Lampen: LED, H4 of H4-iodine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2015 21:26 #1102988 door V700 register
Lampen: LED, H4 of H4-iodine is gemaakt door V700 register
Naar verwachting komen er in februari nieuwe koplampen op de neus. Reflectoren mat dus naar zo'n 15 jaar wordt het wel eens tijd.
Nu weet ik niet wat de beste opbrengst heeft, zeker in schermer en nacht.
Uit een citroen verleden gebruikte ik gele H4 lampen, en ik begrijp dat die ook nu te koop zijn.
Afgezien van Xenon (wil ik echt niet): Wat zou de beste lamp zijn voor mijn nieuwe glazen?

Dank voor het delen van jullie kennis
JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2015 21:39 #1414696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik maak nu wat reservelampen op (veel reservelampen gekregen en eentje is voldoende) maar zou dan voor normaal halogeen gaan. Niet geel maar zeker niet te wit en zeker niet blauwig. Ik zou denk ik van die 55/60W lampen nemen die 50% meer licht geven. Levensduur is wat korter (het draadje geeft meer licht maar brandt sneller op om het zo te zeggen). Je hebt ook lampen die meer extra licht geven, bijv. 100% of 200% maar die gaan nog korter mee. Ik zou geen 100W lampen nemen.

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2015 21:56 #1414698 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic Lampen ..
Ben sinds 2 jaar over op Philips H4 Xtreme Vision voor m'n 740 uit 1989. Nagevraagd en dit bleek (toen) het meest haalbare op H4 gebied voor onze auto's. Een grandioze verbetering t.o.v. de oorsronkelijke H4 lampen. Prijs ca. E. 27.50/ set 2 stuks.
Maak nog gebruik van de oorspronkelijke reflectoren, wellicht dat nieuwe reflectoren nog meer lichtopbrengst geven.

Succes, groeten ..Wim Pothoven/ lidnr 1409
740 GL shadowline/ BF230k

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2015 22:01 #1414699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook.....
Heb sinds kort ook de Philips Xtreme Vision. Zeer blij mee en zeer aan te raden.
Gekocht bij powerbulbs.com

Had voorheen de Osram Nightbreakers maar de Philips toch beter. De Osrams gingen ook maar een jaar mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2015 23:50 #1414701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar dan H1 toch?
Hallo JanPeter en de rest,

Voor je ergens iets koopt of bestelt: volgens mij heb jij H1 nodig voor de 940 toch? Niet dat je eerst hele goede lampen koopt en dat ze vervolgens niet blijken te passen. Voor mij is de 940 een tijdje geleden en ik ben dus niet zeker van het juiste type, maar er zijn hier ongetwijfeld experts. Of misschien wist je 't zelf ook (maar ging het je alleen om de verwijzing naar de kleur).
Overigens hier eerder gelezen dat de 100watt-lampen de reflector eerder aantasten (en waarschuwingen over de belasting van de kabelboom en de rest van het circuit), en de nep-witte 100watt lampen geven minder licht dan de standaard 50watt.

Ik ben zelf overigens benieuwd naar de LED-lampen, maar dan diegenen die echt licht geven. De meesten waarmee geadverteerd wordt, komen niet eens in de buurt van de standaard 50watt wat betreft lichtopbrengst, ook al adverteren ze daar wel mee. Ben zelf op het randje van aanschaf van een set H1 2400lumen per lamp. Benieuwd of het 'brand'punt van de lichtbron op dezelfde plek zit als een standaard H1; dit ligt (licht) er ook wel eens naast, waardoor je nog steeds geen goede opbrengst hebt.

Affijn, wat ik zeggen wilde: volgens mij moet je H1 hebben ;-)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2015 00:08 #1414703 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic H1, H4
Hallo André

H4's voor de dim/grootlicht, H1 of H3 voor de extra grootlichtunits en de mistlampen. Mij werd verteld, dat het verschil tussen H1 en H3 was, dat de een langer is dan de ander. Maar dat zal niet helemaal overeenkomen met de waarheid, vermoed ik.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2015 00:18 #1414704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy,
Hoi Mathy,

Volgens mij klopt dat wel: H3 is de kortere versie van H1, maar hebben beide dus dezelfde basis en breedte e.d.
Maar basislamp 940 is dus H4; wist ik niet meer :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2015 08:46 #1414706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H4 klopt, maar de kleur?
Dank voor de informatie. Ik kocht tot nu toe H4 voor de twingeling en de tank, dus daar ben ik wel vrij zeker van maar zal het nog even controleren als de nieuwe units er in komen :)
In Frankrijk rijden ze met geel halogeen waarbij een verhoogd contrast bereikt zou worden maar wat ik er van kan terugvinden in minimaal en niet overtuigend. Wit dus :)
En wat LED's betreft: Ik zie ze nauwelijks bij serieuze bedrijven worden aangeboden. Klinkt oenig, maar als Philips of Hella ze zou aanbieden dan zou het interessant zijn maar het gaat mij om licht/zicht en daarvoor neem ik ja nieuwe koplampunits :)

Dank!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2015 09:14 #1414708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je ziet hier in Franrkijk ook
Je ziet hier in Franrkijk ook al jaren zo goed als geen geel halogeen meer hoor!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2015 11:38 #1414714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Frankrijk was geel licht
In Frankrijk was geel licht indertijd verplicht, maar dat is allang verleden tijd. Geel zal daar dus ook wel (bijna) uitgestorven zijn en het gebruik had ook weinig te maken met beter contrast.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC