is. Nu nog een beetje zon en dan hoop ik dat het ik hem morgen kan fixen. En dan hoop ik dat het daarmee is opgelost.
Maar dank voor de tip en uitleg van het probleem!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2016 08:45 #1431097 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic sensor
Heb je de tempsensor uit de achterkant van het motorblok gekregen? Dat is inderdaad een redelijk stoere klus. Om nog maar niet te spreken van het monteren van de nieuwe sensor. Ik ben beniewd hoe je dit hebt aangepakt.

piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2016 13:25 #1431101 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 1995 heeft geen tweede sensor
1995 heeft geen tweede sensor meer achterin het blok zitten. Daar zit alleen de hoofdsensor vooraan in het blok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2016 13:34 #1431103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefixed!
Ik heb de temp-sensor vervangen en tevens een nieuwe stekker gesoldeerd.
Alles weer terug op zijn plek en kvs er weer in en starten en lopen, motor warm laten worden en ja hoor hij doet het dan ook weer als je op nieuw start!
Het lambda lampje is trouwens ook weer uit zonder dat ik een reset heb uitgevoerd.

Om bij de sensor te komen heb ik de koelslangen verwijderd en ook de bracket met sterkers van de andere sensoren, eigenlijk alles zoveel mogelijk weggehaald.
Dan kun je er net bij, maar is wel echt lastig, temeer omdat er meerdere bouten uit het blok steken in de buurt van de sensor, kun je er haast niet bij met een steeksleutel.

@Willem > volgens mij is de uitvoering met 1 sensor vanaf 1996. Die van mij heeft er dus nog twee. Ik heb een reserve kabelboom liggen van een 3 liter uit 1997 en die heeft maar een stekker voor de temp-sensor..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2016 14:01 #1431112 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh, dan moet ik er ook twee
Oh, dan moet ik er ook twee hebben. Heb met Henk Huisman gekeken bij een ander 2,5 liter blok met motronic 1.8, en die had er ook maar eentje. Ging er dus van uit dat het vanaf 1995 is, want dat is het enige jaar dat die combinatie is geleverd.
Kabelboom van een 1997 en dus motronic 4.4 heb je helemaal niets aan, die is behoorlijk anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD