motorruimte-lampje
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2013 22:49 #1098249
door G.J.M. Molenaar (GAST)
motorruimte-lampje is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Yep, na tip van Slurpie eindelijk 2 motorruimtebinnenverlichtingslampjes (met armatuurtjes) kunnen bemachtigen. Jerry kwam daar toch langs, nam ze voor me mee, en heeft er meteen eentje in Opoe (760gle) gezet. Niks automatisch lampje aan bij het ontgrendelen van de motorkap, gewoon zelf een knopje omdraaien. Slechts een enkel parkertje zit ie mee vast... Helemaal mooi! Ik dacht die andere meteen in de Trut (s90) te zetten. Geen voorbereiding aanwezig(lees gat) ..., ook niet in Fransje(745GL ), ook al geen gat...
Waren die destijds dan alleen maar voor de 760 GLE-ers bestemd?
Waren die destijds dan alleen maar voor de 760 GLE-ers bestemd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2013 22:57 #1390469
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dr zitten twee
Leuk Geejee!
Het is een simpele maar erg leuke aanwinst.
Als je het lampje aanzet met de motorkap open en hem dan dicht doet, gaat 'ie vanzelf uit!
Er zit een kwik schakelaar in.
Mijn 760 heeft hem ook, mijn vorige 740's (o.a de GLT 16V) hadden hem ook of waren voorbereid. Dat een S90/V90 hem niet heeft kan ik me voorstellen, die zijn nogal nieuwer en anders.
Groeten,Gerben
Het is een simpele maar erg leuke aanwinst.
Als je het lampje aanzet met de motorkap open en hem dan dicht doet, gaat 'ie vanzelf uit!
Er zit een kwik schakelaar in.
Mijn 760 heeft hem ook, mijn vorige 740's (o.a de GLT 16V) hadden hem ook of waren voorbereid. Dat een S90/V90 hem niet heeft kan ik me voorstellen, die zijn nogal nieuwer en anders.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 01:02 #1390471
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kekke!
Op m'n 1984 740 GLE zat dat ook...af fabriek.
Toen die plat gereden was, heb ik het eraf gesloopt en op m'n 245 (1993) gezet.
Op m'n 1995 945 zit het niet, maar wel een gaatje om het in te zetten.
Niet dat je het oooooooit nodig hebt, wel leuk voor de heb!
Toen die plat gereden was, heb ik het eraf gesloopt en op m'n 245 (1993) gezet.
Op m'n 1995 945 zit het niet, maar wel een gaatje om het in te zetten.
Niet dat je het oooooooit nodig hebt, wel leuk voor de heb!
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 14:32 #1390484
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Kwikresevoirtje
@ Gerben
Dat kwik reservaatje heeft Leidsekade (Jerry) me laten zien. Maar dat betekent dus dat het lampje in feite aan kan blijven. Hoe kan ik dat controleren (zien) Bij een koelkast zit dat bekende drukknopje...
@ Andre
Bij een 9 serie dus wel het gat, maar geen voorbereiding? Wacht..., even gekeken, bij de 745 diesel zie ik nu ook een gat, wat wel voorbedraadt is. Dan gaat daar die andere dan mooi in. ("Fransje" is niet thuis, kan nu even niet kijken.)
Kijk ik net ook nog even voor de zekerheid in mijn demontage 765 D, daar zit er een orgineel in! Kan die mooi in de Witte... Mijn dag kan al weer niet meer stuk...
Dat kwik reservaatje heeft Leidsekade (Jerry) me laten zien. Maar dat betekent dus dat het lampje in feite aan kan blijven. Hoe kan ik dat controleren (zien) Bij een koelkast zit dat bekende drukknopje...
@ Andre
Bij een 9 serie dus wel het gat, maar geen voorbereiding? Wacht..., even gekeken, bij de 745 diesel zie ik nu ook een gat, wat wel voorbedraadt is. Dan gaat daar die andere dan mooi in. ("Fransje" is niet thuis, kan nu even niet kijken.)
Kijk ik net ook nog even voor de zekerheid in mijn demontage 765 D, daar zit er een orgineel in! Kan die mooi in de Witte... Mijn dag kan al weer niet meer stuk...
10-07-2013 14:56 #1390485
door Jan Huijsmans
Beide 780's hebben er overigens ook een ruimte voor het lampje. (Ik zie net dat ie er niet eens in zit, toch eens doen) Lijkt wel ene optie die is afgeschaft. (iets met kwik in de schakelaar)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Neu
In witje (740 GL) zat er een, die is overgezet naar de scheepsdiesel (740 GLE) en gaat dit weekend door naar het fornuis (940). Bij die laatste moet ik nog wel op jacht naar de kabel. (en als ik die niet vind, gewoon uit de scheepsdiesel kapen)geejee schreef : Waren die destijds dan alleen maar voor de 760 GLE-ers bestemd?
Beide 780's hebben er overigens ook een ruimte voor het lampje. (Ik zie net dat ie er niet eens in zit, toch eens doen) Lijkt wel ene optie die is afgeschaft. (iets met kwik in de schakelaar)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 16:57 #1390486
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De "plus" Altijd spanningsvoerend 30
De voeding krijgt de lamp via zekering 5 en de draad is Groen-Rood van kleur
De draad is terug te vinden in de Stekerverbinding linker A-stijl (kabelboom wielkuip) nummer 23.
@ Gee-Jee
pak een kussen en leg je hoofd te rusten op de radiator ( het is handig als hierbij de motor koud is)
Beweeg met de Linker ( of Rechter) hand de motorkap van boven naar beneden totdat je oor denkt dat hij smerig wordt ,erg belangrijk hierbij is wel dat je met het gezicht richting de prachtige glimmende snowcap kijkt.
Zo kun je evt. ook zien of het lampje uit gaat.
Ik heb het zojuist bij Slurpje gezien .De lamp gaat uit als de motorkap 50cm. verwijderd is van het eerste slot ( je moet wel een grote kop hebben wil je hem pletten met het licht aan )
De draad is terug te vinden in de Stekerverbinding linker A-stijl (kabelboom wielkuip) nummer 23.
@ Gee-Jee
pak een kussen en leg je hoofd te rusten op de radiator ( het is handig als hierbij de motor koud is)
Beweeg met de Linker ( of Rechter) hand de motorkap van boven naar beneden totdat je oor denkt dat hij smerig wordt ,erg belangrijk hierbij is wel dat je met het gezicht richting de prachtige glimmende snowcap kijkt.
Zo kun je evt. ook zien of het lampje uit gaat.
Ik heb het zojuist bij Slurpje gezien .De lamp gaat uit als de motorkap 50cm. verwijderd is van het eerste slot ( je moet wel een grote kop hebben wil je hem pletten met het licht aan )
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 17:44 #1390487
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic klopt helemaal
@ Henk/Slurpie
Had het andere lampje nog even in mijn handen en het kwikreservoirtje nog even goed bekeken. Bij beweging zat ik, bij inschatting, op 45 gr. totdat het contact met het zware metaal tot stand kwam. Dus gaat het lampje al vrij snel uit.
Tsja, de een is beter in bomen omzagen en de ander met kwik (s.g. van 13,6 kg heug ik me nog, en niet in aanraking laten komen met gouden voorwerpen), en dat dan ook nog in combinatie en in samenwerking met prik....
Henk, weer heb ik wat van je geleerd! Ik blijf toch liever maar houthakker!
Had het andere lampje nog even in mijn handen en het kwikreservoirtje nog even goed bekeken. Bij beweging zat ik, bij inschatting, op 45 gr. totdat het contact met het zware metaal tot stand kwam. Dus gaat het lampje al vrij snel uit.
Tsja, de een is beter in bomen omzagen en de ander met kwik (s.g. van 13,6 kg heug ik me nog, en niet in aanraking laten komen met gouden voorwerpen), en dat dan ook nog in combinatie en in samenwerking met prik....
Henk, weer heb ik wat van je geleerd! Ik blijf toch liever maar houthakker!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2013 08:43 #1390525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij 3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2013 09:26 #1390531
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Langdurig parkeren
Langdurig parkeren op een helling kan resulteren in een lege accu!
groet,Rudiger
groet,Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2013 14:54 #1390536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lada
Ik meen dat mijn Lada 1200 indertijd ook zo'n lampje onder de motorkap had. En niet zonder reden....
Met de betrouwbaarheid van m'n 940 kijk ik eigenlijk alleen maar bij daglicht onder de motorkap.
Met de betrouwbaarheid van m'n 940 kijk ik eigenlijk alleen maar bij daglicht onder de motorkap.
Moderators: Jerry Stam