Volvo V90 - Euro alarm uitbouwen/doorverbinden - schema nodig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2015 16:02 #1104756
door V700 register
Volvo V90 - Euro alarm uitbouwen/doorverbinden - schema nodig is gemaakt door V700 register
Ik heb een Volvo V90 uit 1998 met een euro-alarm.
Altijd heerlijk in gereden, maar nu wilde hij de laatste tijd soms niet starten.
Wanneer je hem een uurtje liet staan deed hij het vaak ineens weer.
Nu blijft hij niks doen.
Het volgende al geprobeerd en uitgesloten:
- De startmotor werkt als we die rechtstreeks op de accu aansluiten.
- Accu is niet al te best meer, maar ook met startkabels aangesloten aan andere draaiende auto geeft geen soulaas.
- Het startrelais al uit een andere 960 geprobeerd.
- M'n monteur heeft ter plekke ook al de PNP schakelaar gecheckt
Wat overblijft is de startonderbreker
Alleen kunnen wij geen schema's vinden van de startonderbreker in samenwerking met een Euro-alarm...
Iemand die ons kan helpen??
Altijd heerlijk in gereden, maar nu wilde hij de laatste tijd soms niet starten.
Wanneer je hem een uurtje liet staan deed hij het vaak ineens weer.
Nu blijft hij niks doen.
Het volgende al geprobeerd en uitgesloten:
- De startmotor werkt als we die rechtstreeks op de accu aansluiten.
- Accu is niet al te best meer, maar ook met startkabels aangesloten aan andere draaiende auto geeft geen soulaas.
- Het startrelais al uit een andere 960 geprobeerd.
- M'n monteur heeft ter plekke ook al de PNP schakelaar gecheckt
Wat overblijft is de startonderbreker
Alleen kunnen wij geen schema's vinden van de startonderbreker in samenwerking met een Euro-alarm...
Iemand die ons kan helpen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2015 19:33 #1424038
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Bekend probleem
Dat het startmotor-onderbreekcircuit niet altijd goed werkt is een bekend probleem van het euroalarm.
Het euroalarm onderbreekt zowel de spanning naar het startrelais als de spanning naar de brandstofpomp.
Als de afstandsbediening van de portieren verder nog goed werkt kan je ervoor kiezen om alleen het startmotor-onderbreekcircuit te overbruggen. Als je de schopplaat bij de bestuurder weghaalt zie je achter de middenconsole een aantal relais. In de middelste positie zit als het goed is een connector met een kabel die naar het euroalarm gaat. Als je die connector er uit haalt en positie 50e-50f op de lege plaats overbrugt dan doet de startmotor het weer.
Hier een linkje naar een pdf met een schets waarop staat aangegeven waar deze contacten zitten: www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AntiTheftSystem.pdf
Volvo had er ook een kant en klare overbrugging voor. Zoek maar eens met Google op "Volvo 897204"
Piet
Het euroalarm onderbreekt zowel de spanning naar het startrelais als de spanning naar de brandstofpomp.
Als de afstandsbediening van de portieren verder nog goed werkt kan je ervoor kiezen om alleen het startmotor-onderbreekcircuit te overbruggen. Als je de schopplaat bij de bestuurder weghaalt zie je achter de middenconsole een aantal relais. In de middelste positie zit als het goed is een connector met een kabel die naar het euroalarm gaat. Als je die connector er uit haalt en positie 50e-50f op de lege plaats overbrugt dan doet de startmotor het weer.
Hier een linkje naar een pdf met een schets waarop staat aangegeven waar deze contacten zitten: www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AntiTheftSystem.pdf
Volvo had er ook een kant en klare overbrugging voor. Zoek maar eens met Google op "Volvo 897204"
Piet
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-12-2015 21:45 #1424061
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Ik had exact hetzelfde
Ik had exact hetzelfde probleem, mijn auto wilde af en toe ook niet starten. Vooral na een lange rit en vooral in de zomer. Nadat het alarm midden in de nacht een paar keer afging heb ik de hele prut er uit getrokken.
Overigens startte mijn auto wel gewoon als ik de sleutel op contact zette, en dan met een draad van de accu op de startmotor om te starten. De auto sloeg dan gewoon aan, het zat 'm dus echt in het start-onderbreek gedeelte van het alarm. Lukt dat bij jou niet?
Het is zonder schema trouwens ook wel te doen, zo ingewikkeld alarm is het gelukkig niet. Ik ben begonnen met het kastje onder het stuur en vandaar de draden gevolgd en uit de auto getrokken. Als je enigszins technisch bent aangelegd is het best goed te doen, je moet de stoute schoenen aan trekken en er gewoon aan beginnen (liefst aan het begin van een vrij weekend
. Bij mij heb ik de connector achter het dashboardkastje doorverbonden en volgens mij was dat het. Het is behoorlijk fijn gevoel als die tikkende tijdbom er eindelijk uit is en het ruimt wel lekker op onder het dashboard.
Zie ook: volvo700vereniging.nl/content/euro_alarm_verwijderen_volvo_940
Overigens startte mijn auto wel gewoon als ik de sleutel op contact zette, en dan met een draad van de accu op de startmotor om te starten. De auto sloeg dan gewoon aan, het zat 'm dus echt in het start-onderbreek gedeelte van het alarm. Lukt dat bij jou niet?
Het is zonder schema trouwens ook wel te doen, zo ingewikkeld alarm is het gelukkig niet. Ik ben begonnen met het kastje onder het stuur en vandaar de draden gevolgd en uit de auto getrokken. Als je enigszins technisch bent aangelegd is het best goed te doen, je moet de stoute schoenen aan trekken en er gewoon aan beginnen (liefst aan het begin van een vrij weekend

Zie ook: volvo700vereniging.nl/content/euro_alarm_verwijderen_volvo_940
1800S '67
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2015 23:04 #1424063
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet nodig
Hallo Volvisti
In de meeste gevallen hoef je met die draad niet helemaal naar de accu. Er loopt namelijk standaard een dikke kabel van de accu naar de startmotor. Bij startonderbreking wordt niet die dikke kabel onderbroken, maar de dunnere kabel, die van het startslot naar de startmotor loopt. Je hoeft dus in de meeste gevallen maar een verbinding te maken tussen de dunnere kabel die van het startslot komt en de dikkere die van de accu komt.
groetjes
Mathy
In de meeste gevallen hoef je met die draad niet helemaal naar de accu. Er loopt namelijk standaard een dikke kabel van de accu naar de startmotor. Bij startonderbreking wordt niet die dikke kabel onderbroken, maar de dunnere kabel, die van het startslot naar de startmotor loopt. Je hoeft dus in de meeste gevallen maar een verbinding te maken tussen de dunnere kabel die van het startslot komt en de dikkere die van de accu komt.
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2015 08:19 #1424066
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Euroalarm immobilizer
Wanneer er bij aflevering geen guard alarm ingezet is is in de latere modellen wel altijd een immobilizer aanwezig. Een Euroalarm is een goedkope aftermarket truck van Volvo. Dat is een VDO alarm. Schema is te vinden op het t4 forum. Zo' alarm maak je onschadelijk door twee draden door te verbinden.
In Duitsland heb je ook auto' met later ingebouwde VDO immobilizers, die lastig kunnen doen. Kijk eerst even wat er precies in de auto zit. Guard, immobilizer, Euroalarm.
Kijk ook even hier, wel een door lezen richting einde. Daar staat de link naar het t4 forum.
volvo700vereniging.nl/node/53934
In Duitsland heb je ook auto' met later ingebouwde VDO immobilizers, die lastig kunnen doen. Kijk eerst even wat er precies in de auto zit. Guard, immobilizer, Euroalarm.
Kijk ook even hier, wel een door lezen richting einde. Daar staat de link naar het t4 forum.
volvo700vereniging.nl/node/53934
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2015 08:22 #1424067
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic En deze
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2016 20:05 #1425941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic euroalarm
Je leest elders wel dat als je 50E en 50F van het alarmrelais doorverbindt het probleem met de startonderbreker is opgelost.
Maar weet iemand waar je de onderbreking van de brandstofpomp ongedaan kunt maken?
m vr gr
Jan Bouma
jkb@bouben.nl
Maar weet iemand waar je de onderbreking van de brandstofpomp ongedaan kunt maken?
m vr gr
Jan Bouma
jkb@bouben.nl
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2016 00:23 #1425943
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic VDO kastje
www.marinasagl.com/volvo/vdo_immobiliser_2000t.pdf
Vaste verbinding maken tussen 15 en 16 lijkt me.
Vaste verbinding maken tussen 15 en 16 lijkt me.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2016 08:32 #1425946
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic En de andere onderbrekingen in het kastje ook
Het VDO kastje onderbreekt de startstroom op een andere plek. Daarom alle onderbrekingen opheffen.
50E 50F zal al doorverbonden zijn in het dummy relais.
50E 50F zal al doorverbonden zijn in het dummy relais.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2016 10:44 #1425954
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Er loopt een rose draad van
Er loopt een rose draad van het brandstofpomp relais naar de brandstofpomp.
Bij de installatie van het Euroalarm is die draad doorgeknipt en via het euroalarm geleid.
Meestal zit die onderbrekening in de draadboom aan de bestuurskant naar achteren loopt.
Als je vanaf het Euroalarm de draden volgt naar deze draadboom dan vindt je de onderbroken rose draad vanzelf.
Piet
Bij de installatie van het Euroalarm is die draad doorgeknipt en via het euroalarm geleid.
Meestal zit die onderbrekening in de draadboom aan de bestuurskant naar achteren loopt.
Als je vanaf het Euroalarm de draden volgt naar deze draadboom dan vindt je de onderbroken rose draad vanzelf.
Piet
Moderators: Jerry Stam