SRS lampje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2015 13:06 #1104594
door V700 register
SRS lampje is gemaakt door V700 register
Heb het SRS lampje nu twee keer laten resetten, en dan gaat het na een dag of twee weer branden. Om nu uit te sluiten dat het de Airbag is , die vervangen moet worden, is de airbag aan de passagiers kant (daar zat het probleem) vervangen door een weerstand van 2,2Ohm. Als het lampje nu weer gaat branden weten we dat het niet de airbag is. Airbag ziet er trouwens hagelnieuw uit, wat kan daar aan stuk gaan?, kun je zoiets repareren, en, waarom gaat het SRS lampje niet meteen branden, als de Airbag niet goed is? Iemand hier ervaring mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2015 14:59 #1423031
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Gebruikte airbags"
Klinkt raar, maar er bestaan bedrijven die gebruikte airbags recyclen. Dit is er om eentje:
www.airbagbank.eu/nl/
.
Ik heb wel eens een lezing van deze mensen bijgewoond (waarbij ze ook een airbag lieten klappen, da's best een spektakel!) en zij hebben ook een methode om een airbag door te meten. Niet met een multimeter de weerstand meten, al weet je dan ook meteen of hij nog goed was geweest.....
Ik heb wel eens een lezing van deze mensen bijgewoond (waarbij ze ook een airbag lieten klappen, da's best een spektakel!) en zij hebben ook een methode om een airbag door te meten. Niet met een multimeter de weerstand meten, al weet je dan ook meteen of hij nog goed was geweest.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2015 13:13 #1423053
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welk type auto?
Beste Willem,
Om welk type auto gaat het? Ik heb wel een exemplaar voor een 960 liggen om mee te testen.
Groet
Om welk type auto gaat het? Ik heb wel een exemplaar voor een 960 liggen om mee te testen.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2015 22:08 #1423069
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien de ring op de stuurkolom? Ben je daar niet mee bezig geweest?
Anders de foutcodes even uitlezen: volvo700vereniging.nl/node/513 . Dat is mischien nog wel de kortste (en veiligste) klap.
Anders de foutcodes even uitlezen: volvo700vereniging.nl/node/513 . Dat is mischien nog wel de kortste (en veiligste) klap.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 13:54 #1423217
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airbag
Bij het uitlezen van de foutcodes geeft de computer aan storing rechter Airbag (passagierskant) Na het verwijderen Airbag en het plaatsen van een weerstand van 2,2 ohm gaat het lampje niet meer branden, ook niet na een dag of twee. Dat betekent waarschijnlijk Airbag defect. Wat ik wel vreemd vind is dat het lampje met Airbag erin er soms ook twee dagen voor nodig had om te gaan branden, defect is defect toch? en dat zou het lampje meteen moeten aangaan. Heeft iemand hier zijn Airbags al eens moeten vervangen? Datum staat op de deurstijlen(service airbag)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 16:44 #1423219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens die datum zou volgens mij iedereen al zijn airbag hebben moeten (laten) vervangen. Termijn is dacht ik 10 jaar en de laatste 700 is in '98 van de band gekomen.
Er is een servicebulletin uitgekomen waar in stond dat de levensduur met 10 jaar verlengd mocht worden.
Er is een servicebulletin uitgekomen waar in stond dat de levensduur met 10 jaar verlengd mocht worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 16:46 #1423220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FF
Even gezocht, termijn is 10 jaar, verlenging is 5 jaar. Dan zou dus iedereen aan de beurt zijn geweest, '98 + 15 jaar = 2013.
Ik had dit gevonden: volvo700vereniging.nl/node/34478
Ik had dit gevonden: volvo700vereniging.nl/node/34478
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2015 10:51 #1423231
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aansprakelijkheid
Heeft denk ik meer met juridische aansprakelijkheid van Volvo te maken dan met een technische reden.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2015 12:38 #1423233
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Overigens kan de airbag ook gewoon kapot zijn ...
Quote:
"The burden of determining whether a car airbag is working properly isn’t on the vehicle’s owner. Nearly every vehicle equipped with an airbag has a diagnostic function and an SRS indicator light that signals when there is a problem.
“When you start your car, the SRS light comes on a short period and then goes off as the self-diagnostic is completed by the computer,” says Martin. “If the light either never comes up [at start-up] or comes on and stays on, then it can indicate a problem with the system.”
blog.autointhebox.com/can-airbags-stand-the-test-of-time.html
"The burden of determining whether a car airbag is working properly isn’t on the vehicle’s owner. Nearly every vehicle equipped with an airbag has a diagnostic function and an SRS indicator light that signals when there is a problem.
“When you start your car, the SRS light comes on a short period and then goes off as the self-diagnostic is completed by the computer,” says Martin. “If the light either never comes up [at start-up] or comes on and stays on, then it can indicate a problem with the system.”
blog.autointhebox.com/can-airbags-stand-the-test-of-time.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2015 13:05 #1423234
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hardware
Of de hardware dan ook nog in orde is, kan uiteindelijk maar één test uitwijzen....
Moderators: Jerry Stam