Aansluiting centrale deurvergrendeling
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2016 13:33 #1105893
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Aansluiting centrale deurvergrendeling is gemaakt door noppen20
Een week geleden is er bij ons een auto bijgekomen, een citroen c2.
Alhoewel ik eigenlijk vind dat een dergelijk trutten-schudder geen auto mag heten, zit daar wél een afstandsbediening bij, en bij de Volvo niet.
En dat kan ik dan natuurlijk weer niet hebben, dus moet en zal de Volvo dat ook krijgen.
Van het weekend maar eens bezig geweest met het forum door te spitten om uit te zoeken hoe een afstandbediening aan te sluiten op de centrale deurvergrendeling.
Inmiddels heb ik een donor motortje van een sloopauto ingebouwd in het bestaande kastje van de bestuurdersdeur aangezien hier alleen de schakeling in zat. (3 draden)
Gelukkig waren de benodigde aansluiting al aanwezig, dus dat was verder redelijk plug-en-play.
Nu dus nog een aftermarket setje bestellen/uitzoeken.
Zijn er mensen met goede ervaringen wat betreft bepaalde setjes?
De keuze is reuze in ieder geval...en wil niet opgescheept zitten met een stuk rommel wat het vaker niet dan wel doet.
Andere vraag is hoe sluit ik deze verder aan? En dan met name een beetje netjes
Is het simpel een kwestie van het nieuw geïnstalleerde motortje in/uit sturen dmv de 2 draden die bij het inbouwen van het motortje zijn aangesloten?
Ik heb al even gekeken waar deze binnen komen onder het dashboard, maar ben er niet helemaal zeker van of je deze door moet knippen, of dat je deze kan splitten/splicen en dan het aftermarket setje er op aan kan sluiten
Verder tips/suggesties zijn uiteraard welkom!
Alhoewel ik eigenlijk vind dat een dergelijk trutten-schudder geen auto mag heten, zit daar wél een afstandsbediening bij, en bij de Volvo niet.
En dat kan ik dan natuurlijk weer niet hebben, dus moet en zal de Volvo dat ook krijgen.
Van het weekend maar eens bezig geweest met het forum door te spitten om uit te zoeken hoe een afstandbediening aan te sluiten op de centrale deurvergrendeling.
Inmiddels heb ik een donor motortje van een sloopauto ingebouwd in het bestaande kastje van de bestuurdersdeur aangezien hier alleen de schakeling in zat. (3 draden)
Gelukkig waren de benodigde aansluiting al aanwezig, dus dat was verder redelijk plug-en-play.
Nu dus nog een aftermarket setje bestellen/uitzoeken.
Zijn er mensen met goede ervaringen wat betreft bepaalde setjes?
De keuze is reuze in ieder geval...en wil niet opgescheept zitten met een stuk rommel wat het vaker niet dan wel doet.
Andere vraag is hoe sluit ik deze verder aan? En dan met name een beetje netjes
Is het simpel een kwestie van het nieuw geïnstalleerde motortje in/uit sturen dmv de 2 draden die bij het inbouwen van het motortje zijn aangesloten?
Ik heb al even gekeken waar deze binnen komen onder het dashboard, maar ben er niet helemaal zeker van of je deze door moet knippen, of dat je deze kan splitten/splicen en dan het aftermarket setje er op aan kan sluiten
Verder tips/suggesties zijn uiteraard welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2016 15:48 #1431043
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VDO
Ik heb al jaren één of ander VDO set, ik meen Easy lock of zo, en dat werkt behoorlijk goed. Bereik is niet overweldigend, maar een meter of 10, 15 lukt altijd wel.
Mijn 940 had alleen centrale portiervergrendeling dmv de sleutel aan de bestuurderskant. Je hoeft maar één stelmotor in te bouwen, zoals jij gedaan hebt, want die trekt de andere, standaard Volvo stelmotoren gewoon met zich mee. Voor het originele systeem maakt het namelijk niet uit of jij het slot met je sleutel dichtdraait, of dat die nieuwe stelmotor dat doet.
Aan de originele 3 aderige bedrading moet je niets doen, die zorgt er alleen maar voor dat de overige sloten worden aangestuurd. Je moet nieuwe bedrading trekken om de nieuwe motor aan te sturen, komend vanaf de nieuw in te bouwen AB module. Ik heb de kabelboom gebruikt die over de dorpel naar achteren loopt.
12V vanaf de constante voedingsdraad naar de trekhaak, knipperlichten li/re en dat was het. Wel een extra zwevende zekering gebruikt omdat de voeding naar de trekhaak nogal zwaar is afgezekerd.
Fijne accessoire trouwens.
Mijn 940 had alleen centrale portiervergrendeling dmv de sleutel aan de bestuurderskant. Je hoeft maar één stelmotor in te bouwen, zoals jij gedaan hebt, want die trekt de andere, standaard Volvo stelmotoren gewoon met zich mee. Voor het originele systeem maakt het namelijk niet uit of jij het slot met je sleutel dichtdraait, of dat die nieuwe stelmotor dat doet.
Aan de originele 3 aderige bedrading moet je niets doen, die zorgt er alleen maar voor dat de overige sloten worden aangestuurd. Je moet nieuwe bedrading trekken om de nieuwe motor aan te sturen, komend vanaf de nieuw in te bouwen AB module. Ik heb de kabelboom gebruikt die over de dorpel naar achteren loopt.
12V vanaf de constante voedingsdraad naar de trekhaak, knipperlichten li/re en dat was het. Wel een extra zwevende zekering gebruikt omdat de voeding naar de trekhaak nogal zwaar is afgezekerd.
Fijne accessoire trouwens.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2016 16:56 #1431045
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ik ga hem eens opzoeken, die
Ik ga hem eens opzoeken, die 10m is meer dan voldoen.
Ik heb de motor inderdaad al ingebouwd, de stekker die hier aan zat kon ik zo inpluggen in een connector in de deur.
Dit is de originele aansluiting die gebruikt wordt als er fabriek-af al een AB in zit, dit scheelde me zelf kabels door het portier heen trekken.
Deze kabels waar ik het motortje ingeplugd heb, komen onder het dashboard binnen, en gaan omhoog richting een grote connector.
Ik verwacht dat deze dan weer door lopen richting het relais van de originele Volvo-fabriek-af-deurvergrendeling maar zo ver heb ik ze niet gevolgd.
Mijn electro kennis is alleen niet bijster goed, en weet dus niet of ik deze kabel moet doorknippen, of dat ik deze kan splitten.
Doorknippen kan sowieso, maar wil het liefst de kabelboom zo veel mogelijk heel laten, mocht ik ooit een origineel setje tegen het lijft lopen.
Ik heb de motor inderdaad al ingebouwd, de stekker die hier aan zat kon ik zo inpluggen in een connector in de deur.
Dit is de originele aansluiting die gebruikt wordt als er fabriek-af al een AB in zit, dit scheelde me zelf kabels door het portier heen trekken.
Deze kabels waar ik het motortje ingeplugd heb, komen onder het dashboard binnen, en gaan omhoog richting een grote connector.
Ik verwacht dat deze dan weer door lopen richting het relais van de originele Volvo-fabriek-af-deurvergrendeling maar zo ver heb ik ze niet gevolgd.
Mijn electro kennis is alleen niet bijster goed, en weet dus niet of ik deze kabel moet doorknippen, of dat ik deze kan splitten.
Doorknippen kan sowieso, maar wil het liefst de kabelboom zo veel mogelijk heel laten, mocht ik ooit een origineel setje tegen het lijft lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2016 17:23 #1431046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electrisch of mechanisch
Het is al een jaar of 12 geleden dat ik deAB heb ingebouwd, dus hoeveel er precies was voorbedraad weet ik niet meer. Wat ik wel weet, is dat ik niets richting het originele Volvo AB-relais heb aangesloten. De nieuwe stelmotor trekt in mijn geval simpelweg aan het stangetje dat vanaf het deurslot komt. Als de motor dit stangetje aantrekt, wordt via het originele contactje in het slot (met die drie draden) het Volvo AB relais bediend. Indirect dus, via een mechanische weg.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2016 19:14 #1431047
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic LPT
Een LPT heeft een relaisvoet voor AB aansturing. Daar vind je alle contacten om de aansluiting te maken. Je kunt de draden van de AB achter de relaisvoet aansluiten. Het AB stuurt dan de CV aan net zoals de schakelaar in de bestuurdersdeur.
volvo700vereniging.nl/node/51334
volvo700vereniging.nl/node/51334
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2016 20:22 #1431049
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Origineel
Hallo Noppen20
Kijk eens rechts naast het dashboardkastje. Daar zit nu een dummy-relais. Vervang dat door een origineel afstandsbedieningsrelais. Gewoon plug and play. Niks geen draadjes trekken.
groetjes
Mathy
Kijk eens rechts naast het dashboardkastje. Daar zit nu een dummy-relais. Vervang dat door een origineel afstandsbedieningsrelais. Gewoon plug and play. Niks geen draadjes trekken.
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2016 09:44 #1431052
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic zendertjes?
Bij de ontvanger heb je dan nog zendertjes nodig.
Ik ben zeer tevreden met de eenvoudigste uitvoering van AlarmConcept.
shop.afterbuy.de/Alarmanlagen-fuer-PKW-f...8-a4af-d666e5e9ef4f/
Deze is een beetje glim. Er zijn ook zwarte.
Niet 2 maar in ieder geval 6 draadjes om aan te sluiten.
vaste plus en massa om de ontvanger te laten werken
stuursignaal(Volvo CV is min-gestuurd) voor open en dicht
knippersignaal voor links en rechts, diode scheiding zit al in de AB ontvanger
Iedere keer vergeet ik dan de AB zenders te programmeren. Korte procedure staat in de handleiding.
Ik ben zeer tevreden met de eenvoudigste uitvoering van AlarmConcept.
shop.afterbuy.de/Alarmanlagen-fuer-PKW-f...8-a4af-d666e5e9ef4f/
Deze is een beetje glim. Er zijn ook zwarte.
Niet 2 maar in ieder geval 6 draadjes om aan te sluiten.
vaste plus en massa om de ontvanger te laten werken
stuursignaal(Volvo CV is min-gestuurd) voor open en dicht
knippersignaal voor links en rechts, diode scheiding zit al in de AB ontvanger
Iedere keer vergeet ik dan de AB zenders te programmeren. Korte procedure staat in de handleiding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2016 10:44 #1431054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of zoiets
www.conrad.nl/nl/waeco-magictouch-draadl...g-mt-100-857121.html
Als de nieuwe stelmotor nu in de deur zit en het slot mechanisch open en dicht kan trekken, kun je dus voor de aftermarket oplossing gaan (zoals ik heb gedaan) en het Volvo systeem mechanisch aansturen (dus met de stelmotor ipv de sleutel). Je sluit de boel aan met de aansluitkabel die je bij de zender/ontvanger krijgt.
Of je gaat op zoek naar de benodigde originele Volvo componenten om alles compleet te maken. Toegegeven, dat laatste is wel mooier, maar mijn aftermarket set (die ook al niet nieuw was toen ik hem inbouwde) voldoet al jaren prima.
Als de nieuwe stelmotor nu in de deur zit en het slot mechanisch open en dicht kan trekken, kun je dus voor de aftermarket oplossing gaan (zoals ik heb gedaan) en het Volvo systeem mechanisch aansturen (dus met de stelmotor ipv de sleutel). Je sluit de boel aan met de aansluitkabel die je bij de zender/ontvanger krijgt.
Of je gaat op zoek naar de benodigde originele Volvo componenten om alles compleet te maken. Toegegeven, dat laatste is wel mooier, maar mijn aftermarket set (die ook al niet nieuw was toen ik hem inbouwde) voldoet al jaren prima.
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2016 11:50 #1431058
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Keus genoeg
Ik heb sinds een half jaar deze (
www.autostyle.nl/catalogus/universele-af...deling-systemen.html
), en het bevalt prima.
Groeten,
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2016 16:53 #1431144
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor n tientje klaar
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie
Inmiddels 'n jaar of 4 geleden aangeschaft, tussendoor keer overgezet van 205 naar 940. Werkt prima.
Inmiddels 'n jaar of 4 geleden aangeschaft, tussendoor keer overgezet van 205 naar 940. Werkt prima.
Moderators: Jerry Stam