HELP!!! PNP schakelaar!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2014 11:05 #1101416
door V700 register
HELP!!! PNP schakelaar! is gemaakt door V700 register
Weet iemand een manier om de PNP schakelaar te omzeilen?
De 780 V6 start niet, ik heb een nieuwe startmotor, accu, schakelaar achter het contactslot en alle massadraden schoongemaakt. Voordat ik een draad vanaf de startmotor naar het dashboard trek om maar met een drukknop te gaan starten, zou ik de PNP schakelaar op de keuzehendel van de automaat nog kunnen kortsluiten, maar ik weet niet of dat kan en dus ook niet hoe!!!
Help!
De 780 V6 start niet, ik heb een nieuwe startmotor, accu, schakelaar achter het contactslot en alle massadraden schoongemaakt. Voordat ik een draad vanaf de startmotor naar het dashboard trek om maar met een drukknop te gaan starten, zou ik de PNP schakelaar op de keuzehendel van de automaat nog kunnen kortsluiten, maar ik weet niet of dat kan en dus ook niet hoe!!!
Help!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2014 12:07 #1406538
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kortsluiten
Mijn 740 had ook kuren met de schakelaar. Ik kreeg m echter altijd gestart door de kap open te gooien en de startmotor kort te sluiten. Moet je de versnellingspook natuurlijk wel in P of N zetten
. Waar de startmotor precies bij jou zit weet ik niet maar het is een eenvoudige truc dus je zult er wel uitkomen.
Groet,
Jan-Willem
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2014 12:18 #1406539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK keuring
Hoi Jan-Willem! Zo werkt het inderdaad, maar dat vinden ze morgen bij de APK vast geen goede methode!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2014 12:23 #1406540
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabels
Oké,
Dat is voor APK geen oplossing idd. Het is lang geleden maar ik heb het destijds opgelost door de kabels te controleren die vanaf de bak naar voren liepen. Volgens mij een witte en een roze kabel. De aanlsuitingen bleken niet helemaal goed te zitten en nadat ik dit opnieuw bevestigd en schoongemaakt had is het probleem niet meer teruggekomen. Verder kan ik je niet helpen helaas.
Succes ermee!
Groet,
Jan-Willem
Dat is voor APK geen oplossing idd. Het is lang geleden maar ik heb het destijds opgelost door de kabels te controleren die vanaf de bak naar voren liepen. Volgens mij een witte en een roze kabel. De aanlsuitingen bleken niet helemaal goed te zitten en nadat ik dit opnieuw bevestigd en schoongemaakt had is het probleem niet meer teruggekomen. Verder kan ik je niet helpen helaas.
Succes ermee!
Groet,
Jan-Willem
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2014 12:27 #1406541
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Heel makkelijk
Hey Tom,
Het is erg makkelijk.
Naar de automaathandel lopen wat kabeltjes, o.a voor de achteruitrijlichten rn de startmotor onderbreking.
Van de startmotor zijn er twee, eentje heen en eentje terug.
Gewoon Doorknippen en deze twee met elkaar verbinden.
Een van de draden is iniedergeval roze van kleur, de andere kan blauw/groen zijn. Even goed kijken.
Hou er rekening mee dat de wagen dan wel in alle versnellingen start, ook in D en R!!
Ik ben nog steeds voorstander van gewoon een relais te plaatsen. Waarschijnlijk is dat voldoende.
Groeten,
Gerben
Het is erg makkelijk.
Naar de automaathandel lopen wat kabeltjes, o.a voor de achteruitrijlichten rn de startmotor onderbreking.
Van de startmotor zijn er twee, eentje heen en eentje terug.
Gewoon Doorknippen en deze twee met elkaar verbinden.
Een van de draden is iniedergeval roze van kleur, de andere kan blauw/groen zijn. Even goed kijken.
Hou er rekening mee dat de wagen dan wel in alle versnellingen start, ook in D en R!!
Ik ben nog steeds voorstander van gewoon een relais te plaatsen. Waarschijnlijk is dat voldoende.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2014 15:37 #1406549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Joepie de poepie!!!
Ik heb dus gedaan wat je zei met het relais en het werkt!!!!!! Joepie!
Zie voor verdere uitleg en dankbetuigingen: <a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/51001 "> www.volvo700vereniging.nl/node/51001
Zie voor verdere uitleg en dankbetuigingen: <a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/51001 "> www.volvo700vereniging.nl/node/51001
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2014 20:58 #1406561
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
De bypass methode dus?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2014 23:21 #1406567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veilig
Nee, de veilige methode die Gerben aanraadde: de draad naar de startmotor van stroom voorzien via een relais. Zo blijft verder alles origineel en krijgt het startrelais 12 volt rechtstreeks van de accu, het relais wordt gestuurd door de stroompuls van het contactslot.
Zo kan ik nog steeds alleen starten in de P-stand.
( Zie dit draadje:( onderin) <a href="/node/51001"> www.volvo700vereniging.nl/node/51001 )
Zo kan ik nog steeds alleen starten in de P-stand.
( Zie dit draadje:( onderin) <a href="/node/51001"> www.volvo700vereniging.nl/node/51001 )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 16:28 #1406596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat bedoel ik .
Slurpje heeft het al jaren .Bij hem gaf de startmotor ook af een toe een "klik"maar alleen als het erg warm was.
Mooi dat het opgelost is.(jammer van de nieuwe startmotor)
Mooi dat het opgelost is.(jammer van de nieuwe startmotor)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 17:09 #1406598
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach...
Ach, die startmotor hoef ik voorlopig niet meer na te kijken zullen we maar zeggen!
Op naar de volgende defecten!
De auto is vanmiddag goedgekeurd voor de C;T; (franse APK) dus morgen een frans kenteken aanvragen bij de prefecture!
Op naar de volgende defecten!
De auto is vanmiddag goedgekeurd voor de C;T; (franse APK) dus morgen een frans kenteken aanvragen bij de prefecture!
Moderators: Jerry Stam